Hvad er det mindste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
11 svar
2 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

Hey jer alle 

vil lige spørger. Når en baby lige bliver født, hvad er det mindste hun/han må veje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Masig

Anonym skriver:

Hey jer alle 

vil lige spørger. Når en baby lige bliver født, hvad er det mindste hun/han må veje?

Lidt mærkeligt spørgsmål, der er jo ikke nogle "krav", det kan man jo ikke rigtigt bestemme... Kan du uddybe hvad du mener med spørgsmålet?

Anmeld

17. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hey jer alle 

Der er ikke nogen minimumsvægt så vidt jeg ved..

F.eks. er der jo børn der bliver født meget for tidlig der kun vejer ca. 800 gram, og børn der til termin eller lidt før vejer 4500 gram eller mere!

Anmeld

17. januar 2014

charlottekri

Da jeg skulle have nr 2 fik jeg at vide at han var undervægtig og han vejede 3240... Og jeg syntes altså at han havde en fin størrelse. Men ved at de er obs på det hvis barnet vejer under 3000

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Lidt mærkeligt spørgsmål, der er jo ikke nogle "krav", det kan man jo ikke rigtigt bestemme... Kan du uddybe hvad du mener med spørgsmålet?

Jeg mener at det jo ikk helt sundt hvis et barn bliver født med ikk ret mange kg ? 

Nej self kan man ikk bestemme 

men bliver man som mor ikk bekymret hvis hun fik at vide at hendes barn vejer 2000 gr men at det burdte være 3000 gr for eksempel 

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

Da jeg skulle have nr 2 fik jeg at vide at han var undervægtig og han vejede 3240... Og jeg syntes altså at han havde en fin størrelse. Men ved at de er obs på det hvis barnet vejer under 3000

Tak for svar

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Der er ikke nogen minimumsvægt så vidt jeg ved..

F.eks. er der jo børn der bliver født meget for tidlig der kun vejer ca. 800 gram, og børn der til termin eller lidt før vejer 4500 gram eller mere!

tak for svar

Anmeld

17. januar 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Hey jer alle 

Der er ikke nogen "krav" på hvor små de må være, men mener vidst gennemsnittet ligger på de 3,5 kg  

Anmeld

17. januar 2014

pussekat

Anonym skriver:

Hey jer alle 

hejsa
jeg her når famile som fik en som kun vægt 480 g og han live da i dag så man kan gør mere i dag da

Anmeld

17. januar 2014

Masig

Anonym skriver:

Jeg mener at det jo ikk helt sundt hvis et barn bliver født med ikk ret mange kg ? 

Nej self kan man ikk bestemme 

men bliver man som mor ikk bekymret hvis hun fik at vide at hendes barn vejer 2000 gr men at det burdte være 3000 gr for eksempel 

Altså, jo.. eller, hvis barnet ellers er sundt og rask, så behøver det jo ikke være skidt at det vejer 2 kg... Jeg vejede 1970 g da jeg blev født og er helt normal idag, min søn vejede 2680 g og er helt normal, min søster vejede 1640 g og er helt normal... Ingen af os tre har haft nogle mén...

Selvfølgelig skal man holde øje med vægt og være obs hvis et barn bliver født med en lille vægt, eller ikke tager på inde i maven, men der er jo ikke nogen der kan gøre så meget ved den vægt de bliver født med, man kan jo ikke sige at de skal veje mere ellers får de ikke lov at komme ud. Og en der bliver født med 1500 g kan være ligeså sund og rask og velfungerende som en der bliver født med 4000 g....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.