mbbuch skriver:
Nogle der er gravide der tager movicol? Er blevet anbefalet det af lægen grundet voldsom forstoppelse. Har haft de problemer siden jeg var lille men efter der er kommer to babyer i maven kommer generne hurtigere nok pga. pladsmangel. Har prøvet microlax som intet hjælper og ja har så i 2 dage taget movicol. MEN lægen siger jeg godt kan tage movicol men der er ingen bevis på at det IKKE kan gøre skade på babyerne??!! Rimelig utrygt for mig så at tage det. Udover det er jeg stoppet med jern tabletterne da det ik gør det bedre for min mave
og det er vel ik så smart ik at få jern???!!! WHAT to do??
Jeg stoppede også med jern, da jeg også fik forstoppelse af det under graviditeten. Min læge sagde at det ikke var nødvendigt, hvis man ikke ligefrem i forvejen har tendens til jernmangel... Jeg tog magnesia mod forstoppelsen, men movicol tror jeg er ganske udemærket. Vi brugte movicol til vores dreng da han var helt lille. Det er jo "bare" en saltvandsopløsning, så tror bestemt ikke det kan skade nogen steder. Hvis man kan give det til helt nyfødte, så burde du også som gravid kunne tage det uden bekymringer... 
Anmeld