De nye kontanthjælpssatser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
7 svar
1 synes godt om
19. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej, jeg er gravid i uge 14, jeg skal sygemeldes pga bækkenlsøgning, hvilket jeg også var sidste graviditet, men hvad får jeg i kontanthjælp så? 

Både nu, i løbet af graviditeten og efter under barsel? ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

LilleChelle

Hej, jeg er gravid i uge 14, jeg skal sygemeldes pga bækkenlsøgning, hvilket jeg også var sidste graviditet, men hvad får jeg i kontanthjælp så? 

Er du på kontanthjælp nu? 

Bor du sammen med en? 

Hvor gammel er du? 

Anmeld

19. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

nu ved jeg ikke hvor gammel du er, om du bor med nogen eller hvordan, men jeg fik at vide at pr. 1/1 2014 kan jeg som 25-årig kun få 10.500 før skat indtil jeg føder fordi jeg ikke er forsørger (jeg deler ikke folkeregister adresse med min søn)...

Hvis du har samme adresse som dit første barn, så får du forsørger, hvilket er 13.972 før skat...

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Er du på kontanthjælp nu? 

Bor du sammen med en? 

Hvor gammel er du? 

Hov undskyld, jeg er 21, nej ikke endnu, er på su nu, men skal sygemeldes og have kontanthjælp istedet

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

nu ved jeg ikke hvor gammel du er, om du bor med nogen eller hvordan, men jeg fik at vide at pr. 1/1 2014 kan jeg som 25-årig kun få 10.500 før skat indtil jeg føder fordi jeg ikke er forsørger (jeg deler ikke folkeregister adresse med min søn)...

Hvis du har samme adresse som dit første barn, så får du forsørger, hvilket er 13.972 før skat...

Hej, jeg er 21, bor med min kæreste og mit barn, får jeg også det under barsel eller hvordan ?  

Anmeld

19. januar 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Hej, jeg er 21, bor med min kæreste og mit barn, får jeg også det under barsel eller hvordan ?  

Anmeld

19. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

det vil jeg tror, for jeg fik at vide at når jeg har født skal jeg give kommunen besked og så stiger jeg til de 13.972 f. skat...

Men for en sikkerheds skyld, så ring og tal med din økonomiske sagsbehandler i morgen...

Anmeld

20. januar 2014

LilleChelle

Hov undskyld, jeg er 21, nej ikke endnu, er på su nu, men skal sygemeldes og have kontanthjælp istedet

hvorfor vil du gå på kontanthjælp i stedet for at blive på SU? det kan du altså sagtens selvom du er syg. 

Du vil dog ikke komme op på den sats som er blevet skrevet i tråden her, da du er under 30. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.