Opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. januar 2014

LEJ

Så er min morgenkvalme for alvor startet og jeg kan intet holde i mig. 

Har i nogle gode råd til, hvad jeg kan prøve at spise i en forhåbning om det ikke kommer op igen.

Det eneste jeg pt holder nede er vand, men det er der ikke meget næring i. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

mariekiks og vand. og sørg for ikke at blive sulten! Min kvalme var dobbelt op når jeg blev sulten. 

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

LEJ skriver:

Har i nogle gode råd til, hvad jeg kan prøve at spise i en forhåbning om det ikke kommer op igen.

Spis konstant… 
I starten af min graviditet var jeg næsten ikke udenfor en dør i halvanden måned….. 
Men små hyppige måltider hele dagen lang (min kvalme var/er stadig værst hvis jeg er sulten)…
Og hav kiks ved natbordet, så du kan få noget indenbords inden du står op. 
Og så hjalp/hjælper det mig en hel del, hvis jeg er proppet når jeg går i seng… Så bliver jeg ikke sulten om natten, og så har jeg lidt mere tid om morgenen til at rejse mig og få morgenmad… 

Og mit sidste råd er lidt "fy fy"…. Men coca cola - almindelig, ikke sukkerfri, hjalp mig rigtigt meget.. Men man skal jo passe på min koffeinen… 

Anmeld

20. januar 2014

dola

LEJ skriver:

Åh som stor-brækker er mit bedste råd spis en vitamin pille og folinsyre inden du går i seng.. og så hold dig til kold vand så forbinder man det ikke med det der kommer op igen..

Ja og så hvis du får den mindste lyst til noget så køb og spis det om det så er frisk brød fra bageren bare med smør, en toast eller hav frisk skåret frugt liggende i køleskabet klar til at spise når du lige har 5 min ovenpå.. !?

Jeg har i første trimester i første graviditet tabt mig 12 kg og her anden gang rundede jeg de 14 kg (nok også fordi jeg liiiiiige have en speciale eksamen)...

God bedring føler med dig.

Anmeld

20. januar 2014

Rødhætte

LEJ skriver:

Puha jeg føler med dig.. Mit er først på vej retur nu hvor jeg er i uge 17.. Jeg havde stor glæde af frisk hvidt brød med smør, frisk frugt og lidt yoghurt.

Håber snart de går væk - for det er så hårdt når det står på..

Anmeld

20. januar 2014

tweety2060

Har desværre ingen gode råd til hvad der bliver nede for hos mig kommer alt op igen..
Men små hyppige måltider, hvad du lyster...
Her er det både saft juice sodavand mm, mandler, rosiner, frisk frugt, brød, knækbrød og kiks

God bedring

Anmeld

20. januar 2014

Sandratoft

LEJ skriver:

Sodavandsis virkede godt hos mig

Anmeld

20. januar 2014

LEJ

Mange tak for de gode råd. Har sendt kæresten ud efter riskiks og sodavandsis. Håber det vil blive nede for alt andet er kommet op igen. 

Anmeld

20. januar 2014

Sandratoft

LEJ skriver:

Mange tak for de gode råd. Har sendt kæresten ud efter riskiks og sodavandsis. Håber det vil blive nede for alt andet er kommet op igen. 

Hvis det er helt slemt, og du slet ikke kan holde noget nede, så ring til din læge og få noget mod kvalme. Det gjorde min veninde, hun fik sådan nogen stikpiller, og det tog lige toppen sagde hun. Ellers så forhør dig om din lægeklinik tilbyder akupunktur

Anmeld

20. januar 2014

MorTilEn2013Dreng

LEJ skriver:

Jeg prøvede alverden intet hjalp kun tiden desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.