Er dette brystvortesvamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Sådan så mine brystvorter også ud efter udmalkning og det var ikke svamp, men "død hud".

Et varmt bad, grundig tørren/gnubben med et håndklæde og til sidst en smule lansinoh (lanolin-creme) og den er så god som ny (: 

Jeg prøvede at vaske dem med varmt vand igår - tørrede dem forsigtigt (de gør jo ondt) og derefter lod dem lufttørre yderligere, efter hver udmalkning - for ikke at pakke dem ind, hvis det nu var svamp.. Og idag er der ingen hvide belægninger?? Gad vide om det så bare var/er død hud??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Min søn har godt nok aldrig haft trøske, men det bedste råd skulle eftersigende være at gnubbe tungen med en tisseble (stofble) (temmelig klamt, men det VIRKER (siger min mormor ))

Altså en stofble med tis på?? 

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Få det lige tjekket...

Jeg troede jeg havde det, da jeg ammede, og jeg bed smerten i mig, og behandlede det som både læge og sp sagde. Det hjalp ikke en dyt. Først da jeg kom til en vagtlæge (ja, tænk sig han var klogere end min egen læge, og sp) og sagde det ikke var svamp, men simpelthen en masse revner. Han skrev en seddel med noget creme jeg skulle købe (håndkøb) og dagen efter da jeg var i mødergruppe nævnte de brandsårsplaster. 

Cremen som vagtlægen skrev til mig, og et lille stykke brandsårsplaster, der gik et døgn, og det var begyndt at hele så meget at jeg ikke havde ondt mere... Jeg havde ammet i 1 1/2 måned i smerte

Ej, hvor har jeg ondt af dig.. Sidder og jamrer hver gang jeg sætter maskinen på  og det er kun stået på en lille uges tid 

Brugte du creme og plaster på samme tid? For har nemlig både Lanolin creme og dette plaster  http://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/amning/mepilex-transfer-safetac-p-211834 herhjemme..

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Ja man kan afprøve det med danskvand men så skal trøsken være i meget mild grad for at det kan hjælpe. Jeg prøvede ved min søn men det virkede ikke, min sundhedsplejerske så på min søn og konstaterede så at det var trøske så jeg kunne nøjes med at ringe til lægen og forklare hvad det var og så udskrev lægen bare en recept på noget medicin til ham som han så skulle have sprøjtet i munden og jeg skulle udvorte det på mine bryster

Okay, jeg prøvede at vaske + lufttørre dem en masse igår, og idag er de ikke hvide mere 

Prøver at få sp til at kigge på min søn når hun kommer idag.. Så må vi se hvad hun siger 

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Den hvide belægning kan også være fra mælken - medmindre det ikke går væk, så er det trøske 

Min første havde trøske, og vi fik Brentan på recept, så ring en tur til lægen  

Vi afprøvede danskvand, men det virker ikke, hvis der først er kommet meget. Det er vigtigt at det er danskvand uden brus og citron  Vi kørte en nusseklud i munden på hende, så hun fik suget lidt af det. Det tog det værste trøske, men ikke alt, og så fik vi Brentan som stoppede det 

Okay, der er intet hvidt på idag, efter jeg har vasket og lufttørret dem igår.. Så måske det bare har været sårskorper eller mælkerester, hvis trøske er noget som ikke bare lige går væk..

Anmeld

27. januar 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Ej, hvor har jeg ondt af dig.. Sidder og jamrer hver gang jeg sætter maskinen på  og det er kun stået på en lille uges tid 

Brugte du creme og plaster på samme tid? For har nemlig både Lanolin creme og dette plaster  http://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/amning/mepilex-transfer-safetac-p-211834 herhjemme..

Ammer du slet ikke?? Altså malker du kun ud?? For så kan i ikke smitte hinanden med svamp/trøske...

jeg brugte lanolin i starten, og det virkede ikke... Jeg købte noget andet creme til belastet hud...

du får lige et billed. Jeg har det stadig til at ligge... Og manden har lige brugt cremen efter han blev steriliceret, og han var lidt om i syningerne Der gik 2 dage og hans omhed var ovre

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. januar 2014

M (:

Anonym skriver:

Jeg prøvede at vaske dem med varmt vand igår - tørrede dem forsigtigt (de gør jo ondt) og derefter lod dem lufttørre yderligere, efter hver udmalkning - for ikke at pakke dem ind, hvis det nu var svamp.. Og idag er der ingen hvide belægninger?? Gad vide om det så bare var/er død hud??  

Det var det for mig, og det kan da godt lyde til, at du er i samme båd..  

Lansinoh er GULD værd til de tørre, ømme brystvorter.. Det er et naturligt udtræk fra uld, men det får sårene/den revnede, tørre hud til at hele på få dage. 

Anmeld

27. januar 2014

M (:

Anonym skriver:

Altså en stofble med tis på?? 

Ja, altså babyens eget tis.. Et klamt, men godt råd fra min mormors tid.. 

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Ammer du slet ikke?? Altså malker du kun ud?? For så kan i ikke smitte hinanden med svamp/trøske...

jeg brugte lanolin i starten, og det virkede ikke... Jeg købte noget andet creme til belastet hud...

du får lige et billed. Jeg har det stadig til at ligge... Og manden har lige brugt cremen efter han blev steriliceret, og han var lidt om i syningerne Der gik 2 dage og hans omhed var ovre

Jeg prøver at lægge ham til engang imellem for at se om jeg kan få det op at køre..

Men umiddelbart sagde SP at det ikke var trøske, men lidt mælkerester, og belægningen på hans tunge er ikke blevet værre..

Jeg har brugt lanolin og det dér "plaster" længe nu, og de er stadig revnede og gør ondt ved udpumpning, så vil da lige kigge på det creme der.. 

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Det var det for mig, og det kan da godt lyde til, at du er i samme båd..  

Lansinoh er GULD værd til de tørre, ømme brystvorter.. Det er et naturligt udtræk fra uld, men det får sårene/den revnede, tørre hud til at hele på få dage. 

Synes desværre ikke jeg har den effekt med lanolin..

Idag er der stadig revner og meget ømme ved udpumpning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.