Talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.655 visninger
11 svar
4 synes godt om
24. januar 2014

Maja_4000

Hej piger

Vi har inden jul lavet sådan en sprogscreening gennem børnehaven (den de vidst laver på alle børn)

I dag har kæresten så fået oplysninger på en talepædagog, som vi skal skrive en mail til, så vi kan finde ud af hvad hendes problem er

Altså jeg er jo ikke ekspert, men jeg synes der er sket VILDT meget med hendes sprog det sidste halve år.. Føler slet ikke talepædagog er nødvendigt - ikke endnu i hvert fald ..

Hun er blevet 3 i december, og eksempler på 'fejl' kan være:

Bar = far
But = forbudt
Dut prut nale = slut prut finale

Det er især f og s hun har problem med .. Dog kan hun sagtens sige s, hvis hun siger 'is' f.eks.

Hvad siger I? Lyder det normalt eller er der et problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej piger

Vi har inden jul lavet sådan en sprogscreening gennem børnehaven (den de vidst laver på alle børn)

I dag har kæresten så fået oplysninger på en talepædagog, som vi skal skrive en mail til, så vi kan finde ud af hvad hendes problem er

Altså jeg er jo ikke ekspert, men jeg synes der er sket VILDT meget med hendes sprog det sidste halve år.. Føler slet ikke talepædagog er nødvendigt - ikke endnu i hvert fald ..

Bar = far
But = forbudt

Det er især f og s hun har problem med .. Dog kan hun sagtens sige s, hvis hun siger 'is' f.eks.

Det er lidt samme måde min søn taler på. Han er indstillet til talepædagog.

Du skal huske på at vi som forældre forstår det meste de siger og pædagogerne forstår dem til dels også, men de andre børn har svært ved at forstå dem, og i det hele taget også andre voksne som ikke kender dem.

Det kan skabe mange frustrationer hos barnet når det ikke gøre sig forståeligt Og det kan give problemer i legesituationer. Og dermed også påvirke dem socialt.

Jeg synes du skal tage i mod det med kyshånd og se det som en god ting at de vil hjælpe din datter.

Anmeld

24. januar 2014

Maja_4000

sommerbarn<3 skriver:

Det er lidt samme måde min søn taler på. Han er indstillet til talepædagog.

Du skal huske på at vi som forældre forstår det meste de siger og pædagogerne forstår dem til dels også, men de andre børn har svært ved at forstå dem, og i det hele taget også andre voksne som ikke kender dem.

Det kan skabe mange frustrationer hos barnet når det ikke gøre sig forståeligt Og det kan give problemer i legesituationer. Og dermed også påvirke dem socialt.

Jeg synes du skal tage i mod det med kyshånd og se det som en god ting at de vil hjælpe din datter.

Har også tænkt mig at tage imod det .. Anede bare ikke at der var et problem .. Synes måske godt pædagogerne kunne have nævnt det for os før

Anmeld

24. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Maja_4000 skriver:

Har også tænkt mig at tage imod det .. Anede bare ikke at der var et problem .. Synes måske godt pædagogerne kunne have nævnt det for os før

Har de slet ikke sagt noget? Hvornår startede hun i børnehaven? Kan være de lige ville observere hende først og lære hende at kende?

Anmeld

24. januar 2014

roenlund

Jeg undrer mig kun over at de vil gøre noget, min søn har haft besøg af talepæd to gange i juni og okt (han er fra okt 2010) og er i dec blev sprogscreenet og ligger meget dårligt, men fordi han udvikler sig gør de ikke andet end at være obs på ham, de siger at han endnu er for lille til at man kan gøre en aktiv indsats for at hjælpe ham.

Anmeld

24. januar 2014

Maja_4000

sommerbarn<3 skriver:

Har de slet ikke sagt noget? Hvornår startede hun i børnehaven? Kan være de lige ville observere hende først og lære hende at kende?

Hun har gået der siden juni.. Inden der var hun i vs i samme hus med en af de samme pædagoger .. Så den ene af dem har kendt hende siden hun var 11 måneder

Og nej, de har intet sagt.. De sagde til 3 måneders samtale, at der virkelig var begyndt at ske noget.. Det er det eneste vi har hørt

Anmeld

24. januar 2014

Bshizzle

Min store dreng fik sprog-hjælp i 1 år i BH. 

Jeg tænkte osse ligesom dig.. 

Men viste da godt han havde problemer med et par bogstaver eller sætninger. Men syntes han lærte det stille og roligt. 

Men jeg tog imod tilbudet, og det var det bedste jeg kunne gøre for at hjælpe mit barn! 

Så det er KUN godt de er OBS på hendes sprog og fremtid..  

Anmeld

24. januar 2014

Maja_4000

roenlund skriver:

Jeg undrer mig kun over at de vil gøre noget, min søn har haft besøg af talepæd to gange i juni og okt (han er fra okt 2010) og er i dec blev sprogscreenet og ligger meget dårligt, men fordi han udvikler sig gør de ikke andet end at være obs på ham, de siger at han endnu er for lille til at man kan gøre en aktiv indsats for at hjælpe ham.

Ved heller ikke om de vil gøre noget jo .. Eller om det bliver det samme som med din søn

Har I fået et resultat af sprogscreeningen?

Anmeld

24. januar 2014

Maja_4000

Bshizzle skriver:

Min store dreng fik sprog-hjælp i 1 år i BH. 

Jeg tænkte osse ligesom dig.. 

Men viste da godt han havde problemer med et par bogstaver eller sætninger. Men syntes han lærte det stille og roligt. 

Men jeg tog imod tilbudet, og det var det bedste jeg kunne gøre for at hjælpe mit barn! 

Så det er KUN godt de er OBS på hendes sprog og fremtid..  

Er også glad for at de gør noget.. Men jeg ville måske gerne have vidst at de synes, at det er et problem

Anmeld

24. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maja_4000 skriver:

Hej piger

Bar = far
But = forbudt

Nu er det meget få eksempler at svare ud fra, men hvis jeg skal sammenligne med min dreng på 2,4 år så har han ikke svært ved at sige de nævnte ord.
Men jeg tænker nu hvor dit barn er startet i børnehave er det rigtig godt med talepædagog, da det kan være svært at lege med andre børn hvis sproget halter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.