Eksperthjælp: Kære Mor2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.242 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. januar 2014

Rikke Nielsen

"Kære Mor2"

Hej Rikke . Jeg er gravid og er idag 8+0 regnet efter inseminations tidspunktet. 7+5 var jeg til scanning på fertilitetsklinikken. Forsteret var 9.9 mm langt. Hvad jeg kan læse mig frem til stort set alle steder, at forsteret den dag burde måle ca 14 mm...... Det er jo en stor forskel når det er i så små mål vi snakker om.. Jeg fortalte min læge om min bekymring, men hun sagde at det jo ikke var andet end et par dage vi snakkede om, så det skulle jeg ikke tænke over..... Men det gør jeg, og kan simpelthen ikke lade være.. Jeg læser derudover at indtil uge 12 så vokser fostre stort set ens. Men min lille baby passer jo bare slet ikke til hvor langt jeg er der var dog et fint hjerteblink, men skal jeg være nervøs? Evt købe mig til en ekstra scanning, eller blot vente på nf? Hvad tænker du? er det meget normalt der er så stor forskel på fostre?
Mvh mor2

Rikkes svar

Kære Mor2

Du skal ikke bekymre dig. Jeg ved godt at man gerne vil læse mest muligt om den lille ny og også sammenligne størrelse. Men selvom fostre op til 12. uge vokser meget ens, så går udviklingen dog også så fantastisk stærkt, at fostrene sagtens kan have lidt forskellig størrelse. En scanning viser altid hvor stort fosteret er på den pågældende dag, og om det så er lidt større eller mindre end forventet er helt ok. Det vigtigste er at du har set hjertelink. Så lad være at sammenligne på mm, den lille er en fin størrelse på de 9,9.

Fylder tankerne alt for meget hos dig, kan du naturligvis altid vælge en tidlig tryghedsscanning, så du igen kan se, at fosteret er vokset som det skal.

Med venlig hilsen

Rikke Nielsen, Scanningsklinikken
50 112 112

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.