Lutterlaura skriver:
Hej! Jeg har nu pletblødt i fire dag - det begyndte 9 dage før forventet mens og kan slet ikke sammenlignes med en alm mens (hverken styrke mæssigt eller ifht murren, smerter osv som jeg plejer at have ved mens). Jeg pletbløder aldrig normalt. Mon det kan være en implantationsblødning? Jeg har ikke smerter og mærker intet til at der skulle være mens på vej. Hvad er jeres erfaring? Nogle der har oplevet noget lignende. Hvordan har I der har haft implantationsblødning oplevet det?
Jeg blødte lidt i starten af min sidste graviditet, men det var efter at jeg havde testet positiv - vist nok i uge 16 eller lign.
Jeg håber I vil dele jeres historie:-)
Det er helt sikkert ikke implantationsblødning, implsntationen sker lynhurtigt og vil typisk give udslag i ganske lidt blodtilblandet udflåd, som ses ved et enkelt toiletbesøg.
Derimod sker der jo et skift i hormonniveauet, og hvis man er følsom for det, kan det godt give karsprængninger.
Skift i hormonniveauet kan dog også opleves en eller flere gange, når man ikke er gravid, så der er ikke andet for end at afvente testdag.
Anmeld