Babydream2013 skriver:
Måske en kunne fortælle mit lidt om graviditetssukkersyge (dog i den lave ende).
Har i dag 35+0 fået beskeden om at mit tal desværre er over 9 (mit var 9,2)
.
Sygehuset har i dag ringet for at aftale tid (som er i morgen) hvor vi skal snakke om kost, måle blodsukker, scannes osv og der vil være en fødselslæge tilstede som skal forklare hvordan resten af graviditeten skal forløbe 
Jeg har ellers i hele graviditeten gået til vægtscanning hver 3 uge da bebsen var 18-19 % under gennemsnittet.
I fredags var vi til vægtscanning hvor vi landede på 6 % under gennemsnittet så var mega glad da jeg gik derfra.
Nu står jeg så her og er bekymret for om bebsen nu kan blive for stor siden de sagde at en fødselslæge vil fortælle hvordan resten af graviditeten skal forløbe
.
Jamen skal det ikke bare gå som en normalt graviditet altså føde når den kommer osv eller må man ikke gå over terminen så ?
Hvad så når jeg har født (det er mit 2 barn) skal vi så blive derinde ?.
Ved godt jeg får svar på de spørgsmål i morgen men kan ikke lade være med at tænke over alle de ting.
Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge med min første i uge 37. Jeg blev dagen efter tilknyttet Rigshospitalet, hvor jeg snakkede med diætist, fødselslæge og diabeteslægen.
De fulgte mig de sidste 14 dage med scanninger og insulin - jeg blev sat i gang 39+4 med Isabella, men fødte hende dagen efter ved et akut kejsersnit. Jeg var indlagt i 4 dage med hende pga. kejsersnittet og at hun havde lidt gulsot.
Hun fik supplerende modermælkserstatning de første par dage fordi de skulle tjekke hendes blodsukker.
Her 2. gang havde jeg diabetes type 2 og var indlagt 3 dage efter fødslen, før måtte jeg ikke komme hjem. Det var en normal fødsel, men lidt hårdt for min diabetes.
Det de skal tjekke med din graviditetesdiabetes er størrelsen på barnet, og dit og babys blodsukker, så de vil givetvis scanne dig 1-2 gange om ugen resten af graviditeten - og måske du ikke må gå over termin. Jeg har ikke måttet gå over termin begge gange. Den mindste kom dog af sig selv 39+4
Han fik også supplerende modermælkserstatning for at holde hans blodsukker de første par dage.