Hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.483 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2014

Ønskebarnet2014

Hej de damer 

Jeg har her for lidt siden spist en hakkebøf på arbejdet som jeg normalt ville sige var alt for rød. - Har det bedst med at den er gennemstegt.

Den var ikke rå men rød indeni.

Jeg havde ellers stegt den godt og den så virkelig færdig ud.

Men sker der noget ved det at jeg har spist den alligevel??

Har i prøvet det før?

Beklager et nok meget dumt spørgsmål.

Men syntes bare jeg har hørt at man ikke må spise rødt kød?????

Men er det her det samme??

Håber i vil svare mig, har mange timer endnu før min 12 timers vagt er overstået.

Så det kunne være rart at jeg ikke skal spekulere mere over det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Mimic

Ønskebarnet2014 skriver:

Hej de damer 

Jeg har her for lidt siden spist en hakkebøf på arbejdet som jeg normalt ville sige var alt for rød. - Har det bedst med at den er gennemstegt.

Har i prøvet det før?

Håber i vil svare mig, har mange timer endnu før min 12 timers vagt er overstået.

alt med  måde, ved at de fraråder gravide at spise rødt kød, men en enkelt gang skader ikke

så længe man er fornuftig og og tænker sig om er alt ok

god vagt

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Jeg har tit spist rødt hakket kød, både som tartar og ikke-gennemstegt hakkebøf uden at opleve noget forfærdeligt bagefter. Men der er altid en risiko for parasitter og bakterier, som først dræbes ved høj varme, derfor anbefales det at gennemstege hakket oksekød.

Grunden til det frarådes at spise rødt kød (=ikke-gennemstegt kød) under graviditeten er, at baby er særlig følsom

Anmeld

16. januar 2014

Masig

Ønskebarnet2014 skriver:

Hej de damer 

Har i prøvet det før?

Der KAN være toxoplasmose i rødt kød, forstået på den måde at bakterien først dør ved høj varme, dvs gennemstegt kød... Men jeg tror det er sjældent det sker at man bliver smittet med toxoplasmose gennem kød, så er sikker på du kan være ganske rolig... 

Anmeld

16. januar 2014

LilleSmølf

Hej de damer 

Har i prøvet det før?

Hakkebøffer skal altid steges helt igennem. Alt kød, der har været igennem hakkeren skal steges igennem da det ikke har samme slags overflade som ét helt stykke kød.

Så reglen er

- bøf, etc. skal gravide helst spise gennemstegte (jeg spiste den så medium fordi det andet smager af sål) mens andre må spise den så rød det skal være

- hakket kød af al art skal ALTID steges igennem, uanset om man er gravid eller ej.

Men så længe det kun var en engangsting sker der næppe noget ved det. Det er kun for en sikkerheds skyld og heldigvis er hygiejne i Danmark meget højt og kødrestrektionerne meget strikte (:

Der er kun risiko for at der er noget i kødet, ikke garanti - mange spiser jo også tartar og sushi, etc. så det er vel en smagssag.

Så der sker ikke baby noget så længe det ikke var et eller andet skummelt kød du fik

Anmeld

16. januar 2014

Ønskebarnet2014

LilleSmølf skriver:

Hakkebøffer skal altid steges helt igennem. Alt kød, der har været igennem hakkeren skal steges igennem da det ikke har samme slags overflade som ét helt stykke kød.

Så reglen er

- bøf, etc. skal gravide helst spise gennemstegte (jeg spiste den så medium fordi det andet smager af sål) mens andre må spise den så rød det skal være

- hakket kød af al art skal ALTID steges igennem, uanset om man er gravid eller ej.

Men så længe det kun var en engangsting sker der næppe noget ved det. Det er kun for en sikkerheds skyld og heldigvis er hygiejne i Danmark meget højt og kødrestrektionerne meget strikte (:

Der er kun risiko for at der er noget i kødet, ikke garanti - mange spiser jo også tartar og sushi, etc. så det er vel en smagssag.

Så der sker ikke baby noget så længe det ikke var et eller andet skummelt kød du fik

Hihi..

Det var ganske alm. hakket oksekød 

Satser heller ikke på at der sker noget, men alligevel kan man blive nervøs 

Anmeld

16. januar 2014

Ønskebarnet2014

Masig skriver:

Der KAN være toxoplasmose i rødt kød, forstået på den måde at bakterien først dør ved høj varme, dvs gennemstegt kød... Men jeg tror det er sjældent det sker at man bliver smittet med toxoplasmose gennem kød, så er sikker på du kan være ganske rolig... 

Tak for hjælpen

Anmeld

16. januar 2014

Ønskebarnet2014

Papillon skriver:

Jeg har tit spist rødt hakket kød, både som tartar og ikke-gennemstegt hakkebøf uden at opleve noget forfærdeligt bagefter. Men der er altid en risiko for parasitter og bakterier, som først dræbes ved høj varme, derfor anbefales det at gennemstege hakket oksekød.

Grunden til det frarådes at spise rødt kød (=ikke-gennemstegt kød) under graviditeten er, at baby er særlig følsom

Dejligt at du "også" har gjort det.

Forstå mig ret 

Bare der ikke sker noget.

Er bare så pylret.. 

Skal jo helst ikke ske vores skat noget som helst

Anmeld

16. januar 2014

Papillon

Ønskebarnet2014 skriver:

Dejligt at du "også" har gjort det.

Forstå mig ret 

Bare der ikke sker noget.

Er bare så pylret.. 

Skal jo helst ikke ske vores skat noget som helst

Jeg tror ikke der sker noget 

Det skal måske lige tilføjes, at jeg ville gå uden om tartaren som gravid Men derudover er jeg ikke så nervøs, det er jo op til en selv, hvordan man har det med den slags.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.