Er i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er jeres mening?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.723 visninger
11 svar
8 synes godt om
20. januar 2014

Q86

Vi ved ikke endnu om vi venter dreng eller pige, men har allerede snakket en del om navne.

Hvis det bliver en dreng har vi snakket om Carl / Karl, men er i tvivl om det skal være med C eller K. Min kærestes første reaktion på navnet var at det skulle være med C, men nu er vi begge i tvivl.. Hvad synes I C eller K?

Hvis det bliver en lille pige har navnet Marie sat sig lidt fast. Begge vores mormødre hedder/hed Marie så det er lidt oplagt at opkalde efter dem. "Problemet" er at min kærestes mormor der stadig lever er dement, og vi er i tvivl om det vil gøre hende meget mere forvirret. Hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Stumpen

Jeg er generelt mere til C end K 

Anmeld

20. januar 2014

LinLin

Stumpen skriver:

Jeg er generelt mere til C end K 

Enig

Der er lige et par enkelte navne jeg synes er pænere med k (Katrine og Kasper) men eller er C favoritten...

Synes det ville være fint at kalde hende Marie

Anmeld

20. januar 2014

JH12

Synes bestemt godt i vil kunne kalde hende Marie, lige meget hvad hun hedder, vil det kunne forvirrer mormor, så om hun hedder det samme som hende eller noget andet, er lige meget.. Det kan endda være det kan sætte nogle tanker i gang hos mormor.

Anmeld

20. januar 2014

BabyMus

Synes Carl er finest med C. (:

Tror desværre ikke det bliver hverken nemmere eller sværere for hende at de hedder det samme. Så hvis I gerne vil kalde hende Marie så synes jeg I skal gøre det. (:

Anmeld

20. januar 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Q86 skriver:

Vi ved ikke endnu om vi venter dreng eller pige, men har allerede snakket en del om navne.

Hvis det bliver en dreng har vi snakket om Carl / Karl, men er i tvivl om det skal være med C eller K. Min kærestes første reaktion på navnet var at det skulle være med C, men nu er vi begge i tvivl.. Hvad synes I C eller K?

Hvis det bliver en lille pige har navnet Marie sat sig lidt fast. Begge vores mormødre hedder/hed Marie så det er lidt oplagt at opkalde efter dem. "Problemet" er at min kærestes mormor der stadig lever er dement, og vi er i tvivl om det vil gøre hende meget mere forvirret. Hvad mener i?

Ville stave det med C :-) når jeg ser det med K, tænker jeg på "en fandens karl" og en karl på en gård.

Marie er sødt.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

22. januar 2014

Pigent

Q86 skriver:

Har stemt Carl og Marie
Hvad med Marie som mellemnavn/navn nr.2 fx Emma Marie

Anmeld

22. januar 2014

Mother-love

Jeg synes det skal være Carl med c.
Og jeg synes sagtens i kan kalde jeres barn Marie hvis det bliver en pige.

Anmeld

22. januar 2014

Nadia&Daniel

Har stemt Carl med C - synes det er så fint (især med Emil efter)

Anmeld

22. januar 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg synes Carl er flottest stavet med C.

Har selv en pige der hedder Marie, opkaldt efter min mormor... så det synes jeg helt sikkert I skulle vælge

Tror ikke umiddelbart hun bliver forvirret, men ved det da ikke. Jeg synes så bare I skal tænke på at jeres barn skal bære det navn hele livet, så hvis det er et navn I rigtig godt kan lide skal I da helt sikkert vælge det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.