Jer på fleksjob…?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.073 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. januar 2014

Chevro

Hej

Har lige en forespørgsel

Hvad får i i løn? Jeg er kommet ned og fået færre timer, efter at have skiftet job - så jeg kan ikke rigtig regne ud hvad min løn vil være.

Hvis i er på den nye reform, vil jeg super gerne høre hvor mange timer i har, lønsatsen ex. og hvor stort tilskud i får efter % og skat er trukket fra..

på forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Chevro

Chevro skriver:

Hej

Har lige en forespørgsel

Hvad får i i løn? Jeg er kommet ned og fået færre timer, efter at have skiftet job - så jeg kan ikke rigtig regne ud hvad min løn vil være.

Hvis i er på den nye reform, vil jeg super gerne høre hvor mange timer i har, lønsatsen ex. og hvor stort tilskud i får efter % og skat er trukket fra..

på forhånd tak!

Håber virkelig nogen vil svare ærligt!! Det hele afhænger så meget af den forbandede løn

Please …. <3

Anmeld

23. januar 2014

VIPpigen

Jeg er ansat efter den nye...

jeg arbejder 4 timer i ugen. 2 timer, 2 dage...

Husker ikke helt, mener min lønsats var ca 120 kr i timen, og jeg har lidt over 13.000 udbetalt om måneden.

Det er ret nyt, så jeg ved ikke så meget om det, fik min første lønseddel her den 1 januar. Jeg er ansat ved kommunen, et forsøg de kører, så de har heldigvis en del mere styr på det end jeg.

Anmeld

23. januar 2014

Laulund87

Da jeg var i fleksjob var det efter den gamle og jeg fik mindstelønnen i butik. Omkring 10.000 kr udbetalt.

Dengang fik man mindstelønnen der hvor man var ansat, jeg ved ikke om det er ændret i dag.

Anmeld

23. januar 2014

Chevro

VIPpigen skriver:

Jeg er ansat efter den nye...

jeg arbejder 4 timer i ugen. 2 timer, 2 dage...

Husker ikke helt, mener min lønsats var ca 120 kr i timen, og jeg har lidt over 13.000 udbetalt om måneden.

Det er ret nyt, så jeg ved ikke så meget om det, fik min første lønseddel her den 1 januar. Jeg er ansat ved kommunen, et forsøg de kører, så de har heldigvis en del mere styr på det end jeg.

okay, jeg har nemlig 10 timer nu, i dette job.. er bange for at få meget lidt udbetalt. men hvis du får det, for få timer, så bør jeg også få det ..

Anmeld

23. januar 2014

Chevro

Laulund87 skriver:

Da jeg var i fleksjob var det efter den gamle og jeg fik mindstelønnen i butik. Omkring 10.000 kr udbetalt.

Dengang fik man mindstelønnen der hvor man var ansat, jeg ved ikke om det er ændret i dag.

Ja, men nu får man jo ca 11.000,- udbetalt når man går hjemme. Så man skulle helst få mere, når man går på arbejde… (:

Anmeld

23. januar 2014

Laulund87

Chevro skriver:

Ja, men nu får man jo ca 11.000,- udbetalt når man går hjemme. Så man skulle helst få mere, når man går på arbejde… (:

Ja, men sådan er det ikke altid. Tror ikke det er lavet om mht mindstelønnen. Jeg er på førtidspension nu og får det samme som jeg gjorde i fleksjob.

Anmeld

23. januar 2014

Nemesis

jeg er i flex 15 timer om ugen.

Fra mit arbejde får jeg 9500 brutto hvoraf der trækkes 38% i skat, pension, frokostordning osv.

Jeg får ca. 5000 ud fra arbejdet.

Fra kommunen får jeg ca 11000 udbetalt. De bruger mit fradrag, så betaler næsten ikke skat af det jeg får fra kommunen.

Ialt har jeg derfor ca. 16000 udbetalt om måneden.

Du kan bede din flexjobamasadør (hvis din kommune har sådan en) eller ringe til udbetalingskontoret og bede dem regne ud, hvad du kan forvente.

Du må da vide hvad din løn er, fra dit arbejde?? 

Det kan godt betale sig at arbejde for dit fradrag stiger ret meget, når man går fra ledig til arbejde. Så får du et beskæftigelsesfradrag..mit var vildt højt.

Sat på spidsen så gik min bruttoydelse fra kommunen ned med 1500 kr pr måned, men mit fradrag steg med næsten 2000 + jeg så også får løn ved siden af. Så jeg har altså opnået at min løn er en reel merindkomst.

MEN har du været flexjobber på den gamle reform før..ja så bliver du godt nok ramt nu...

Anmeld

23. januar 2014

StineL

Chevro skriver:

Hej

Har lige en forespørgsel

på forhånd tak!

Jeg er ansat i fleksjob, men det er på den gamle ordning, så det er nok svært at bruge til sammenligning.

Anmeld

23. januar 2014

VIPpigen

Chevro skriver:

okay, jeg har nemlig 10 timer nu, i dette job.. er bange for at få meget lidt udbetalt. men hvis du får det, for få timer, så bør jeg også få det ..

Bestemt... Det er noget med at de udregner din løn, til hvis du havde kunne arbejde 37 timer...

Men hvordan alt den udregning foregår aner jeg ikke... Jeg spurgte om man fik mindre end på ledighedsydelsen, og det sagde de nej til. Lige meget hvad arbejde man finder, skulle lønnen ikke falde til under ledighedsydelsen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.