Haaaalsbraaand!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

M &.I

Mor Christa skriver:

God aften de damer.

Ja, jeg er 2. gangs gravid og er 23 uger henne.
Sagen er den at jeg lider enormt meget af halsbrand, men kun om aftenen! Jeg led også af det under min første graviditet, men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde ved det - udover at spise alminox/galvie.

Problemet er at jeg er løbet tør for halsbrandspillerne, så jeg kan ikke få slukket det lo.... 
Bor i en mindre by, så jeg kan ikke købe noget nu..

Så gogogogo - hvad er jeres husråd imod halsbrand? :-)

lidt honning og lidt citron og blande sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Nea85

Nu ved jeg godt, at du efterspurgte noget der virker, netop når man ikke har noget i huset, og det kan jeg desværre ikke give dig råd omkring - der er nemlig ikke noget der virker særligt effektivt her, og så må man jo leve med halsbranden (det er heldigvis ikke så slemt endnu, så det ikke er til at holde ud 7-9-13)

MEN hvis du døjer rigtig, rigtig meget med halsbrand, kan din læge give dig noget på recept, som man godt må bruge som gravid. Jeg skrev navnet ned, hvis det blev aktuelt for mig, og det hedder "Omeprazol".

Jeg klarer mig på alminox / balancid novum indtil videre

Anmeld

19. januar 2014

Nadia1991

Janni. skriver:

Lidt natron rørt op i vand, det smager af H til - men det virker (ihvert fald på mig) 

Det vil jeg slet ikke anbefale dig. Har min far gjort er par gange og han har haft fået huller i mavesækken pga det. pas på med det

Anmeld

19. januar 2014

Janni.

Nadia1991 skriver:

Det vil jeg slet ikke anbefale dig. Har min far gjort er par gange og han har haft fået huller i mavesækken pga det. pas på med det

What? Hvor meget natron puttede han så eller hvor ofte brugte han det? Jeg har altid brugt det.

Til TS: ellers prøv samarin. det virker også.

Anmeld

19. januar 2014

Mor Christa

Nea85 skriver:

Nu ved jeg godt, at du efterspurgte noget der virker, netop når man ikke har noget i huset, og det kan jeg desværre ikke give dig råd omkring - der er nemlig ikke noget der virker særligt effektivt her, og så må man jo leve med halsbranden (det er heldigvis ikke så slemt endnu, så det ikke er til at holde ud 7-9-13)

MEN hvis du døjer rigtig, rigtig meget med halsbrand, kan din læge give dig noget på recept, som man godt må bruge som gravid. Jeg skrev navnet ned, hvis det blev aktuelt for mig, og det hedder "Omeprazol".

Jeg klarer mig på alminox / balancid novum indtil videre

Tusinde tak - jeg vil lige skrive det bag øret , hvis det bliver værre skal hvert fald ud og have nogle tykketabeletter o dag - nu overlevede jeg natten, men også kun lige haha

Anmeld

19. januar 2014

Muhmi

Masser af mælk... Det blev jeg nødt til at bruge når nu jeg løb tør for alminox...

Anmeld

19. januar 2014

Nadia1991

Janni. skriver:

What? Hvor meget natron puttede han så eller hvor ofte brugte han det? Jeg har altid brugt det.

Til TS: ellers prøv samarin. det virker også.

Han brugte meget lidt, en kvart te ske uden top. Også i en kop vand.

han brugte det i alt ca 4 gange indenfor 5uger

det resulterede i han havde 4 huller i mavesækken og et lille i spise røret, hvilket desværre betød operation :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.