Liv som 2 gangs gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
7 svar
5 synes godt om
24. januar 2014

VIPpigen

Nu må jeg simpelthen høre. Jeg har siden 11+ mærket de små bobler alle snakker om. dem har jeg aldrig mærket før, heller ikke i min første graviditet. 

Men siden 12+4 har jeg et par gange mærket små blide puf. Ikke voldsomt, men nok til at jeg faktisk ved at det bestemt  ikke er mine tarme.

Men kan det virkelig passe at man anden gang allerede kan mærke liv så tidligt.

Jeg mærker det kun når jeg ligger på sofaen, og ligger helt stille.

Det som er specielt ved de små puf, er at de alle kommer omkring navlen, eller lidt længere nede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

-Milla-

VIPpigen skriver:

Nu må jeg simpelthen høre. Jeg har siden 11+ mærket de små bobler alle snakker om. dem har jeg aldrig mærket før, heller ikke i min første graviditet. 

Men siden 12+4 har jeg et par gange mærket små blide puf. Ikke voldsomt, men nok til at jeg faktisk ved at det bestemt  ikke er mine tarme.

Det som er specielt ved de små puf, er at de alle kommer omkring navlen, eller lidt længere nede

Jeg mærkede det også tidligt uge 11-12 og var i tvivl, men sidenhen har jeg erfaret at jeg denne gang har en meget aktiv bebs i maven, selv jm og studerende var overraskede over, at man så nemt kunne mærke liv ved 2. Besøg, det er ikke så ofte de oplever det sagde de.
Min moderkage skulle vist også ligge bagud denne gang og det har sikkert også noget at sige.
Dog mærkede jeg også liv tidligt i min første graviditet uge 15-16 vist.

Anmeld

24. januar 2014

2babygirls

VIPpigen skriver:

Det kan godt lade sig gøre. Jeg havde moderkage ud mod mave. Men mærkede bobler i uge 9 og baby i uge 12 lige over skambenet. Martin mærkede spark få uger senere

Anmeld

24. januar 2014

Rockertand

VIPpigen skriver:

Det er sket tidligere og tidligere for hver graviditet - dog har jeg aldrig mærket bobler, kun små guf - ved sidste graviditet var det lige før nakkefold, og jeg fik den meget tålmodige sygeplejerske til at skanne sig til, at puffene var samstemmende med fosterbevægelser, så den skulle være god nok - men hun sagde også, at det kunne man kun forvente ved en moderkage placeret højt på bagvæggen, og det var min

Anmeld

24. januar 2014

VIPpigen

-Milla- skriver:

Jeg mærkede det også tidligt uge 11-12 og var i tvivl, men sidenhen har jeg erfaret at jeg denne gang har en meget aktiv bebs i maven, selv jm og studerende var overraskede over, at man så nemt kunne mærke liv ved 2. Besøg, det er ikke så ofte de oplever det sagde de.
Min moderkage skulle vist også ligge bagud denne gang og det har sikkert også noget at sige.
Dog mærkede jeg også liv tidligt i min første graviditet uge 15-16 vist.

Jeg aner ikke hvordan moderkagen ligger endnu, men ved min datter lå den nemlig foran, så derfor blev jeg helt Rund forvirret, når jeg allerede nu mærker små blide puf

Men hvor er det vildt, og fantastisk igen at mærke

Anmeld

24. januar 2014

Rockertand

He-he, fantastisk stavekontrol......guf = puf

Anmeld

24. januar 2014

VIPpigen

Rockertand skriver:

Det er sket tidligere og tidligere for hver graviditet - dog har jeg aldrig mærket bobler, kun små guf - ved sidste graviditet var det lige før nakkefold, og jeg fik den meget tålmodige sygeplejerske til at skanne sig til, at puffene var samstemmende med fosterbevægelser, så den skulle være god nok - men hun sagde også, at det kunne man kun forvente ved en moderkage placeret højt på bagvæggen, og det var min

Spændende... Altså vi stopper ved nummer 2 her, men derfor blev jeg alligevel lidt nysgerrig for om det virkelig kunne passe. Men jeg er næsten ikke i tvivl mere, for der er ikke en anden forklaring. 

Er spændt på hvordan min moderkage ligger så, for det kunne hun ikke helt svare på til NF

Anmeld

24. januar 2014

Rockertand

VIPpigen skriver:

Spændende... Altså vi stopper ved nummer 2 her, men derfor blev jeg alligevel lidt nysgerrig for om det virkelig kunne passe. Men jeg er næsten ikke i tvivl mere, for der er ikke en anden forklaring. 

Er spændt på hvordan min moderkage ligger så, for det kunne hun ikke helt svare på til NF

Jeg bad hende skanne for det, og hun havde heldigvis god tid, så det var heldigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.