Har du kvalme- så er der gode råd her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
1 svar
3 synes godt om
20. januar 2014

Miss P

Gode råd mod graviditetskvalme. (Fundet på nettet) ��

Forsøg dig med små, hyppige måltider, så du undgår tom mave.

Undgå fed mad, da det kan forværre morgensygen - f.eks. fede mælketyper.

Undgå mad der lugter meget. Derimod er det godt med mange kulhydrater og æggehvidestoffer (protein). Start fra morgenstunden med at spise kiks, allerede inden du står ud af sengen.

Lig højt med hovedet om natten. Læg en ekstra pude under hovedet eller læg et par bøger under sengens hovedgærde.

Frisk luft kan lindre kvalmen. Luft ud i soveværelset.

B6-vitamin. Der er undersøgelser som tyder på, at høje doser B6-vitamin kan være effektivt mod kraftig kvalme og opkastninger under graviditeten, men husk at konsultere din læge først.

Nogle har gode erfaringer med at drikke forskellige slags te. Især kamillete, hindbærblad-te, myntete og te af citronmelisse er gode mod kvalme.

En eller to dråber pebermynteolie på tungen kan også lindre kvalmen.

Kvalme kan hænge sammen med forstoppelses-problemer, derfor er det vigtigt med en fiberrig kost. Husk at jerntilskud kan medføre forstoppelse.

Husk at starte dagen stille og roligt, da stress og jag kan forværre kvalmen.

Døjer du med kvalme bør du undgå hårdt fysisk arbejde. Moderat motion er derimod godt.

Husk at drikke meget mellem måltiderne, ikke mindst for at erstatte den væske, der evt. tabes ved opkastning.

Bliv siddende oprejst i mindst 45 minutter efter måltiderne.

Ofte tåles kold mad bedre end varm.

Hvis din kvalme er kombineret med sure opstød og halsbrand er syreneutraliserende håndkøbsmidler i form af tyggetabletter og miksturer en mulighed.

Jeg skal vist igang med at teste de foreslag ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Mariam90

De lyder supergodt allesammen. Jeg spiser høj dosis af b6 vitamin o prøver alt som står  Håber det går over simpelthen. 

Kvalme o opkast har ødelagt mit liv

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.