Sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. januar 2014

Anonym trådstarter

Håber i kan hjælpe mig . Har været sygemeldt ca 5 mdr fra mit job pga en tennis Arm arbejder i hjemmeplejen . Nu har kommunen stoppet mine penge fordi de mener jeg skal finde mig et andet job hvor jeg ikke skal bruge mine arme så meget??er så os fra d d blevet opsagt fra mit job har 1/5 opsigelse og er time lønnet så får ikke penge unden at møde på arbejde . Jeg tænker bare er jeg nød til at gå på arbejde i de 1/5 mdr selvom det blir meget svært . Er bange for jeg ikke kan modtage dagpenge fra min fagforeninge nu når jeg har gået syg . Er der nogen der har prøvet det Samme ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Jibbe

Du kan modtage dagpenge hvis det er du har optjent nok timer, det sidste år eller 2 - ring til fagforeningen. Og tror altså ikke ens dagpenge bliver taget fordi man er syg. Lorte situation og lorte kommune!

Anmeld

14. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du bliver ikke straffet for at være syg. Det var min a-kasses ord da jeg selv var i tvivl om jeg havde optjent nok pga sygdom

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du bliver ikke straffet for at være syg. Det var min a-kasses ord da jeg selv var i tvivl om jeg havde optjent nok pga sygdom

Jeg er bare i tvivl hvor eg skal modtage penge fra når kommunen har stoppet mine penge og mit Arb har opsagt mig og ikke modtager løn under opsigelse

Anmeld

14. januar 2014

Steinbrenner

Anonym skriver:

Jeg er bare i tvivl hvor eg skal modtage penge fra når kommunen har stoppet mine penge og mit Arb har opsagt mig og ikke modtager løn under opsigelse

Hvis du har ret til dagpenge så får du penge fra a-kassen

men ring til din fagforening, så hjælper de dig

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Steinbrenner skriver:

Hvis du har ret til dagpenge så får du penge fra a-kassen

men ring til din fagforening, så hjælper de dig

Jeg kan vel ikke modtage dagpenge under min opsigelse ? Jeg er bare så bange for at min fag siger at når jeg er sygemeldt kan jeg ikke stå ledig og derfor ikke har kan modtage dagpenge

Anmeld

14. januar 2014

tribk

Anonym skriver:

Jeg kan vel ikke modtage dagpenge under min opsigelse ? Jeg er bare så bange for at min fag siger at når jeg er sygemeldt kan jeg ikke stå ledig og derfor ikke har kan modtage dagpenge

Men kommunen siger jo netop at du KAN arbejde, derfor har de stoppet sygedagpengene. Du skal "bare" finde en anden type job. Derfor kan du godt få dagpenge. Men ikke i din opsigelsesperiode, der er du jo stadig ansat.

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe mig . Har været sygemeldt ca 5 mdr fra mit job pga en tennis Arm arbejder i hjemmeplejen . Nu har kommunen stoppet mine penge fordi de mener jeg skal finde mig et andet job hvor jeg ikke skal bruge mine arme så meget??er så os fra d d blevet opsagt fra mit job har 1/5 opsigelse og er time lønnet så får ikke penge unden at møde på arbejde . Jeg tænker bare er jeg nød til at gå på arbejde i de 1/5 mdr selvom det blir meget svært . Er bange for jeg ikke kan modtage dagpenge fra min fagforeninge nu når jeg har gået syg . Er der nogen der har prøvet det Samme ??

5 måneder er for længe at gå med en tennisalbue, er du blevet undersøgt ordentligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.