Eksperthjælp: Hvordan finder jeg ud af om jeg har ægløsning når jeg har PCO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. januar 2014

Tina Sandager

"Hvordan finder jeg ud af om jeg har ægløsning når jeg har PCO?"

Hej Tina.
Jeg fik for 6 måneder siden konstateret PCO.. Min mens er fuldstændig regelmæssigt, men jeg har dog en cyklus på 43-44 dage.. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg har ægløsning, er det noget du vil kunne give mig et svar på?
Mvh Nikita

Tinas svar

Kære Nikita,

jeg kan godt forstå at du synes det er svært at finde ud af præcis hvornår du har ægløsning - når du har så lang en cyklus.

Jeg kan ikke give dig et endegyldigt svar, men du kan prøve nogle forskellige ting.

Ægløsningstest på apoteket - og du skal regne med at du skal bruge flere end normalt.

Læg mærke til når dit sekret fra skeden ændrer sig til at blive langt og trådtrækkende og glasklart - du kan også lægge mærke til om du får lidt ondt i venstre eller højre side.

Mange kvinder får øget lyst til sex omkring ægløsningstidspunktet.

Hvis du er igang med at prøve at blive gravid - så skal du ikke vente for længe før du søger hjælp fra en fertilitetsklinik. Det er sværere at blive gravid på normal vis når man har PCO - mange skal have hjælp til at få gang i en normal ægmodning. enten ved hjælp af stimulation med hormoner til insemination eller reagensglasbehandling.

Som jeg tidligere har skrevet i denne brevkasse er den rigtige kost utrolig vigtig når det handler om PCO - det kan du læse meget mere om på nettet.

Held og lykke med det hele.

De kærligste hilsner,

Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.