Dukan kuren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
4 svar
1 synes godt om
14. januar 2014

jeanne-skat

Jeg har været på den i 8 dage nu og tabt 4 kg er der andre der er på den der kan gi lidt råd tag man det hele på igen eller er det en god skankekur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

lineog4

Jeg tog det hele på igen - var på en Line udgave af Dukan kuren, tabte 15 kilo, tog på sommerferie og syndede egentlig ikke meget, men goddag 7 kilo...

Jeg tror man skal acceptere man skal leve sådan resten af livet - altså man skal følge kuren hele vejen også når man har tabt sig og man skal aldrig tilbage til en del kulhydrater og andet godt.

Jeg har nu valgt at gøre som jeg gjorde efter forrige graviditet (har skulle på kur efter hver graviditet ) hvor det lykkedes, var nemt endda, og jeg holdt det helt til jeg blev gravid. Og det er næsten ingen restriktioner (dog minus slik og kager), skære kraftigt ned på kulhydrater men ellers spise lækkert, en lille portion pr måltid og kun 3 måltider om dagen - haf så en lille lækker ting med græsk yoghurt jeg mås spise en gang imellem. Jeg har på 2 uger tabt 3,6 kilo ikke helt samme vilde vægttab som havde jeg taget 5 dages angreb med dukan, men det er okay for sådan her kan jeg leve resten af livet.

Anmeld

14. januar 2014

Jupiter

Jeg har ikke prøvet kuren, men jeg vil næsten forestille mig at den er ligesom alle andre slankekure - kun effektiv så længe man følger den til punkt og prikke.De fleste tager på igen, når kuren er slut.

Det er nok mere en livsstilsændring der skal til i det lange løb.

Personligt brugte jeg en pulverkur til at kickstarte og motivere mig selv, og da jeg så så resultater (og fysisk blev i stand til det) begyndte jeg at træne. Da jeg følte mig klar begyndte jeg så at tælle og begrænse mit indtag af kalorier.

Det har virket. I dag tæller jeg ikke kalorier men jeg har en helt klar fornemmelse af hvad og hvor meget jeg bør spise. Jeg tog knap 13 kilo på under min graviditet, og har tabt de 10 igen uden træning og beregninger. De sidste kilo er altid de sværeste, og man er jo sin egen største kritiker. Så mon ikke man bare skal acceptere at sådan er det 

Anmeld

14. januar 2014

L&V

jeanne-skat skriver:

Jeg har været på den i 8 dage nu og tabt 4 kg er der andre der er på den der kan gi lidt råd tag man det hele på igen eller er det en god skankekur

Hvis du tænker det som en kur så kommer du til at tage det hele på igen men hvis det er en måde du har tænkt dig at leve på så gør du ikke..

Her hjemme er vi gået over til low carb som egentlig minder en del om det og det bliver for livet.. Netop for ikke at ende i den samme rille som vi var i og var grund til de ekstra kg..

Anmeld

14. januar 2014

B&J

har dog ikke prøvet den men vil sige hold da op hvor er det super flot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.