Hvornår skal man reagere på plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.914 visninger
11 svar
1 synes godt om
27. januar 2014

ette1987

Har i lang tid haft en del plukkeveer, men synes der bliver flere. Tog lige tid på dem her da jeg lå i min seng til aften, og de kommer med ca 4 - 7 min mellemrum, og varer 1 - 2 min. De gør ikke ondt, men strammer lidt. Er det noget man skal reagere på? Er gravid for anden gang, og er 34+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

ano14316

ette1987 skriver:

Har i lang tid haft en del plukkeveer, men synes der bliver flere. Tog lige tid på dem her da jeg lå i min seng til aften, og de kommer med ca 4 - 7 min mellemrum, og varer 1 - 2 min. De gør ikke ondt, men strammer lidt. Er det noget man skal reagere på? Er gravid for anden gang, og er 34+3

Ja det synes jeg du skal... De er meget regelmæssige og det skal de ikke være... Og når du er i hvile burde de også forsvinde helt..

Anmeld

27. januar 2014

Kit

Ja, det skal du reagere på.

Har lige talt med jm til et kontrolbesøg om plukkeveer. Døjer en hel del med dem og de vækker mig om natten. Hun sagde, at hvis de blev regelsmæssige sådan med ca 10 min imellem, så skulle jeg reagere på dem.

Anmeld

27. januar 2014

justagirl

update :s

Anmeld

27. januar 2014

Anitta Kristiansen

du skal få det undersøgt, er ikke sikkert der er noget ved det. jeg har fx gået med regelmæssige plukveer under det meste af min graviditet, men det skete der intet ved og de fandt aldrig ud af hvad der var grund til det. Jeg havde derimod uregelmæssige veer, men var ikke i tvivl om at det var fødsel da de startede, på grund af smerte forskel. (havde smertefulde plukveer) men mange oplever plukveer, både regelmæssigt og uregelmæssigt , men altid godt med en undersøgelse. det er jo aldrig til at vide om det faktisk er fødsel der er gået i gang. Men håber da den bette venter lidt endnu

Anmeld

27. januar 2014

ette1987

Gad også han godt lige ventede en 3 uger, så vi er ude over alt der hedder for tidlig født Jeg prøver at ringe til min jm når jeg har afleveret i børnehave. Kan jo også være en blærebetændelse!

Anmeld

27. januar 2014

Stivdie

ette1987 skriver:

Det jeg fik at vide var, at jeg skulle undersøges ved mere end 6 plukkeveer i timen (intervaller kortere end 10 min) eller hvis de blev smertefulde.
Jeg synes du skal få tjekket dem.

Anmeld

27. januar 2014

ette1987

Stivdie skriver:

Det jeg fik at vide var, at jeg skulle undersøges ved mere end 6 plukkeveer i timen (intervaller kortere end 10 min) eller hvis de blev smertefulde.
Jeg synes du skal få tjekket dem.

Jeg snakkede med fg, og jeg skal ud med en urinprøve hos egen læge i dag for blærebetændelse. Bliver plukveerne værre eller holder det ikke op, så skal jeg selvfølgelig kontakte dem igen. Ville ikke være en katastrofe at føde, men vil gerne lige inden for 37+ Synes det er svært med de plukkeveer.. Har fået af vide jeg kan forvente flere som andengangs, men det er lige med at vurdere hvad der er okay og hvad der ikke er!

Anmeld

27. januar 2014

Mettefpigen

ette1987 skriver:

Jeg snakkede med fg, og jeg skal ud med en urinprøve hos egen læge i dag for blærebetændelse. Bliver plukveerne værre eller holder det ikke op, så skal jeg selvfølgelig kontakte dem igen. Ville ikke være en katastrofe at føde, men vil gerne lige inden for 37+ Synes det er svært med de plukkeveer.. Har fået af vide jeg kan forvente flere som andengangs, men det er lige med at vurdere hvad der er okay og hvad der ikke er!

Jeg vil altid reagere hvis de blir regelmæssige (hvert 10 min) i længere tid... Men det er også fordi at min fødsel startede med regelmæssige plukveer der gik over til veer.... Håber der ikk er noget galt

Anmeld

27. januar 2014

ette1987

I dag har jeg stadig plukveer, men kan ikke komme ud med prøve til lægen for snestorm, så det må blive i morgen! Den lille har det super derinde, der bliver ihvertfald moslet helt vildt, og det er det vigtigste Min fødsel sidst startede med vandet gik, og så kom der veer. Håber også vandet går denne gang, så ved man ligesom hvad der er los

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.