Nogen herinde som har graviditetssukkersyge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
9 svar
2 synes godt om
15. januar 2014

Babydream2013

Måske en kunne fortælle mit lidt om graviditetssukkersyge (dog i den lave ende).

Har i dag 35+0 fået beskeden om at mit tal desværre er over 9 (mit var 9,2) .

Sygehuset har i dag ringet for at aftale tid (som er i morgen) hvor vi skal snakke om kost, måle blodsukker, scannes osv og der vil være en fødselslæge tilstede som skal forklare hvordan resten af graviditeten skal forløbe

Jeg har ellers i hele graviditeten gået til vægtscanning hver 3 uge da bebsen var 18-19 % under gennemsnittet.

I fredags var vi til vægtscanning hvor vi landede på 6 % under gennemsnittet så var mega glad da jeg gik derfra.

Nu står jeg så her og er bekymret for om bebsen nu kan blive for stor siden de sagde at en fødselslæge vil fortælle hvordan resten af graviditeten skal forløbe .

Jamen skal det ikke bare gå som en normalt graviditet altså føde når den kommer osv eller må man ikke gå over terminen så ?

Hvad så når jeg har født (det er mit 2 barn) skal vi så blive derinde ?.

Ved godt jeg får svar på de spørgsmål i morgen men kan ikke lade være med at tænke over alle de ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Christina74

Jep jeg har også, fik det konstateret i torsdags med et tal på 9,1

Jeg er 3. Gangs og skal blive på hospitalet i ca 2 dage.

Anmeld

15. januar 2014

Babydream2013

Christina74 skriver:

Jep jeg har også, fik det konstateret i torsdags med et tal på 9,1

Jeg er 3. Gangs og skal blive på hospitalet i ca 2 dage.

Hvorfor skal du blive derinde ? er det for at tjekke om barnet er påvirket af det ? for syntes jo tallet er ret lavt i forhold til mange andre.

Ved du noget om man bliver sat i gang senest på termindagen ?.

Vi ligger jo ret ens med tallet kan jeg se.

Anmeld

15. januar 2014

sandramor

Babydream2013 skriver:

Hvorfor skal du blive derinde ? er det for at tjekke om barnet er påvirket af det ? for syntes jo tallet er ret lavt i forhold til mange andre.

Ved du noget om man bliver sat i gang senest på termindagen ?.

Vi ligger jo ret ens med tallet kan jeg se.

Jeg fik det også konstateret da jeg ventede min datter... Mit lå på 9.2 første gang og 9.7 2 gang.... Jeg målte blodsukker 6 gange om dagen og kom på diabetes kost..... Min datter var 10% over gennemsnittet... Blev vækst scannet hver 14 dag ca.... Hun vejede 3845 ved fødslen så hun var altså ikke kæmpe stor 

Jeg måtte heller ikke føde ambulant... Skulle ligge der minimum et døgn fordi de skulle måle lillepigens blodsukker og sikre sig det lå stabilt.... Det gjorde det så vi tog hjem efter et døgn 

Anmeld

15. januar 2014

sandramor

Babydream2013 skriver:

Måske en kunne fortælle mit lidt om graviditetssukkersyge (dog i den lave ende).

Sygehuset har i dag ringet for at aftale tid (som er i morgen) hvor vi skal snakke om kost, måle blodsukker, scannes osv og der vil være en fødselslæge tilstede som skal forklare hvordan resten af graviditeten skal forløbe

Jeg har ellers i hele graviditeten gået til vægtscanning hver 3 uge da bebsen var 18-19 % under gennemsnittet.

I fredags var vi til vægtscanning hvor vi landede på 6 % under gennemsnittet så var mega glad da jeg gik derfra.

Nu står jeg så her og er bekymret for om bebsen nu kan blive for stor siden de sagde at en fødselslæge vil fortælle hvordan resten af graviditeten skal forløbe .

Jamen skal det ikke bare gå som en normalt graviditet altså føde når den kommer osv eller må man ikke gå over terminen så ?

Ved godt jeg får svar på de spørgsmål i morgen men kan ikke lade være med at tænke over alle de ting.

Og jeg fik en igangsættelse på termins dato... Fødte så af mig selv i uge 38+6 

Anmeld

15. januar 2014

Michella2

Babydream2013 skriver:

Jeg fik det konstateret ved min første graviditet, ret sent henne. Fik ikke lavet en test da mit blodsukker var så sky højt at der ikke var nogen tvivl..

Du må  ikke gå over tid når du har sukkersyge, da bebs kan blive for stor i vægt. Hvis ikke du selv går i gang med at føde inden, så bliver du sat i gang. Eller, sådan var det i hvert fald i mit tilfælde. 

Jeg gik selv i gang 3 dage før, og man er lige til observation det første døgns tid mht. gulsot mm.

Du skal nok gå til noget diætist og få en masse kostvejledning, men du kan sagtens styre sukkersygen hvis du spiser fornuftigt. Bebs vil heller ikke blive alt for stor hvis du er fornuftig 

Du skriver bare hvis du vil vide mere 

Anmeld

15. januar 2014

Snevejr84

Babydream2013 skriver:

Jeg har det også jeg fik det i uge 19 med 10,2. Jeg har ingen problemer med det, spiser næsten som jeg plejer og kan stadig spise et stykke kage, slik eller andet lækkert i ny og næ

Nu kommer det an på hvor du skal føde henne om du må gå over tid eller ej. Jeg må gå en uge over tid hvis han bliver ved med at følge hans kurve. Ligger helt normal

Når du har født skal du blive derinde en til to dage, de måler bebs og dit blodsukker og hvis det er for lavt skal bebs have lidt at spise.

Anmeld

16. januar 2014

et-ønske

Jeg har fik det lige konstateret igår (9,3) - aner intet om det endnu og er skrupforvirrret.....

Anmeld

16. januar 2014

Clisolka

Babydream2013 skriver:

Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge med min første i uge 37. Jeg blev dagen efter tilknyttet Rigshospitalet, hvor jeg snakkede med diætist, fødselslæge og diabeteslægen. 

De fulgte mig de sidste 14 dage med scanninger og insulin - jeg blev sat i gang 39+4 med Isabella, men fødte hende dagen efter ved et akut kejsersnit. Jeg var indlagt i 4 dage med hende pga. kejsersnittet og at hun havde lidt gulsot. 

Hun fik supplerende modermælkserstatning de første par dage fordi de skulle tjekke hendes blodsukker. 

Her 2. gang havde jeg diabetes type 2 og var indlagt 3 dage efter fødslen, før måtte jeg ikke komme hjem. Det var en normal fødsel, men lidt hårdt for min diabetes. 

Det de skal tjekke med din graviditetesdiabetes er størrelsen på barnet, og dit og babys blodsukker, så de vil givetvis scanne dig 1-2 gange om ugen resten af graviditeten - og måske du ikke må gå over termin. Jeg har ikke måttet gå over termin begge gange. Den mindste kom dog af sig selv 39+4  Han fik også supplerende modermælkserstatning for at holde hans blodsukker de første par dage. 

Anmeld

26. januar 2014

Babydream2013

En lille update og undskyld at den først kommer nu men har lagt syg og ellers har der bare været drøn på konstant.

Samtalen fik fint jeg snakkede med diætisten, en læge og fødselslægen.

Mit blodsukker ligger under 7 hver dag så de er meger tilfredse derinde. 

Jeg skal fortsætte med at skrive nes hvad jeg spiser samt tallet på blodsukkeret. 

Det går så godt at jeg pt må gå til uge 40/41 (sidst måtte jeg kun gå til senesr termin datoen).

Bebsen blev skønnet til 2669 g 36+1.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.