Ikke børne relateret :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

599 visninger
7 svar
1 synes godt om
22. januar 2014

mbbuch

Nogle der har en lækker opskrift? Får gæster i morgen så det skal ikke være den største lørdags middag Gerne noget med kylling/kalkun/fisk og grøntsager. Laver så tit kylling og rodfrugter, elsker det, men savner en opskrift til lidt forandring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Ayasmor

mbbuch skriver:

Nogle der har en lækker opskrift? Får gæster i morgen så det skal ikke være den største lørdags middag Gerne noget med kylling/kalkun/fisk og grøntsager. Laver så tit kylling og rodfrugter, elsker det, men savner en opskrift til lidt forandring...

Grydestegt kylling med persille kartofler og sovs mmmmmhhhh

Anmeld

22. januar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Min mand plejer og lave kylling med pesto (jeg spiser ikke kylling) måske var det en ide?

Anmeld

22. januar 2014

asphodel

mbbuch skriver:

Her er en rigtig lækker kyllingeret jeg har lavet nogle gange. Hvis du er til indisk, kan den måske bruges. Jeg var selv imponeret over hvor meget den mindede om takeaway. Jeg kopierer den lige ind fra min kogebog. 

Indisk kylling i spinat til 4 personer

• 800 g helbladet spinat fra frost
  • 1 løg
  • 1 spsk garam masala (krydderiblanding - andet kan bruges)
  • ca. 900 g kyllingefilet (lår kan sikkert også bruges)
  • 500 g svampe / champignoner
  • 1½ dl Milda / cremefine
  • tilbehør: 120 g brune ris

Fremgangsmåde:

Rens svampene og skær dem i kvarte.

Tø spinaten op og pres væden fra. Hak løget fint.

Skær kyllingefileterne i mindre stykker.

Varm olien op i en sauterpande og svits garam masala og løg heri i cirka 5 minutter.

Kom kyllingestykkerne op i panden og svits dem i cirka 10 minutter.

Tilsæt svampe og milda og lad det simre i cirka 10 minutter.

Vend forsigtigt spinaten i retten og lad den simre færdig i 5 minutter. Smag til med salt og peber.

Anmeld

22. januar 2014

Noahmor

mbbuch skriver:

Dampet laks med risotto eller frisk og basilikumspesto. 

kylling du parterer og fjerner skindet på. Kom i fad med frisk koriander og hvidløg og når det er ved at være færdig tilføjes spidskål. Serveres med speltkerner. 

Anmeld

22. januar 2014

MaLu8

mbbuch skriver:

Kylling i karry

kylling fyldt med pikantost og seranoskinke rundt om

wok med kylling

Anmeld

22. januar 2014

--Line..

kalkunbryst med pikant ost i og så bacon rundt om, med flødekartofler til og en god salat.

Anmeld

22. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fik en lækker pastaret idag

til 4

brug en stor/dyb pande eller evt wok.

500g frisk pasta

4 lakseportioner

4 mellem gulerødder skåret i skiver

2 hakkede løg

2 hakkede fed hvidløg

1 pose frisk spinat

250ml madlavningsfløde

lidt timian, salt og peber

Laks steges. I mens skæret/hakkes løg, hvidløg og gulerødder. Laksen tages af når den er færdig. Kom olie på panden og kom løg, hvidløg pg gulerødder på panden og sauter det i 5-7min. imens skæres laksen i mindre stykker. Laks blandes med resten på panden og madfløde hældes over. Spinaten tilsættes (ser voldsomt ud, men den krymper lynhurtigt). Krydder med timian, salt og peber. 

Pasta koges undervejs

serveres med et drys parmasan, hvis man er til dét

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.