(februar) At rulle eller ikke at rulle...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. juli 2009

Juniors mor

Magnus er fra d.10 februar og han ruller hverken den ene eller anden vej  -lægen siger det er helt ok, men jeg synes det er en smule træls, at han ikke snart kan det.....Han kommer helt om på siden, men det sidste stykke kan han bare ikke. Vi træner og træner, men det er ikke lykkedes for ham endnu.
Andre på samme alder, der heller ikke kan vende sig endnu??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

Moar'en

Viktor er fra 23 februar og kan kan trille fra mave til ryg, men ikke den anden vej. Han kommer også helt om, faktisk så det meste af kroppen ligger på maven, men han får ikke hovedet med. Som dig, prøver jeg at hjælpe og så går det jo nemt, men ikke selv.

Anmeld

1. august 2009

Mira0911

Juniors mor skriver:

Magnus er fra d.10 februar og han ruller hverken den ene eller anden vej  -lægen siger det er helt ok, men jeg synes det er en smule træls, at han ikke snart kan det.....Han kommer helt om på siden, men det sidste stykke kan han bare ikke. Vi træner og træner, men det er ikke lykkedes for ham endnu.

Jep... Julie er fra 10. Februar.. samme problemer...

Anmeld

1. august 2009

Juniors mor

Dutte84 skriver:

Jep... Julie er fra 10. Februar.. samme problemer...

Jamen så må man da sige, at de er jævnaldrende
Faktisk rullede Magnus fra mave til ryg i dag - det så dog noget tilfældigt ud, og han gjorde det kun een gang.....men det er vel en start

Det er da vildt, at din pige er tæt på at kravle!! Det er godt nok tidligt.....og så før hun kan rulle...

-Helle

Anmeld

1. august 2009

Mira0911

Juniors mor skriver:

Faktisk rullede Magnus fra mave til ryg i dag - det så dog noget tilfældigt ud, og han gjorde det kun een gang.....men det er vel en start

Det er da vildt, at din pige er tæt på at kravle!! Det er godt nok tidligt.....og så før hun kan rulle...

-Helle

Ja synes os det er vildt... Hun gør virkelig alt for at komme fremad, når hun ligger i sofaen.... synes os det er ret underligt at hun ikke triller endnu....

Mon ikke det snart kommer.... Håber jeg da...

Anmeld

1. august 2009

finkedinke

Jeg kan godt følge dig i at det er irriterende, man kan som forældre blive noget så utålmodig. Men børn er utroligt forskellige og det normale har meget vide rammer. Jeg er dagplejer og min ynglingskommentar til den slags er altid, at det er de færrest der bliver konfirmeret uden at kunne trille/kravle/gå/smide bleen osv osv ;-)
Det er ikke skrevet for at negligere dine tanker, for selvfølgelig skal man være opmærksom på om udviklingen går FOR langsomt eller slet ikke går. Men når han kan komme om på siden så er han jo på rette vej. Så er det mest mors tålmodighed det er værst for
Jeg syntes også at Clara var evigheder om at trille helt rundt. Men i virkeligheden var det nok mest fordi hun lige er en smule langsommere i den grovmotoriske udvikling end hendes to storesøstre var. Til gengæld kan hun snakke f... et øre af.

Berith

Anmeld

1. august 2009

Juniors mor

finkedinke skriver:

Jeg kan godt følge dig i at det er irriterende, man kan som forældre blive noget så utålmodig. Men børn er utroligt forskellige og det normale har meget vide rammer. Jeg er dagplejer og min ynglingskommentar til den slags er altid, at det er de færrest der bliver konfirmeret uden at kunne trille/kravle/gå/smide bleen osv osv ;-)
Det er ikke skrevet for at negligere dine tanker, for selvfølgelig skal man være opmærksom på om udviklingen går FOR langsomt eller slet ikke går. Men når han kan komme om på siden så er han jo på rette vej. Så er det mest mors tålmodighed det er værst for
Jeg syntes også at Clara var evigheder om at trille helt rundt. Men i virkeligheden var det nok mest fordi hun lige er en smule langsommere i den grovmotoriske udvikling end hendes to storesøstre var. Til gengæld kan hun snakke f... et øre af.

Berith

Hej Berith
Jeg er helt enig med dig - han skal nok nå det inden han bliver konfirmeret 
Jeg prøver også ikke at sammenligne ham for meget med hans søster og de andre børn i mødregruppen, men nogle gange er det lidt svært....... Jeg er dog ikke i tvivl om, at han er som han skal være, han er måske bare ikke den baby der er længst fremme i skoene.....han tager det hele i sit eget (lidt langsomme...?!! )tempo......

-Helle, måske lidt utålmodig

Anmeld

2. august 2009

Misjelle

Juniors mor skriver:

Vi er i samme båd . Linus er fra d. 21 februar og han ruller også kun om på siden, endda kun om på højre side. De gange han er rullet fra mave til ryg har det været mere eller mindre tilfældigt. Jeg er ikke i tvivl om at det nok skal komme, men ihh hvor kan det være frustrerende som mor, ikke fordi jeg har store forventninger til hvor hurtigt han skal udvikle sig fysisk, men kan mærke på ham at han selv er frustreret over "så lidt" han kan.

Anmeld

3. august 2009

Mira0911

Juniors mor skriver:

-Helle

Ja det er tidligt... Nu går der heller ikke længe før hun kan sidde selv...
Men underligt hun kun kan rulle rundt i sofaen og i sengen - Men ikke på gulvet...

Anmeld

3. august 2009

g.seerup

Juniors mor skriver:

min datter som bliver 3 her i august trillede ikke før hun kunne kravle..så det skal nok komme, men kan godt huske jeg vi lige så utålmodig som dig
Til gengæld har min søn (fra januar) ret travlt synes jeg,..han okser rundt op gulvet, bakker og tiller og op på knæ og rokke..hele dagen lang!!! kan ikke fårstå hvor han får den energi fra  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.