Måske GUL, måske SA/MA, måske meget tidlig gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2014

Anonym trådstarter

Det var lidt underligt at være på hospitalet i dag, for vi kom egentlig for at få en medicinsk abort, men i stedet kan de ikke finde ud af hvad eller hvor de skal gøre af sig selv da de ser en plet, men ingen blommesæk eller noget foster, så nu skal vi vente, har taget blodprøve i dag og skal igen på lørdag og så må vi se om hcg stiger og hvis det gør er det sikkert en GUL eller en meget meget tidlig graviditet. Er faktisk lidt "glad" for at naturen selv har taget beslutningen for mig på en eller andet måde, for så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed over at vælge det lille frø fra, jeg håber ikke det er en GUL, for så aner jeg ikke hvordan de gør, operarer de den ud så? Men håber at graviditeten har ophørt sig selv og at jeg bare skal have nogle piller så de kommer ud. Ej jeg er frygtlig når jeg ved så mange kæmper, men det passede ikke ind lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvad man gør ved en GUL?

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

23. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Er der nogen der ved hvad man gør ved en GUL?

Det kommer meget an på, hvor fosteret sidder henne samt evt. hvor stor skade, der er på æggestokkene. Nogle gange kan fosteret fjernes via kikkert operation uden problemer, mens det andre gange er nødvendigt at fjerne stokken. Det er som sagt meget forskelligt og kommer helt an på, helt præcist, hvor fosteret ligger samt, hvor stort det er

Anmeld

23. januar 2014

Rockertand

Ayasmor skriver:

Det kommer meget an på, hvor fosteret sidder henne samt evt. hvor stor skade, der er på æggestokkene. Nogle gange kan fosteret fjernes via kikkert operation uden problemer, mens det andre gange er nødvendigt at fjerne stokken. Det er som sagt meget forskelligt og kommer helt an på, helt præcist, hvor fosteret ligger samt, hvor stort det er

Man kan også give methotrexat, så man slipper for kirurgisk indgreb, men så må graviditeten ikke være ret langt, og man må ikke blive gravid i nogle måneder efter, da det er cellegift (men så heller ikke aktuelt for trådstarter).

Til TS: Håber, at det hele løser sig selv

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Fjerne min æggestok!? Ej det var da helt forfærdelige nyhedder 

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Man kan også give methotrexat, så man slipper for kirurgisk indgreb, men så må graviditeten ikke være ret langt, og man må ikke blive gravid i nogle måneder efter, da det er cellegift (men så heller ikke aktuelt for trådstarter).

Til TS: Håber, at det hele løser sig selv

Ja det håber jeg da godt nok også nu, ved slet ikke hvad jeg skal gøre lige nu.. Vidste ikke det var så vildt at man ligefrem, måske skal fjerne min æggestol! 

Anmeld

23. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Fjerne min æggestok!? Ej det var da helt forfærdelige nyhedder 

Der er som sagt andre muligheder som kommer i betragtning først, bl.a. medicinsk behandling, som også bliver nævnt. At fjerne æggestokken er kun, hvis det er absolut nødvendigt.

Anmeld

23. januar 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Der er som sagt andre muligheder som kommer i betragtning først, bl.a. medicinsk behandling, som også bliver nævnt. At fjerne æggestokken er kun, hvis det er absolut nødvendigt.

Okay, du gjorde mig bare helt bange, undskyld det var ikke for at være en røv.

Anmeld

23. januar 2014

Blirnokaldrigfru

Jeg oplevede at livmoderen voksede men der var hverken foster eller blommesæk i livmoderen, jeg var 9+ da det blev opdaget og min livmoder str svarede til 7+, nogle kalder det et vindæg andre kalder det en missed abortion - jeg fik en medicinsk abort og oplevede ingen komplikationer, blødte en uges tid, fik mens 14 dage efter og allerede måneden efter igen, var jeg gravid igen .. Så der er også den mulighed, at det ikke er en GUL, men et vindæg/missed abortion..

Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.