Langtrukket MA, 2 omgange Cytotec?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.720 visninger
7 svar
2 synes godt om
26. januar 2014

morlinen

Jeg er nu på 11. dagen i gang med at den medicinske abort. Efter første omgang Cytotec stikpiller forrige torsdag, blødte jeg, men jeg havde nok regnet med endnu mere blodbad, og flere klumper. Scanningen på 8. dagen viste så også, at der var lidt tilbage. Mit Hcg var faldet fra 35000 til ca 250, så det var jo ok, men det skal jo ned på 0.

Fik derfor en ny omgang Cytotec med hjem, som jeg tog i morges kl 10. Her til aften er der ikke sket andet end, at jeg har fået lidt mild mens murren. Ved ikke engang om jeg bløder mere end i går... Måske er der kommet lidt friskt blod igen, hvor det efterhånden var blevet gammelt blod før.

Så mit spm. er, er der nogle, der har været igennem samme forløb med 2 omgange Cytotec? Hvad er et normalt forløb? Det irriterer mig, at der ikke bare kommer en ordentlig omgang ud, og så kan jeg få det overstået.

Hvad dælen gør man herfra? Det trækker simpelthen sådan ud, det her, og vil bare så gerne videre i teksten NU!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

morlinen

Slet ingen?

Anmeld

27. januar 2014

Nemesis

jo det var jeg og jeg havde heller ingen effekt at 2 omgang. i stedet endte jeg akut til en udskrabning fordi der var betændelse i underlivet pga. blodet/resterne havde siddet for længe.

Fik en heftig antibiotikakur ud over det jeg fik i drop og som sprøjte mens jeg var på hospitalet.

Så vær opmærksom på om det begynder at lugte også selvom du ikke rigtig bløder.

Du skal vel til en ny kontrol?

Anmeld

27. januar 2014

morlinen

Nemesis skriver:

jo det var jeg og jeg havde heller ingen effekt at 2 omgang. i stedet endte jeg akut til en udskrabning fordi der var betændelse i underlivet pga. blodet/resterne havde siddet for længe.

Fik en heftig antibiotikakur ud over det jeg fik i drop og som sprøjte mens jeg var på hospitalet.

Så vær opmærksom på om det begynder at lugte også selvom du ikke rigtig bløder.

Du skal vel til en ny kontrol?

Tusind tak for svar!

Puha, det vil jeg da helt sikkert være opmærksom på. Fik ringet til min Gyn i dag, og hun mener at eventuelle rester kommer ud med næste mens. Så det må jeg jo stole på. Bløder også stadig en anelse. 

Jo, skal ha taget endnu en blodprøve, så håber rigtig meget at hcg er faldet til 0. 

Det er simpelthen så frustrerende at det ikke bare kan blive overstået! 

Anmeld

27. januar 2014

Nemesis

morlinen skriver:

Tusind tak for svar!

Puha, det vil jeg da helt sikkert være opmærksom på. Fik ringet til min Gyn i dag, og hun mener at eventuelle rester kommer ud med næste mens. Så det må jeg jo stole på. Bløder også stadig en anelse. 

Jo, skal ha taget endnu en blodprøve, så håber rigtig meget at hcg er faldet til 0. 

Det er simpelthen så frustrerende at det ikke bare kan blive overstået! 

aj hun kan da ikke lade det sidde til næste mens! Det er jo som et åbent sår, men hvor der sidder noget der ikke burde være der!

Du skal virkelig være obs....får du onst i maven, skal du også reagere, det kan også være tegn på infektion.

Jeg havde ingen feber, så det kan du ikke regne med.

Det er jo ikke HCG´et der gør om du får en infektion men det at der sidder gamle rester..det er jo dødt "kød" og det går i forrådnelse.

sorry for beskrivelsen.

Anmeld

27. januar 2014

morlinen

Nemesis skriver:

aj hun kan da ikke lade det sidde til næste mens! Det er jo som et åbent sår, men hvor der sidder noget der ikke burde være der!

Du skal virkelig være obs....får du onst i maven, skal du også reagere, det kan også være tegn på infektion.

Jeg havde ingen feber, så det kan du ikke regne med.

Det er jo ikke HCG´et der gør om du får en infektion men det at der sidder gamle rester..det er jo dødt "kød" og det går i forrådnelse.

sorry for beskrivelsen.

Du gør mig da helt nervøs. Må jo bare være meget obs. 

Altså, muligvis er der kommet lidt ekstra efter pillerne i går, men ved det jo ikke helt, for ved ikke hvordan det ville ha opført sig, hvis jeg ikke havde taget pillerne. 

Kan ikke lade være med at tænke på, hvordan det var i gamle dage, hvor de kunne gå og pletbløde i flere måneder efter en MA. Det gør mig lidt roligere. Men vil da absolut kræve, at jeg bliver fulgt indtil det er overstået.

Anmeld

27. januar 2014

Nemesis

morlinen skriver:

Du gør mig da helt nervøs. Må jo bare være meget obs. 

Altså, muligvis er der kommet lidt ekstra efter pillerne i går, men ved det jo ikke helt, for ved ikke hvordan det ville ha opført sig, hvis jeg ikke havde taget pillerne. 

Kan ikke lade være med at tænke på, hvordan det var i gamle dage, hvor de kunne gå og pletbløde i flere måneder efter en MA. Det gør mig lidt roligere. Men vil da absolut kræve, at jeg bliver fulgt indtil det er overstået.

jeg blev kontrolscannet også efter 2 omgang, netop for at se om det var kommet ud, så undrer mig lidt at du ikke bliver det.

Du kan jo evt. prøve at høre din egen læge ad, om ikke andet kan han vel henvise dig til gynækologisk ambulatorium på hospitalet.

Anmeld

27. januar 2014

morlinen

Nemesis skriver:

jeg blev kontrolscannet også efter 2 omgang, netop for at se om det var kommet ud, så undrer mig lidt at du ikke bliver det.

Du kan jo evt. prøve at høre din egen læge ad, om ikke andet kan han vel henvise dig til gynækologisk ambulatorium på hospitalet.

Ja, det er rigtigt. Men tror min gyn er til at snakke med, så det kan jeg muligvis godt få. 

Tak for dine svar, de var meget brugbare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.