Foranliggende moderkage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
11 svar
8 synes godt om
18. januar 2014

et-ønske

Som overskriften lyder, så ligger moderkagen til den øverste tvilling foran, men det gør at jeg stadig kun mærker liv fra begge piger som små bobler. Vi var til scanning i onsdags og alt så fint ud - hun sagde der vil gå et par uger før jeg sådan rigtig mærker liv.

Hvornår mærkede du rigtig liv med foranliggende moderkage? Synes det er lidt frustrerende, når der går en dag hvor jeg ikke rigtig mærker noget - så bliver jeg så bekymret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Papillon

Jeg ville gerne svare, men jeg går selv og venter på at "høre" fra min igen. Har kun lige mærket hende et par gange, og vil så gerne mærke mere! Men nu er du vist også et par uger foran mig, så håber snart der kommer lidt mere aktivitet fra pigerne 

(Ikke så brugbart svar, men nu er tråden op'et )

Anmeld

19. januar 2014

MariaKyedDK

et-ønske skriver:

Som overskriften lyder, så ligger moderkagen til den øverste tvilling foran, men det gør at jeg stadig kun mærker liv fra begge piger som små bobler. Vi var til scanning i onsdags og alt så fint ud - hun sagde der vil gå et par uger før jeg sådan rigtig mærker liv.

Hvornår mærkede du rigtig liv med foranliggende moderkage? Synes det er lidt frustrerende, når der går en dag hvor jeg ikke rigtig mærker noget - så bliver jeg så bekymret

Jeg havde også foranliggende moderkage, og jeg mærkede først liv i uge 20.. 

jeg synes også det var ret frustrerende, men så fra uge 20 mærkede jeg massere af liv hver eneste dag  

Anmeld

19. januar 2014

ano14316

Jeg mærker heller ikke meget.. var ret bekymret frem til md, havde en idé om at det 'bare' var moderkagen der lå foran, men det jo også være noget andet galt... Men det var dwr heldigvis ikke...
Jeg er i uge 22.. mærkede meget meget mere med min søn nu... Synes også det er lidt ærgeligt og lidt frustrerende..
Håber det bliver bedre med tiden..

Så vil jeg bare lige sige at foranliggende moderkage betyder at den ligger foran fødselskanalen, så man ikke kan føde... Som jeg læser det ligger vores bare foran... 

Anmeld

19. januar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
et-ønske skriver:

Jeg var til scanning i mandags, hvor hun fortalte at min moderkage lå foran - idag er jeg 20+0 og er ikke 100% på at jeg har mærket ham endnu. Er 2. gangs gravid, men kan slet ikke huske hvordan det var sidst :-)

//Mette

Anmeld

19. januar 2014

Michelle88

Min moderkage lå også foran og jeg mærkede hende først rigtigt i uge 23/24.. Var første gangs gravid så lagde ikke mærke til de bobler som folk snakker om..

Anmeld

19. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
ano14316 skriver:

Jeg mærker heller ikke meget.. var ret bekymret frem til md, havde en idé om at det 'bare' var moderkagen der lå foran, men det jo også være noget andet galt... Men det var dwr heldigvis ikke...
Jeg er i uge 22.. mærkede meget meget mere med min søn nu... Synes også det er lidt ærgeligt og lidt frustrerende..
Håber det bliver bedre med tiden..

Så vil jeg bare lige sige at foranliggende moderkage betyder at den ligger foran fødselskanalen, så man ikke kan føde... Som jeg læser det ligger vores bare foran... 

Det er super frustrerende! Og kan sagtens følge dig da det er nr to. Her er det nr 1 så prøver at væbne mig med tålmodighed er "kun" 17+2 i dag.

Vil dog sige at det ikke nødvendigvis betyder foran fødselskanalen. Foranliggende er i forhold til hvis den ligger på "bagvæggen" den kan så ligge opadtil(som i mit tilfælde) og nedadtil. Jeg mener at hvis det er foran fødselskanalen så hedder det forliggende moderkage.

Håber snart du mærker liv fra dit guld

Til ts håber også at du snart for de beræftende små puf

Anmeld

19. januar 2014

Michelle21

et-ønske skriver:

Jeg har også en foranliggende moderkage, men jeg mærkede liv allerede 18+ så det kan lade sig gøre :p

Anmeld

19. januar 2014

Michelle21

Michelle21 skriver:

Jeg har også en foranliggende moderkage, men jeg mærkede liv allerede 18+ så det kan lade sig gøre :p

Jeg har ikke en moderkage der spærre for fødselskanalen, men den ligger foran. glemte jeg lige at sige :p

Anmeld

19. januar 2014

et-ønske

Tak for jeres svar

Mine tvillinger ligger i "køjeseng" og det er ved den øverste tvilling moderkagen ligger foran, så det med fødselsvejen, ved jeg ikke så meget om.....

Håber snart de får kræfter til at sparke igennem, så man får bekræftet at det ikke bare er luft derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.