Movicol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.837 visninger
5 svar
2 synes godt om
17. januar 2014

mbbuch

Nogle der er gravide der tager movicol? Er blevet anbefalet det af lægen grundet voldsom forstoppelse. Har haft de problemer siden jeg var lille men efter der er kommer to babyer i maven kommer generne hurtigere nok pga. pladsmangel. Har prøvet microlax som intet hjælper og ja har så i 2 dage taget movicol. MEN lægen siger jeg godt kan tage movicol men der er ingen bevis på at det IKKE kan gøre skade på babyerne??!! Rimelig utrygt for mig så at tage det. Udover det er jeg stoppet med jern tabletterne da det ik gør det bedre for min mave og det er vel ik så smart ik at få jern???!!! WHAT to do??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Masig

mbbuch skriver:

Nogle der er gravide der tager movicol? Er blevet anbefalet det af lægen grundet voldsom forstoppelse. Har haft de problemer siden jeg var lille men efter der er kommer to babyer i maven kommer generne hurtigere nok pga. pladsmangel. Har prøvet microlax som intet hjælper og ja har så i 2 dage taget movicol. MEN lægen siger jeg godt kan tage movicol men der er ingen bevis på at det IKKE kan gøre skade på babyerne??!! Rimelig utrygt for mig så at tage det. Udover det er jeg stoppet med jern tabletterne da det ik gør det bedre for min mave og det er vel ik så smart ik at få jern???!!! WHAT to do??

Jeg stoppede også med jern, da jeg også fik forstoppelse af det under graviditeten. Min læge sagde at det ikke var nødvendigt, hvis man ikke ligefrem i forvejen har tendens til jernmangel... Jeg tog magnesia mod forstoppelsen, men movicol tror jeg er ganske udemærket. Vi brugte movicol til vores dreng da han var helt lille. Det er jo "bare" en saltvandsopløsning, så tror bestemt ikke det kan skade nogen steder. Hvis man kan give det til helt nyfødte, så burde du også som gravid kunne tage det uden bekymringer... 

Anmeld

17. januar 2014

Dina1987

Tror fostrene tager "mere skade" af at du er forstoppet og fyldt med affaldsstoffer, og mavekneb, sagt på den måde at movicol ikke er "særlig farligt". det er som sagt en saltvandsopløsning der binder væske til afføringen

Anmeld

17. januar 2014

mbbuch

Masig skriver:

Jeg stoppede også med jern, da jeg også fik forstoppelse af det under graviditeten. Min læge sagde at det ikke var nødvendigt, hvis man ikke ligefrem i forvejen har tendens til jernmangel... Jeg tog magnesia mod forstoppelsen, men movicol tror jeg er ganske udemærket. Vi brugte movicol til vores dreng da han var helt lille. Det er jo "bare" en saltvandsopløsning, så tror bestemt ikke det kan skade nogen steder. Hvis man kan give det til helt nyfødte, så burde du også som gravid kunne tage det uden bekymringer... 

Tak. Vil prøve med magnesia og hoppe på det afskyelige movicol igen

Anmeld

19. januar 2014

Milas14

Jeg blev anbefalet jern med afføringsmiddel.. Det virker rigtig godt! Fåes på apoteket

Anmeld

19. januar 2014

jydeinden

altså nu har jeg godt nok ikke været gravid men har taget movicol i længere tid da jeg døjede med forstoppelse pga medicin jeg fik, og både min læge og min far sagde at skal man tage nogen former for afføringsmiddel så er det det mest skånsomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.