smtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. januar 2014

Rixer

Hvis jeg gerne vil blive bedre til at planlægge

hvilke tegn kan jeg så selv se er det at det går bedre end sidste gang at jeg har styr på aktiviteterne ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis jeg gerne vil blive bedre til at planlægge

hvilke tegn kan jeg så selv se er det at det går bedre end sidste gang at jeg har styr på aktiviteterne ??

Det kan vidst kun du svare på.
Jeg hverken ved hvilken aktivitet det er eller har set dig udføre den.
Men her er et par generelle jeg kan komme i tanke om lige nu:
Motivation
Flow (hverken for kedeligt eller for udfordrende)
Selvstændighed
Fordybelse/fokus/koncentration

Anmeld

18. januar 2014

Rixer

Kan du uddybe hvad du mener med flow ??

Dvs. at jeg er blevet mere fokuseret på at lave aktiviteter eller holde tiden ??

Anmeld

18. januar 2014

miig1989

Rixer skriver:

Kan du uddybe hvad du mener med flow ??

Dvs. at jeg er blevet mere fokuseret på at lave aktiviteter eller holde tiden ??

http://www.google.com/search?client=ms-android-son yericsson&hl=da&source=android-browser-typ e&v=141338691&q=mihaly+flow&spell=1&am p;sa=X&ei=-8rZUsaMJ-i6ygO3mIHYDw&ved=0CCgQ vwUoAA

^ flow

Anmeld

18. januar 2014

Rixer

Så man er fuld fokuseret og det giver motivation aktiviteterne så er man i flow ?

Anmeld

18. januar 2014

miig1989

Rixer skriver:

Så man er fuld fokuseret og det giver motivation aktiviteterne så er man i flow ?

Flow er når aktivitetens udfordring passer til dine kompetencer, så man Ja er fuld fokuseret og interesseret .. Hvis udfordringerne er for høje i forhold til dine kompetencer giver det angst, hvis dine kompetencer er for høje i forhold til udfordringen giver det kedsomhed..

Men er det smtte modellen Du skal lave?

Anmeld

18. januar 2014

Rixer

Ja det skal jeg i forhold til at blive bedre til at planlægge aktiviteter så er det under tegn hvad det kunne være..

Altså det jeg så var de blev udfordret men de klarede alle aktiviteter og fik scoringer så det gik godt

Anmeld

18. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Flow er en teori som en anden fik uddybet.
Men ser også lige at det er ud fra smitte modellen du skal se på udviklingen.
I modellen hænger mål og tegn tæt sammen. Du konkretiserer målene ved at definere hvad du vil holde øje med undervejs for at opnå dine mål.
Tiltag skal understøtte de mål du ønsker at opnå. Alle elementer hænger sammen.
Prøv at se linket her. Der er eksempler på netop tegn (de spørgsmål man laver til undervejs)
http://uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/De-nationale -test-og-evaluering/Evaluering/Vaerktoejer/SMTTE

Anmeld

18. januar 2014

Rixer

Mine mål var at være bedre til at planlægge aktiviteter og motivere børnene igennem legene.  Af deres natur er de nemme at motivere.  Tiltag skrev jeg Hvad der var planlagt og hvilke rekvisitter jeg brugte og aktiviteter  og sammenhæng at projektet er nyt og hvor det foregik henne. Ved tegn med planlægge skrev jeg at jeg var mere fokuseret på tid og om det lykkes mig at motivere og det gjorde det så for børnene gider hvis pædagogen ville det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.