Lidt nyt om trold 1 & 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Timmner

Fine børn du har dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Lykke:)

Janne T. skriver:

Jeg fik lige lyst til at fortælle lidt nye om ungerne. Billederne er taget i dag - James har lige lånt storesøsters bukser

Mindste først.
James blev 9 måneder den 13. januar! Sundhedsplejersken var her i torsdags, og James er 9,9 kilo og 75 cm (præcis det samme som Roses mål til 1 års undersøgelsen ). Han klarede BOEL-prøven fint

Han har kravlet rigtigt længe nu, og siden han var 8-8½ måneder cirka er han begyndt at rejse sig op af alt og er super sej til det. Han er ikke meget for at sidde på måsen længere Generelt sidder han bare aldrig stille, han har krudt i måsen!

Han startede i vuggestue den 7. januar, og det går bare så godt! Han er så glad for at komme der, og børn og voksne er helt vilde med ham, for han er bare så glad. De siger, at når de andre små begynder at blive lidt træt-pjevse, så sidder James bare og griner

Han æder helt vildt (modsat storesøster der altid har været selektiv spiser). Jeg kan ikke komme i tanke om noget han ikke kan lide, og han spiser store portioner!

Rose er 2 år og 3 måneder. 12,8 kilo og 90 cm :-) Rose har været inde i en periode efter sygdom hvor hun KUN ville spise yoghurt, men det er hun endelig ude af og spiser nu gerne rugbrød med pålæg igen. Hun er dog stadig ikke meget for at spise aftensmad, kun hvis det er pasta med kødsovs.

Mht. alt det natteroderi vi har haft, så er det sådan, at jeg har sovet inde hos hende i 2½ måned nu + jeg er der til hun sover. Det fungerer bare fantastisk! Hun falder i søvn indenfor 30-60 minutter, og hun ligger bare og kigger indtil hun sover. Og det bedste er at hun sover hele natten uden at vågne! Hun havde brug for trygheden

Og så sker der bare så meget med sproget nu! Måske husker nogen af jer hun har været bagud og vi har været bekymrede, men det rykker bare nu! Hun har et kæmpestort ordforråd, og hun sætter ord sammen nu. Typisk er det 2-ords sætninger som "Mor spiser" "Sove mere" "Min sut" og sådan noget. Hun har en enkelt gang sagt "Mig ka' selv"

Det allerbedste er at hun på eget initiativ siger, at hun elsker os. Når jeg putter hende om aftenen, siger hun "Anaaat, sov goodt, drømme sødt, elser moar!" Det er da bare det bedste

Og så billeder.

De er simpelthen bare så dejlige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.