Hvad kan det være??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.142 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. august 2009

Mutti2

Min datter startede med at få feber natten til mandag!! Men det var væk igen næste morgen, sådan gik det de næste par dage også. Onsdag middag blev jeg ringet op af dagplejen at hun havde 39,6 i feber.

Jeg fik hende hentet  og både onsdag og torsdag lå feberen imellem 40,1 og 39,4!!

Fredag virkede hun en smule pyldret men feberen var helt borte!! Og da jeg mistænkte at det var tænder sendte jeg hende alligevel i DP.

Da jeg hentede hende var hun meget kælde, og havde været det hele dagen!!

På vej hjem, begyndte hun at skrige, så kunne hun holde en lille pause hvor hun smilede og grinte, hvorpå det igen blev afbrudt af en skrigeperiode. Sådan gik hele eftermiddagen/aftenen i går, og det samme her til morgen!!

I går aftes ville jeg give hende en panodil stikpille inden hun skulle i seng, så hun ikke ville have så ondt!! Men faktisk har det været sådan at jeg ikke rigtig må komme til dernede. Har måtte kæmpe med hende hver gang jeg skulle tage hendes temperatur!! 

Ved et tilfælde ser jeg så at hendes kønsdele er råde og opsvulmet!!
Hun drikker også meget, men tisser ikke rigtigt, og har ikke haft afføring i nogle dage!!

Jeg kontakter vagtlægen som vil have hende ind og se på. Han vil gerne have en urinprøve, men det lykkedes ikke.

Vagtlægen ser på hende, lytter til hende og tjekker både øre og mund!! Han ser også på hendes nedre dele. Han kan se de er hævet. men ender alligevel med at give mig beskeden om at det ikke er tænder, for de kan ikke give feber!! Det er heller ikke blærebetændelse!! ærligt talt mener han ikke at hun fejler noget!! Så han sender os hjem igen!!

Jeg var super gal.  Pigebarnet har ondt, og han kan ikke vejlede mig om hvor, så jeg kan gøre noget. Hun græder og vrider sig i smerte!!

Da vi kom hjem lagde jeg hende i seng. Men flere gange vågnede hun og græd voldsomt af smerte!!

I nat har hun for 4 nat i træk næsten ikke sovet. Og har skiftevis sovet en smule og grædt hysterisk!! 

Hun har her til morgen også fået en voldsom stor afføring i farverne: sort, gul og militær grøn!!!!? Det var ikke flydende, men alligevel meget tyndt!!

Hun græder stadig og  vrider sig voldsomt!! 

Nogen der har en anelse om hvad det kan være?? Hvad ville i gøre??

Sorry for det rodede indlæg :-(

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2009

twinsmama

hej.. jeg er uddannet tandplejer og det passer altså ikke at børn ikke kan få feber af at få tænder,, de kan få diarre,feber og rød numse,, nu ved jeg ikke om du giver din datter flaske, men havde en overgang hvor en af mine piger fik flaske med alomin, som gav hende noget så hård mave, og da havde vi også skrige ture feber og afføring i alverdens farver så vi skiftet til mærket nan og har ingen problemer haft, prøv og massere hende på maven med lidt lunt mandelolie el olivenolie og se om det hjælper lidt på det, og hvis det gør, så er det nok hård mave, hvis ikke, vil jeg råde dig til at søge din egen læge det kan ikke være rigtigt at du skal rende fortvivlet rundt og ikke har mulighed for at hjælpe din datter fordi du ikke ved hva der er galt,,, god bedring

Anmeld

1. august 2009

Bondepigen

Årh, hvor er det synd for hende!!!

Jeg vil sige det samme som twinsmama. De kan godt få feber af tandfrembrud. Min datter har nu ikke været plaget af ondt ved tandfrembrud, men det er jo meget forskelligt.

Emma har osse et par gange grædt helt ustyrligt, men det var pga. at hun ikke kunne komme af med afføringen. Jeg kunne se hun pressede helt vildt....

Men hvis din datter ikke presser, så ved jeg da ikke om det er sådan noget. Men synes du skal gå til din egen læge og få en vurdering, for det kan da ikke være rigtigt, at du ikke kan få råd om, hvad du skal gøre... eller hvad det kan skyldes.

Håber på god bedring med din lille skat!!!

Anmeld

1. august 2009

Mutti2

twinsmama skriver:

hej.. jeg er uddannet tandplejer og det passer altså ikke at børn ikke kan få feber af at få tænder,, de kan få diarre,feber og rød numse,, nu ved jeg ikke om du giver din datter flaske, men havde en overgang hvor en af mine piger fik flaske med alomin, som gav hende noget så hård mave, og da havde vi også skrige ture feber og afføring i alverdens farver så vi skiftet til mærket nan og har ingen problemer haft, prøv og massere hende på maven med lidt lunt mandelolie el olivenolie og se om det hjælper lidt på det, og hvis det gør, så er det nok hård mave, hvis ikke, vil jeg råde dig til at søge din egen læge det kan ikke være rigtigt at du skal rende fortvivlet rundt og ikke har mulighed for at hjælpe din datter fordi du ikke ved hva der er galt,,, god bedring

Hejsa.

Tak for svar!!

Jeg synes da også altid jeg har fået at vide af SP og sygeplejersker at tænder kan give både feber og rød numse!! Hun har dog aldrig haft problemer med det tideligere ved tandfrembrud!!! 

Jeg synes nu heller ikke det virker som om det er fordi hun ikke kan komme af med afføring!! Hun presser ikke. Igår sad jeg lidt med hende på potten i håb om at kunne tage en urinprøve fra hende. Der pruttede hun da godt og grundigt, men prøvede heller ikke at komme af med noget!!

Hun får ikke flaske eller modermælks erstatning!! Men hun er begyndt på vitaminpiller!! Mon det har noget at sige??????

Hun er 1½, men kan ikke fortælle hvor det gør ondt!! Hun er dog begyndt at sige AV AV AV AV AV AV .... :-(

Ville ønske jeg kunne trylle det over på mig :-(

Knus

Anmeld

1. august 2009

Mutti2

bondepigen skriver:

Årh, hvor er det synd for hende!!!

Jeg vil sige det samme som twinsmama. De kan godt få feber af tandfrembrud. Min datter har nu ikke været plaget af ondt ved tandfrembrud, men det er jo meget forskelligt.

Emma har osse et par gange grædt helt ustyrligt, men det var pga. at hun ikke kunne komme af med afføringen. Jeg kunne se hun pressede helt vildt....

Men hvis din datter ikke presser, så ved jeg da ikke om det er sådan noget. Men synes du skal gå til din egen læge og få en vurdering, for det kan da ikke være rigtigt, at du ikke kan få råd om, hvad du skal gøre... eller hvad det kan skyldes.

Håber på god bedring med din lille skat!!!

Hejsa

Tak for svar!! 

Jeg synes ikke hun presser. Og maven virker ikke udspilet!! Hvis det var fordi hun ikke kunne komme af med afføringen ville hun så ikke kæmpe med at få det ud??

Der er bare ufatteligt langt til mandag, og til at kunne kontakte egen læge!!

SOm jeg nævnte for twinsmama, så er Milla-Victoria begyndt på vitaminpiller!! Gad vide om det gør noget ved maven!? Men feberen begyndte jo før!!!?

Jeg er meget forvirret over det her!!

Knus Pernille

Anmeld

1. august 2009

Bondepigen

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Tak for svar!! 

Jeg synes ikke hun presser. Og maven virker ikke udspilet!! Hvis det var fordi hun ikke kunne komme af med afføringen ville hun så ikke kæmpe med at få det ud??

Der er bare ufatteligt langt til mandag, og til at kunne kontakte egen læge!!

SOm jeg nævnte for twinsmama, så er Milla-Victoria begyndt på vitaminpiller!! Gad vide om det gør noget ved maven!? Men feberen begyndte jo før!!!?

Jeg er meget forvirret over det her!!

Knus Pernille

Nej, det lyder da ikke til at hun har forstoppelse så...selv om hun ikke har haft afføring i 2 dage...

Min første tanke, da jeg læste dit første indlæg, var faktisk blærebetændelse, men det siger lægen jo så, at det ikke er..... Men hvordan ved han det, hvis I ikke har kunnet lave en urinprøve??

Hvis du ikke kan vente til mandag, fordi du er bekymret, så synes jeg du skal ringe og tage en snak med vagt lægen igen.... (Det kan jo være du er heldig, at det er en anden denne gang). Jeg er personligt ligeglad med hvad lægerne tænker, når det gælder min datter, osse om jeg så ringer 30 gange. Hvis jeg føler der er noget galt som der skal gøres noget ved, så bliver jeg ved...

Hvordan har hun det nu? Stadig ingen afføring? Hvad med feberen? Håber altså snart hun får det bedre det bette pus!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.