Hvornår ved man det er slut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
6 svar
1 synes godt om
22. januar 2014

lau85

Hej

hvornår ved man det er slut med amningen?

min datter er begyndt at skrige, når hun bliver lagt til, men hun er sulten, da sutten for en rigtig tur. Og spiser gladeligt fra sutteflasken, hvis den bliver tilbudt. 

hun er ca 2,5 måned nu 

er det fordi jeg ikke har mælk mere? 

hvordan følte I det? Og hvordan reageret jeres barn dengang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Lililili

når de først har fået flaske, kan det være svært at give bryst, da det nemmere at spise fra flasken, måske det der er sket, at dit barn nu foretrækker flaske :-)

Anmeld

22. januar 2014

Line8700

Ja jeg tror også at hun nu fortrækker flaske.
Da min søn stoppede med at amme (han var 6 måneder) spiste han meget lidt af gangen, og så gad han ikke mere. Og så "døde" det lige så stille ud.
Men hvis du gerne vil have at hun skal blive ved med at amme hos dig skal du tage "kampen" med hende, og din krop. For hvis hun ikke spiser ved dig, producere du ikke mælk, og så får hun jo ikke nok. Så det kræver nok en dag eller to hvor du bliver ved med at ligge hende til. Og den kamp ville have kommet uanset, for på et tidpunkt producere du ikke nok, og så går der et døgn eller mere hvor baby hænger i patten, for at få dig til at få mere mælk.

Håber at du kan bruge det til noget

Anmeld

22. januar 2014

Levi&LilysMor

lau85 skriver:

Hej

hvornår ved man det er slut med amningen?

min datter er begyndt at skrige, når hun bliver lagt til, men hun er sulten, da sutten for en rigtig tur. Og spiser gladeligt fra sutteflasken, hvis den bliver tilbudt. 

hun er ca 2,5 måned nu 

er det fordi jeg ikke har mælk mere? 

hvordan følte I det? Og hvordan reageret jeres barn dengang? 

Som nogle skriver så kan det være fordi i har givet hende flasken og så vil hun hellere have den fordi det løber hurtigere  

Anmeld

22. januar 2014

lau85

tak for jeres svar

i løbet at dagen vil hun gerne kun spise ved mig, men sidst på aften virker det som om hun ikke blive mæt hos mig, og derfor har vi suppleret med en flaske 

Anmeld

22. januar 2014

VIPpigen

Fra Lilje var 4 1/2 måned og frem til hun var 10 måneder ammede jeg, og hun fik en godnatflaske. Godnatflasken var den eneste hun fik af flaske.

Hun sagde selv stop med amning som 10 måneder, og flaske som 13 måneder.

Jeg fik at vide at det bedste, hvis jeg ville amme, var at hun maks havde det lille hul på sutteflasken. Det at de skal arbejde mere for at få noget ud af flasken, end ved brystet, gør at de fleste vil foretrække brystet. Skifter man til flere eller større huller, så de skal arbejde mindre, og det lærer de ret hurtigt.

Jeg fik foreslået at hvis hun ikke arbejdede nok med det lille suttehul, så skulle jeg købe en hvor man selv skal lave hullet, det fik jeg dog aldrig brug for.

Men lyder bestemt som om hun har fundet en fordel i flasken

Anmeld

22. januar 2014

Dafnies

Hej! Jeg synes også det lyder som om, at dit barn nu foretrækker sutteflaske, da det er lettere..

Hvis du gerne vil supplere med flaske, men fortsat amme, vil jeg foreslå dig at købe en "Calma" sutteflaske fra Medela. Den er lavet på en måde, så barnet skal arbejde på samme måde som ved brystet, for at få mælken ud. Jeg bruger den selv til at supplere med, da jeg ligesom dig, heller ikke har mælk nok til at mætte mit barn om aftenen. Her fungerer det super godt med calma sutten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.