Strækmærker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. august 2009

MDM

Nogen der har erfarringer med strækmærker? Det er 2 gang jeg er gravid og var heldig ikke at få nogen strækmærker første gang, nu her anden gang har jeg fået fine røde streger - mærker op af maven,,, øv.
Nogen der har gode råd for at undgå flere eller er der virkelig ikke noget at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

Honningblomst

Desværre, så kan du intet gøre...andet end håbe på du ikke får så mnge at dit hud bagefter er helt slap.
Jeg fik kun under navlen men det gjorde desværre ikke huden så smuk bagefter...
Den eneste måde de kan forsvinde eller i hvert fald ikke ses er ved hjælp af kirurgi..
Knus Eva..

Anmeld

2. august 2009

Nanna1985

Du kan intet gøre for at stoppe dem desværre.. Jeg fik blev fyldt med dem under min første graviditet  Jeg har heldigvis ingen nye fået under denne graviditet her, men jeg kan heller ikk få flere  

Anmeld

2. august 2009

Halbschön

Nææh, der er vist intet der hjælper... Det er hormonbetinget og i visse tilfælde også arveligt betinget... Hvilket jeg frygtede meget da jeg blev gravid, da min mor og søster begge var fyldt med strækmærker.. Og det er jeg desværre også blevet nu  Håber min mave bliver bare nogenlunde pæn igen efter fødsel

Anmeld

2. august 2009

Leneur

Nu er jeg i uge 34+4 og kan jo sagtens nå at få strækmærker endnu men min ene søster ville gerne se min tykke mave uden tøj på, for at se hvor stor den var blevet og det første hun udbrød.... INGEN STRÆKMÆRKER. Vores mor har fået 4 børn der af et hold tvillinger og hun har ingen strækmærker. Min søster 3 børn og også et hold tvillinger men hun har fået, så jeg håber da jeg slægter min mor på i den forbindelse.
Nogen spiser et ton af advokadoer, fordi den olie der er i skulle være et vidundermiddel mod strækmærker. Andre smører maven ind i mandelolie og diverse cremer men jeg tror ikke det virker.
Hvis mærkerne kommer er det vel noget vi alle må leve med mm. vi går under kniven.
Det vigtigste er vel det bette pus der kommer ud af det på trods af de skavanker der måtte komme i kølvandet og den måde vores kroppe ændrer udseende på bagefter.

Anmeld

2. august 2009

sarahb

min veninde fik super mange og mens de var røde brugte hun scrub og olie fra clarins.. (de har et produkt mod strækmærker) og i dag har hun minimalt tilbage, men de kan kun behandles mens de er røde..
Det er måske værd at prøve..

Anmeld

25. august 2009

Pellemor

Hej!
Med mit første barn fik jeg MANGE strækmærker, hele vejen henover maven og over navlen og ja de går hen og bliver lyse efterhånden men de forsvinder aldrig (medmindre man har råd til en plastikkirurg).. jeg har lært at leve med dem og min mand tænker slet ikke over at jeg har dem... Nu her 2. gang jeg er gravid har jeg slet ikke fået nogle udover dem jeg havde i forvejen og var ellers ret nervøs for det, da jeg har fået en enorm mave (er 130 cm om maven), men min hud har åbenbart været bedre til at give sig denne gang og der er kun en 1 uge til termin så regner ikke med at der kommer nogle....
Man skal vist bare tænke på at der kommer noget godt ud af det og det er prisen for at få vidunderlige dejlige børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.