Stoppe SU, hvornår KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
8 svar
1 synes godt om
24. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.  

Jeg er droppet ud af uddannelse, da jeg skal sygemeldes på kh, i forbindelse med graviditet... - Jeg har derfor været inde på su.dk og fravælge su, jeg kunne først fravælge det fra marts, så jeg får Su, her den 31 som den sidste gang, hvornår kan jeg så søge kontanthjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

bobbles

Anonym skriver:

Hej alle.  

Jeg er droppet ud af uddannelse, da jeg skal sygemeldes på kh, i forbindelse med graviditet... - Jeg har derfor været inde på su.dk og fravælge su, jeg kunne først fravælge det fra marts, så jeg får Su, her den 31 som den sidste gang, hvornår kan jeg så søge kontanthjælp?

hvis du først kan fravælge det i marts, så kan du først få kh i maj. har været igennem det. det er bare at have lidt penge liggende. det er pga kh er bagudbetalt og su er forudbetalt.

Man kan dog få noget start hjælp den måned i april hvor du ingen penge får, som er ca 5000 før skat

Anmeld

24. januar 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Hej alle.  

Du kan søge fra den dag, du er "ledig" , og ikke modtager penge andre steder fra!

men vær opmærksom på at det tager en måned at søge!

Anmeld

24. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej alle.  

Du kan søge den dag du bliver ledig, som ovenstående også skriver

Men kan du ikke blive sygemeldt på dit uddannelsessted i stedet for at droppe ud, så kan du jo fortsætte på su, og står ikke en måned uden penge.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Du kan søge fra den dag, du er "ledig" , og ikke modtager penge andre steder fra!

men vær opmærksom på at det tager en måned at søge!

Hvad mener du med at det tager en måned at søge?  

Anmeld

24. januar 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Hvad mener du med at det tager en måned at søge?  

Der går en måned fra det du søger, indtil pengene er på kontoen!

Anmeld

24. januar 2014

Zelinasmor

Hvis man selv dropper ud får man altså 2 måneders karantæne.  Også selvom du er gravid. Du vælger jo selv at ville have kontanthjælp i stedet for SU under barsel.

Anmeld

24. januar 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Hvis man selv dropper ud får man altså 2 måneders karantæne.  Også selvom du er gravid. Du vælger jo selv at ville have kontanthjælp i stedet for SU under barsel.

det fik jeg ikke sidste gang og hellere ikke denne gang, har haft ringet til kommunen og spurgt.. ;-) kan bare først søge D. 30/2  

Anmeld

24. januar 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej alle.  

Hvis du er droppet ud, kan du ikke få KH med det samme, for så får du 1 måneds karantæne. 

men kan godt være der er andre regler med dig, det vurdere de forskellige kommuner selv som de lyster. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.