Su under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. januar 2014

Anonym trådstarter

Kan man få SU når man går på barsel, hvis man er under uddannelse? Eller skal man på kontanthjælp og hvordan hænger det sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Monski

Anonym skriver:

Kan man få SU når man går på barsel, hvis man er under uddannelse? Eller skal man på kontanthjælp og hvordan hænger det sammen?

Hvis du får barn under din uddannelse kan du få fødselsklip, der kan du få normal sats i 12 måneder eller dobbelt sats i 6 måneder og derefter normal su.
Du behøver ikke være studieaktiv i den periode du modtager fødselsklip.

Sådan er det i hvert fald på en ungdomsuddannelse, ved ikke med videregående

Anmeld

27. januar 2014

Papillon

Monski skriver:

Hvis du får barn under din uddannelse kan du få fødselsklip, der kan du få normal sats i 12 måneder eller dobbelt sats i 6 måneder og derefter normal su.

Det samme er gældende på videregående, bortset fra man her også har muligheden for at bruge "mixklip", så man kan bruge fødselsklip mens man er studieaktiv

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Kan man kun få fødselsklip? Jeg har fået 1 fødselsklip fordi jeg startede på min uddannelse inden min datter fylder 1 år. Satsen er kun på 29xx. Bliver det forhøjet eller?

Anmeld

27. januar 2014

M&J87

Anonym skriver:

Kan man kun få fødselsklip? Jeg har fået 1 fødselsklip fordi jeg startede på min uddannelse inden min datter fylder 1 år. Satsen er kun på 29xx. Bliver det forhøjet eller?

Fødselsklip er samme sats som alm. SU og man får 12 ekstra klip pr. fødsel.

Anmeld

27. januar 2014

M&J87

Anonym skriver:

JEg er nemlig på fødselsklip nu :-)

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

M&J87 skriver:

Fødselsklip er samme sats som alm. SU og man får 12 ekstra klip pr. fødsel.

Okay, mærkeligt. Jeg får nemlig SU nu og så har jeg fået fødselsklip i enkeltrater, den er kun på 29xx. Men så snart man går af og ikke får alm. SU, så stiger den?

Anmeld

27. januar 2014

M&J87

Anonym skriver:

Okay, mærkeligt. Jeg får nemlig SU nu og så har jeg fået fødselsklip i enkeltrater, den er kun på 29xx. Men så snart man går af og ikke får alm. SU, så stiger den?

Du må snakke med din su vejleder, for fødselsklip er på 5700 ca, ligesom alm su. Jeg får også enkelklip

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.