Huskeliste - hvad har jeg glemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

Elvers

Du mangler da en kopholder til barnevognen!

Knus Elvers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anitta Kristiansen skriver:

Vi fik brug for sådan noget til at suge snottet ud af babyen, da det ikke er til at puste ud eller pille ud. Også vil jeg mene der skal være mere tøj og stofbleer. også kommer det an på hvordan det går med amning, men hvis du får flaskebarn er 2 flasker ikke nok da de skal koges hver gang de er brugt og er ikke noget man gider om natten, og er en god ide at have amme-bh og amme trøjer. og en autostol er bedst at have fra dag et, da hvis du skal på skadestuen eller noget så er det ikke sjovt i en bus hvis man alligevel har bil. og tillykke med sommerbarnet.

Super. De ting er også noteret :-)
- mht. til autostol tænker jeg på at låne en af nogle bekendte, da jeg ikke selv har bil - og synes det ville være spild af penge at anskaffe mig en udelukkende til hjemtransporten fra hospitalet :-)

Og mange tak :-D

Anmeld

18. januar 2014

MorDk

Clgh skriver:

Deler lige min huskeliste i håb om, at en eller flere af jer vil fortælle mig hvad jeg mangler at skrive på listen (da jeg er førstegangsfødende og helst ikke vil glemme vigtige ting og sager). 
Den er ret personlig, derfor står der lige nogle priser og mærker. 

Købeliste til baby:

Barnevogn og tilbehør dertil:

• Barnevogn (evt. en brugt Odder eller Emmaljunga eller en ny Scandia) Jeg vil anbefale Emmaljunga. har selv brugt Emmaljunga til 2 unger. 
  • Lift
  • Madras til barnevogn­ og lift
  • Lagen til barnevogn og lift
  • Myggenet
  • Regnslag

Soveplads og tilbehør dertil:

• Vugge (evt. Stokke Bounce ’n’ sleep) Tænk lidt over det. Herhjemme fik vi en vugge til nr. 2. men hun brugte den i 3 mdr. Vores søn lå i sin lift i tremmesengen i 2 mdr. derefter kom han i tremmesengen. Men det er jo smag og behag og hvad der lige passer jer. Men en Bounce 'n sleep er jo ikke helt billig. Kig evt. efter en brugt vugge på nettet, hvis I absolut vil have en vugge
  • Seng – helst Sebra baby/junior seng.
  • Sengetøj: ByNord (399,00), FermLiving (399,00), HAY (299,00)
  • 1 eller 2 babydyner. Både til seng/vugge og lift.
  • Lagner til seng og vugge.
  • Madras til seng og vugge.
  • Baby Alarm
  • Sovebamse fra Build-a-bear
  • Evt. sengerand til seng Rigtig god idé
  • Uro til seng Jeg ville ikke hænge en uro over sengen. Når man skal sove skal der være ro og ikke for meget tingel tangel. Det samme gælder ved pusleplads. Der mener jeg personligt at man skal have øjenkontakt med baby. Brug heller aktivitetstæppe i de måneder det er aktuelt. Men igen smag og behag. 
  • Tæpper til at pakke baby ind i.

Pusletaske og pleje (hygiejniske ting):

• Pusletaske.
  • Bleer: Newborn (1 pakke) eller mini.
  • Zinksalve (eller noget andet) – evt. en god creme til barnets numse. Kan anbefale weleda baby zink 
  • Desinfektionsgel til tasken
  • Vådservietter (allergi og miljøvenlige: Derma fx)
  • Sikkerheds vatpinde
  • Små bleposer til tasken
  • Sæbe til baby (allergivenligt) Du behøver slet ikke sæbe til baby de første måneder. Men hvis du skal bruge sæbe så ja uden parfume.
  • Hårbørste egnet til baby.
  • Negleklipper I starten skal de ikke have klippet negle.
  • Badekar/ badestol.
  • Badeolie
  • (Blespand) Herhjemme har vi boycottet "lugtfri" blespand da det bare ikke fungere.
  • (Badelagen)
  • Babytermometer 
  • Skumklude på ruller ??? på ruller ???
  • Pusleplads
  • D-dråber
  • Vaskeklude

Tøj (sommerbaby):

• 1 solhat
  • 2 natdragter FLERE
  • 2-3 kortærmede T-shirts
  • 2-3 løse bukser eller leggings i tyndt materiale flere
  • Mange stofbleer (15-20 stk.) 70-80 stk
  • 2 body’er uden ærmer MANGE FLERE
  • 4 kortærmede body’er. FLERE
  • 2 langærmede body’er. FLERE
  • 3 jumpsuits/ sparkedragter. FLERE
  • 1-2 kyse/hue.
  • 6 par strømper/sokker – ikke for stramme. DROP strømper det fungere bare ikke til babyer
  • 2-3 toppe og/eller jakker – lange så barnets ryg holdes varm.

Mad:

• Ammepude
  • Ammeindlæg
  • Evt. 1-2 sutteflasker

Diverse:

• Skråstol – gerne den fra Stokke.
  • Legetøj
  • Aktivitetstæppe
  • Sutter
  • Barnets Bog
  • Møbler til opbevaring af legetøj.
  • byNord pyntepude
  • FermLiving natlampe i træ.

Ting fra listen som jeg ikke nødvendigvis skal bruge eller først skal købe senere:

• Sangbog.
  • Kravlegård (hvis man har brug for det)
  • Juniorseng - til senere & juniordyne- til senere
  • Solskærm til bil
  • Rejseseng
  • Bæresele
  • Autostol
  • Højstol – helst en sort Trip Trap højstol.
  • Skifteunderlag til tasken
  • Tisseunderlag
  • Huer, vanter, strikkede trøjer, sko osv. til når der bliver koldere

Jeg har skrevet kommentarer med rødt i dit eget indlæg 

Anmeld

18. januar 2014

Anitta Kristiansen

Clgh skriver:

Super. De ting er også noteret :-)
- mht. til autostol tænker jeg på at låne en af nogle bekendte, da jeg ikke selv har bil - og synes det ville være spild af penge at anskaffe mig en udelukkende til hjemtransporten fra hospitalet :-)

Og mange tak :-D

er forståeligt nok, jeg havde faktisk hellere ikke selv en autostol før han blev 6 måneder, men jeg fødte så også hjemme og kunne låne hvis jeg lånte en bil. og jo tænkte noget andet. liften er meget god hvis man ikke har et for stort barn. jeg fik en stor dreng så liften røg hurtigt, men har derimod har ufattelig stor glæde af en voksipose som han først er stoppet med at bruge nu (2,5 år) da han sover inde på en madras i stedet for i barnevogn. den fungere lige så godt som lift og indbygget dyne, og kan bruges lige så længe de sover ude. du slipper for alt det med lagner da det bare er at tage det af og vaske. dog koster den lidt. men 500 for en lift der bruges lidt eller 1000 mere for noget i lang tid er i mine øjne meget bedre. (jeg har selv begge dele men liften var kun i kort periode. )

Anmeld

18. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

MorDk skriver:

Jeg har skrevet kommentarer med rødt i dit eget indlæg 

Tusind tak.. De råd er nemme lige at kopiere ind i listen :-D

Og må jeg spørge hvilken Emmaljunga du har brugt? Har overvejet Big Star Supreme, da den virker meget populær - og i mit hoved må det betyde at den er god :-D

Mht. vugge (Bounce'n'sleep) har jeg fundet både den og skråstol brugt - og derfor også en del billigere end hvis jeg skulle købe nyt, så tænker det er meget godt at have det hvis nu at baby gerne vil vugges i søvn…… 

Anmeld

18. januar 2014

Nea85

Umiddelbart synes jeg, at din liste ser rigtig fin ud, og jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om noget du mangler, andet end barnevognssele til når baby er 5-6 måneder gammel.

Jeg var rigtig glad for at bruge vatrondeller til belskift i starten i stedet for skumklude. Selvom de var klippet i kvarte, syntes jeg det var enormt bøvlet og meget nemmere med vatrondeller til sådan en lille babynumse

Anmeld

18. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anitta Kristiansen skriver:

er forståeligt nok, jeg havde faktisk hellere ikke selv en autostol før han blev 6 måneder, men jeg fødte så også hjemme og kunne låne hvis jeg lånte en bil. og jo tænkte noget andet. liften er meget god hvis man ikke har et for stort barn. jeg fik en stor dreng så liften røg hurtigt, men har derimod har ufattelig stor glæde af en voksipose som han først er stoppet med at bruge nu (2,5 år) da han sover inde på en madras i stedet for i barnevogn. den fungere lige så godt som lift og indbygget dyne, og kan bruges lige så længe de sover ude. du slipper for alt det med lagner da det bare er at tage det af og vaske. dog koster den lidt. men 500 for en lift der bruges lidt eller 1000 mere for noget i lang tid er i mine øjne meget bedre. (jeg har selv begge dele men liften var kun i kort periode. )

Det råd er også taget op til overvejning 

Anmeld

18. januar 2014

MorDk

Clgh skriver:

Tusind tak.. De råd er nemme lige at kopiere ind i listen :-D

Og må jeg spørge hvilken Emmaljunga du har brugt? Har overvejet Big Star Supreme, da den virker meget populær - og i mit hoved må det betyde at den er god :-D

Mht. vugge (Bounce'n'sleep) har jeg fundet både den og skråstol brugt - og derfor også en del billigere end hvis jeg skulle købe nyt, så tænker det er meget godt at have det hvis nu at baby gerne vil vugges i søvn…… 

God idé at købe brugt 

Ja altså herhjemme har vi med vilje ikke vugget dem i søvn... for det bliver hurtigt en vane .... Men børn er jo forskellige. 

Vi havde Emmaljunga combi (nitro city) men på altanen havde vi den du nævner 

Anmeld

18. januar 2014

Chris86

Kan umiddlbart ikke se, hvad du mangler HVIS du mangler..

Begge vores børn var flaskebørn og vi havde henholdsvis to og fem flasker... -dem med ventil, da dem uden absolut ikke gik her....
OG så har vi ikke haft mere end 15 stofbleer... Selvom den første gylpede som bare pokker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.