Er det her skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2009

TbCp

Bastian skriver:

Jeg synes godt nok det ligner skoldkopper.

Min søn havde 17 knopper, da det var på det højeste og ingen feber. Faktisk var han helt og aldeles normalt bortset fra de få knopper. Min datter kastede op, havde feber og havde mange flere knopper. Det har sine fordele at de ikke er mærkede ret meget, men ulempen er at de ikke har haft nok af sygdommen til at blive immun. Det samme gælder hvis de er under 1 år når de får sygdommen. Jeg er i hvert fald spændt om min søn får den igen, for børnehaven har set det mange gange hos børn, der ikke er hårdt ramt.

Det vidste jeg slet ikke, at de kan få det igen.

Hmm, ja hvad vil man så helst have? At de er hårdt ramt første gang eller at de bliver smittet flere gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

JustAnotherName

Håber I kommer nemt og hurtigt over det ...hvis det viser sig at være skoldkopper ....men det ser det meget ud til, at det godt kunne være.

Bianca har ikke haft nogen endnu. Utroligt nok, trods alle de gange der er sendt børn hjem med det fra hendes vuggestue.
På en måde er det jo rart at gå fri. På den anden side, så kan man ski også ligeså godt se at få skidtet overstået.
Nu risikerer jeg jo bare at have 2 piger i rap som får det ...engang.

Kløer Liva sig meget ??
Der har slet ikke været noget pylren, feber eller lignende optræk ??

Anmeld

31. juli 2009

TbCp

JustAnotherName skriver:

Håber I kommer nemt og hurtigt over det ...hvis det viser sig at være skoldkopper ....men det ser det meget ud til, at det godt kunne være.

Bianca har ikke haft nogen endnu. Utroligt nok, trods alle de gange der er sendt børn hjem med det fra hendes vuggestue.
På en måde er det jo rart at gå fri. På den anden side, så kan man ski også ligeså godt se at få skidtet overstået.
Nu risikerer jeg jo bare at have 2 piger i rap som får det ...engang.

Kløer Liva sig meget ??
Der har slet ikke været noget pylren, feber eller lignende optræk ??

Lidt pylren men ellers ikke, ingen feber, hun har 37.6 så det er jo ikke noget.
Og hun klør sig heldigvis ikke.

Ja det er rart nok at få det overstået, men puha hvis begge dine piger får det samtidig og bliver hårdt ramt, det bliver en hård omgang
Måske du kan være heldig at der lige går noget tid imellem at den ene smitter den anden og til det bryder ud.

Anmeld

31. juli 2009

JustAnotherName

TbCp skriver:

Lidt pylren men ellers ikke, ingen feber, hun har 37.6 så det er jo ikke noget.
Og hun klør sig heldigvis ikke.

Ja det er rart nok at få det overstået, men puha hvis begge dine piger får det samtidig og bliver hårdt ramt, det bliver en hård omgang
Måske du kan være heldig at der lige går noget tid imellem at den ene smitter den anden og til det bryder ud.

Jeg mener det er noget med, at man typisk er smittet cirka 10 dage før frembrud....
Og jeg vil næsten tro at det bliver Bianca der en dag kommer hjem med det fra vuggestue. Så skal lillesøster jo først lige smittes også ...høhø.

Der er også nogen der siger, at de små ikke så nemt smittes, så længe de bliver ammet. Men om der er hold i det, aner jeg ikke.

Ja, hellere at de får det på skift.
Men så igen, er det også "noget numse", hvis den ene er slatten og sløj og kløer i 1-2 uger, og når det er ovre, så kommer der lige en omgang til.
Så kan man jo have skoldkopperne kørende i 14 dage til en lille måneds tid.
Så må jeg bare håbe, hvis det sker, at det sker mens jeg går hjemme på barsel. For det bliver skisme nok ikke nemt, at have syge smittende børn i en uge .....bedsteforældrene arbejder jo også, så det er ikke sådan liiiige at få pasning. Så det bedste ville være, at jeg går hjemme mens de får det.
Men skoldkopper er nok ikke sådan til at lave aftaler med, desværre   

Du må se tiden an med Liva.
Imorgen er de enten aftagede ....eller også er de mangedoblet....
Uanset så er det da altid noget at hun ikke kløer sig (endnu ihvertfald) og ikke har feber. Så håber jeg bare for Jer, at det fortsætter sådan HVIS det er som frygtet - skoldkopper.

Anmeld

31. juli 2009

Maddox

Puhh ha.. kan sagtens huske det!!! Håber ikke Liva bliver alt for mærket af det..
Filippa havde også rigtig mange, da hun havde skoldkopper sidste år.. Overalt på kroppen, i hovedbunden, ja selv inde i munden havde hun dem..

Hun var nu ikke vildt syg af dem, men de kløede MEGET.. Vi smurte dem derfor i noget zinkliniment (købes på Apoteket) samt xylokain..

billederne er fra 2. dagen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. juli 2009

Jules

Hmmmm...syntes egentlig Viktor har nogle prikker der ligner dem der... en 4-5 stykker på benene...Dem må jeg heller os lige holde øje med...

Anmeld

31. juli 2009

Tynen

Ej, hvor er det underligt!
Stella har nogle knopper nøjagtig magen til - 3 stk. i ansigtet og 7 på benene.
Fandt en myg INDE i myggenettet over hendes seng, så gik egentlig bare ud fra at det var den der havde mæsket sig om natten?!

Dem i ansigtet er ved at aftage efter 3 dage, mens dem på benene stadig ser ud som de gjorde i starten.. Havde faktisk ikke skænket skoldkopper en tanke

Anmeld

1. august 2009

TbCp

Tynen skriver:

Ej, hvor er det underligt!
Stella har nogle knopper nøjagtig magen til - 3 stk. i ansigtet og 7 på benene.
Fandt en myg INDE i myggenettet over hendes seng, så gik egentlig bare ud fra at det var den der havde mæsket sig om natten?!

Dem i ansigtet er ved at aftage efter 3 dage, mens dem på benene stadig ser ud som de gjorde i starten.. Havde faktisk ikke skænket skoldkopper en tanke

Hmmm synes ikke LIva har fået flere idag. Jeg troede også først det var myggestik og nu ved jeg da ikke rigtig hvad jeg skal tro.
Har din datter fået flere?

Anmeld

1. august 2009

Tynen

Nej, det har hun ikke.. Heldigvis..
Jeg tror lige jeg prøver at tage et billede af dem når jeg lige får tid, så kan du se om de ikke ligner.

Jeg købte sådan noget myggestiks-lindrende-spray og hun virker ikke til at være generet af dem, så gik egentlig bare ud fra at det var stik.

Anmeld

1. august 2009

TbCp

DK skriver:

Ja det ligner det sørme meget!

Jeg har lige sat et par billeder ind af Kirstine da hun havde skoldkopper. Billedet er taget 2 dage efter den første knop viste sig Det hvide "creme halløj" du kan se, var noget bedøvende/desinficerende vi fik at smøre på.  Så nu kan du se hvad der måske er i vente

HVordan så det ud da der gik hul?

Idag er der kommet noget gul væskeagtigt ud af en af dem på Livas kind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.