Glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. januar 2014

WantingBaby2012

Til JM i 16. uge fik jeg fortalt hende, at der i min tætte familie har været sukkersyge. Hun skrev derfor i min journal at jeg skulle have lavet en glukosebelastning. Jeg var i den tro at min farmor og faster har haft og jeg mente også derfor at min far  kunne have den risiko, men sagen er efterfølgende at jeg får at vide at min farmors sukkersyge var "gammelmands" sukkersyge og min faster har aldrig haft det, jeg blandede det sammen men for højt blodtryk. 

Ville i så stadig mene at jeg skulle have lavet en glukosebelastning?

Umiddelbart vil jeg jo ikke betegne det som noget der florere i min familie, i og med at min farmors var type 2 diabetes. Og det regner man da ikke med, eller gør man? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mor til Majbørn

WantingBaby2012 skriver:

Til JM i 16. uge fik jeg fortalt hende, at der i min tætte familie har været sukkersyge. Hun skrev derfor i min journal at jeg skulle have lavet en glukosebelastning. Jeg var i den tro at min farmor og faster har haft og jeg mente også derfor at min far  kunne have den risiko, men sagen er efterfølgende at jeg får at vide at min farmors sukkersyge var "gammelmands" sukkersyge og min faster har aldrig haft det, jeg blandede det sammen men for højt blodtryk. 

Umiddelbart vil jeg jo ikke betegne det som noget der florere i min familie, i og med at min farmors var type 2 diabetes. Og det regner man da ikke med, eller gør man? 

min morfar havde gammelmands-sukkersyge, og det er nok til at jeg bliver sendt afsted. Så det tror jeg du skal.

Anmeld

24. januar 2014

Elvers

Jeg troede heller ikke, at type 2 diabetes betød noget og havde ikke sagt ved lægen, at min morfar havde haft det... Men jeg sagde det på sygehuset, da jeg var til nakkefoldsscanning og der fik jeg at vide, at jeg skulle have lavet en glykosebelastningstest...

Kh Elvers

Anmeld

24. januar 2014

Tvebakken

WantingBaby2012 skriver:

For mig er det nok, at min faster havde type 2 diabetes for at jeg så også skulle (og skal) testes - så ja, jeg tror det er nok.

Anmeld

24. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Det er ligegyldigt om det er type 1 eller 2. Hvis der er diabetes i familien skal man testes.

Anmeld

24. januar 2014

VIPpigen

Diabetes er diabetes.... Så om det er 1, eller 2 er underordnet...

Jeg skal tjekkes, min mormor havde diabetes 2 til at starte med, men endte ud med diabetes 1. Og min kusine har diabetes 1. Nu er mit BMI lige på den forkerte side, så den er sneget sig op på overvægtig, og derfor skal jeg testes 2 gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.