Galdestensanfald, gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. januar 2014

Anonym trådstarter

Kan galdestensanfald være et tegn på tidlig graviditet? Jeg har nu haft det de sidste to nætter, på trods af fornuftig kost og ingen kaffe. Jeg har ondt i lænden, det murrer i underlivet og har kvalme.
Ville kun være 3+0, kan det overhovedet udløse galdestensanfald så tidligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

sulo

Kan galdestensanfald være et tegn på tidlig graviditet? Jeg har nu haft det de sidste to nætter, på trods af fornuftig kost og ingen kaffe. Jeg har ondt i lænden, det murrer i underlivet og har kvalme.
Ville kun være 3+0, kan det overhovedet udløse galdestensanfald så tidligt?

Ondt i lænden og muren i underlivet er ikke galdestenssmerter.

Galdestenssmerter sidder i aller øverste del af maven, nærmest under ribbenene, det føles som om man har en stor appelsin siddende som bliver presset voldsomt sammen, så man taber luften og kramper sammen i foster stilling, det gør modbydeligt ondt.

En graviditet kan ikke udløse sådan et anfald, jeg havde galdestensanfald i to mdr før jeg blev gravid, men vidste ikke at det var det, min tidligere læge sagde det var luft i spiserøret, blev indlagt akut og fik fjernet galdeblæren da jeg var i uge 8-9.

Har siden hen hørt at et større vægttab på kort tid kan udløse galdesten, tabte 20 kg på 14 mdr inden jeg blev gravid.

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

sulo skriver:

Ondt i lænden og muren i underlivet er ikke galdestenssmerter.

Galdestenssmerter sidder i aller øverste del af maven, nærmest under ribbenene, det føles som om man har en stor appelsin siddende som bliver presset voldsomt sammen, så man taber luften og kramper sammen i foster stilling, det gør modbydeligt ondt.

En graviditet kan ikke udløse sådan et anfald, jeg havde galdestensanfald i to mdr før jeg blev gravid, men vidste ikke at det var det, min tidligere læge sagde det var luft i spiserøret, blev indlagt akut og fik fjernet galdeblæren da jeg var i uge 8-9.

Har siden hen hørt at et større vægttab på kort tid kan udløse galdesten, tabte 20 kg på 14 mdr inden jeg blev gravid.

Tro mig - jeg ved godt, hvor smerten sidder ved et galdestensanfald, lænden og underlivet er blot yderligere "symptomer".
Ville ønske, det var pga. et stort vægttab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.