Andres mening om navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
10 svar
5 synes godt om
19. januar 2014

Chris86

En lille undren herfra....
Har efterhånden tænkt på det nogle gange (hver gang jeg ser en tråd om det)...
Hvad kan det være, at så mange vælger, at høre fremmede/andres mening om et eventuelt navn til deres børn?

Kan ik helt forstå, at man har noget at bruge deres mening til som sådan? Kan måske forstå at man snakker med familie/venner om det, men "fremmede"?

Do tell... ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Hvad kan det være, at så mange vælger, at høre fremmede/andres mening om et eventuelt navn til deres børn?

Kan ik helt forstå, at man har noget at bruge deres mening til som sådan? Kan måske forstå at man snakker med familie/venner om det, men "fremmede"?

Do tell... ;0)

Bare for at høre neutrale meninger måske?

Om det er et helt i vejret navn?

Nogen gange er det bedre end familie eller venner, der måske bare nikker og smiler og siger, det er da et sødt navn.

Jeg synes det er fint, at man lige vil høre "fremmede"s meninger.

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

Yurie skriver:

Bare for at høre neutrale meninger måske?

Om det er et helt i vejret navn?

Nogen gange er det bedre end familie eller venner, der måske bare nikker og smiler og siger, det er da et sødt navn.

Jeg synes det er fint, at man lige vil høre "fremmede"s meninger.

Tja det kan da godt ske, at det bare er mig, som finder det "ligegyldigt"? men vi snakkede så heller ikke navne med nogle, medmindre folk spurgte..

Anmeld

19. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis man selv er lidt i tvivl kan det nogengange være fint at høre en second opinion,også omkring navne  

Vi har selv bare brugt familie, venner, kollegaer til navnesnakken. men, i sidste ende betyder deres mening ikke noget. 

Anmeld

19. januar 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Tja det kan da godt ske, at det bare er mig, som finder det "ligegyldigt"? men vi snakkede så heller ikke navne med nogle, medmindre folk spurgte..

om det er ligegyldigt eller ej, synes jeg er lige meget.

De fleste er jo tvivl om hvilket navn de bør vælge, og så beder de om en hjælpende hånd, som vi elsker at give.
Nogen har svært ved at finde navn eller hvad der passer med det andet barnet/børns navne, og så er det dejligt med en masser dejlige damer(og enkle mænd) der kan hjælpe.

Jeg synes det er hyggeligt at se folks forskellige ideer om navne..

Anmeld

19. januar 2014

Bell'star

Chris86 skriver:

Do tell... ;0)

Altså jeg tænker umiddelbart, at det er en ren navnejungle derude, så når man står og skal vælge et navn til sit kommende barn, så kan det være ret svært at finde det helt rigtige, da man formentlig ofte "kun" vil kunne komme på nogle få gode når man står i set.

Derfor kan det være rart at blive inspireret i nogle retninger man ikke selv ville have tænkt over, men som når man hører/ser navnet tænker "ja sgu, virkelig godt navn, det havde jeg slet ikke tænk på"

Håber du kan følge mig.

Men jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, da jeg ikke har stået i situationen endnu, har "altid" vidst hvad mit barn skulle hedde. Hehe

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

Bell'star skriver:

Altså jeg tænker umiddelbart, at det er en ren navnejungle derude, så når man står og skal vælge et navn til sit kommende barn, så kan det være ret svært at finde det helt rigtige, da man formentlig ofte "kun" vil kunne komme på nogle få gode når man står i set.

Derfor kan det være rart at blive inspireret i nogle retninger man ikke selv ville have tænkt over, men som når man hører/ser navnet tænker "ja sgu, virkelig godt navn, det havde jeg slet ikke tænk på"

Håber du kan følge mig.

Men jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, da jeg ikke har stået i situationen endnu, har "altid" vidst hvad mit barn skulle hedde. Hehe

Kan sagtens følge dig.. Tror mere det er når valget står på to-tre navne og folk spørger, hvilket et det skal være det nok mere det jeg ikke forstår helt...
For os talte andres mening/ideer ikke.. Uanset.. men nu har vi heller ikke været så frygteligt uenige...

Anmeld

19. januar 2014

Chris86

Yurie skriver:

om det er ligegyldigt eller ej, synes jeg er lige meget.

De fleste er jo tvivl om hvilket navn de bør vælge, og så beder de om en hjælpende hånd, som vi elsker at give.
Nogen har svært ved at finde navn eller hvad der passer med det andet barnet/børns navne, og så er det dejligt med en masser dejlige damer(og enkle mænd) der kan hjælpe.

Jeg synes det er hyggeligt at se folks forskellige ideer om navne..

Ja vi er jo alle forskellige
Vi er så heller ikke dem, det vil have at børnenes navne "passer sammen"

Anmeld

19. januar 2014

maria_wlt

Chris86 skriver:

Do tell... ;0)

Jeg har selv lavet et indlæg engang og spurgt om det samme

Andres mening kunne ikke betyde MINDRE for mig om mine børns navne - Derfor jeg spurgte dengang

Anmeld

19. januar 2014

BabyMus

Jeg synes bare det er fedt hver gang der er navnetråde fordi jeg elsker at se på andre navne. Elsker at tale om navne!

Jeg ville som udgangspunkt heller ikke ændre mening efter hvad andre folk siger om navnet, men hvis man opretter en tråd herinde og man spørger om et navn og de første 100 siger at det synes de er grimt, så ville jeg da nok lige genoverveje det navn jeg havde tænkt på. For selvom jeg var vild med navnet så ville jeg da nok tænke mig om en ekstra gang hvis alle andre gav udtryk for at de ikke kunne lide det.

Tror bare folk synes det er rart at høre hvad andre mener om det navn man har valgt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.