graviditet og smertestillende/tandlæge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg er gravid i uge 29 og har desværre hul i en tand... jeg troede jeg ville kunne klare at gå med den til at jeg havde født, men har desværre ikke rigtig kunnet sove i nat pga. smerter...

Må jeg tage noget smertestillende (panodil) og så få tandlægen til at se på den selvom jeg er gravid?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

mbbuch

Ms.Sunshine skriver:

jeg er gravid i uge 29 og har desværre hul i en tand... jeg troede jeg ville kunne klare at gå med den til at jeg havde født, men har desværre ikke rigtig kunnet sove i nat pga. smerter...

Må jeg tage noget smertestillende (panodil) og så få tandlægen til at se på den selvom jeg er gravid?...

Smertestillende er jo ok mens du er gravid. Jeg snakkede med min jordemoder om det og var selv i denne uge hos tandlægen og få lavet et hul. Blev bedøvet. Tandlægen ska bare vide du er gravid. Held og lykke med bisserne

Anmeld

17. januar 2014

Masig

Ms.Sunshine skriver:

Er det en mulighed at få lavet den uden bedøvelse? Jeg bliver aldrig bedøvet hvis jeg skal have lavet et hul, jeg synes stikket fra bedøvelsen og fornemmelsen af den "døde kind" bagefter, er ti gange værre end de par sekunders smerte det tager at lave hullet... Jeg ville aldrig turde få bedøvelse under graviditet, så hellere bide smerten i mig eller vente... 

Men mon ikke din tandlæge ved noget om gravide og bedøvelse, det er jo nok ikke første gang, de har gjort det 

Anmeld

17. januar 2014

M (:

Ms.Sunshine skriver:

Man må gerne blive bedøvet under graviditet, tandlægen skal bare vide det, da den type smertestillende de normalvis bruger kan være ve-stimulerende. 

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Ella

Ms.Sunshine skriver:

Altså jeg har fået af vide af min læge at smertestillende er virkelig kun hvis man intet kan holde ud!

Der bliver testet i smertestillende og det ser ud til at der er noget der kan påvirke drengefostrenes hormoner.

Men det kommer jo så også an på hvor meget man går op i de tests

Anmeld

17. januar 2014

Ms.Momo

Masig skriver:

Er det en mulighed at få lavet den uden bedøvelse? Jeg bliver aldrig bedøvet hvis jeg skal have lavet et hul, jeg synes stikket fra bedøvelsen og fornemmelsen af den "døde kind" bagefter, er ti gange værre end de par sekunders smerte det tager at lave hullet... Jeg ville aldrig turde få bedøvelse under graviditet, så hellere bide smerten i mig eller vente... 

Men mon ikke din tandlæge ved noget om gravide og bedøvelse, det er jo nok ikke første gang, de har gjort det 

det tror jeg desværre ikke... 

Anmeld

17. januar 2014

Ms.Momo

Mor til Ella skriver:

Altså jeg har fået af vide af min læge at smertestillende er virkelig kun hvis man intet kan holde ud!

Der bliver testet i smertestillende og det ser ud til at der er noget der kan påvirke drengefostrenes hormoner.

Men det kommer jo så også an på hvor meget man går op i de tests

jeg venter heldigvis en pige... 

ej... jeg har prøvet at trække tiden, men nu trækker smerten helt ud i kæben og lidt ned langs halsen... 

Anmeld

17. januar 2014

Mor til Ella

Ms.Sunshine skriver:

jeg venter heldigvis en pige... 

ej... jeg har prøvet at trække tiden, men nu trækker smerten helt ud i kæben og lidt ned langs halsen... 

Forstår dig godt

Mit immunforsvar har været manglende siden jeg blev gravid, først influenza, så kæbehule betændelse, over jul Mellemørebetændelse så har bare være ved siden af mig selv i 15 uger, med smerter og døgnkvalme. Og nu har vi så erstattet det hele med bækken smerter og forkølelse

Jeg ved endnu ikke hvad jeg venter, så jeg tager ikke chancen dog vil jeg sige jeg 1 gang tog en at falde i søvn på

Lort med lort på....

Håber du får det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.