testede lige MMF...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. juli 2009

mariamiss6

ja jeg prøvede lige at lave lidt MMF efter opskriften her fra......

Jeg synes for det første at den var MEGET tyggegummiagtig, både at arbejde med og spise.... det blev virkelig sejt, og havde en tendens til at trække sig en smule sammen hele tiden. og når man så skulle spise det var det som om man kunne tygge i en evighed...

de fiduser jeg brugte er beregnede til bål - barbecue marshmellows....

er det fordi jeg har gjort noget helt forkert??? da jeg ikke lige havde en hel lagkage eller lignende at prøve det af på, tog jeg bare en lille firkant af en alm. chokoladekage, som jeg bagte igår. og derfor brugte jeg også kun 1/3 af mængden fra opskriften her....

Kan det være fordi jeg har skudt lidt ved siden af på væskeindholdet??? der er ikke bugt nær så meget flormelis, som jeg ellers havde regnet mig frem til at jeg skulle, så det burde ikke være fordi den var for tør.... men altså sej og hård det blev den altså....

nåh men et billede af resultatet.... jeg gad selvfølgelig heller ikke lige lave en smørcreme, for sådan en lille bitte kage-test, derfor de mange ujævnheder, mmf'en er nemlig lagt direkte på kagen.... og ja så var den svær at styre når den ådan havde tyggegummikonsistens.... men skal den være sådan tyggegummiagtig????
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

mariamiss6

Og nej det er ikke min, den sorte negl der hehe.... det er kærestens, for han fik æren af at smage..... han endte dog med at tage mmf'en af, for den var næsten ikke til at tygge hehe....

Anmeld

31. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det ser ellers fint ud

Anmeld

31. juli 2009

Junibæbs2013

Hejsa.

Sådan bliver min MMF ikke - den bliver mere modellervoks-agtig. Blød og nem at rive over...

Min opskrift er 100 g. skumfiduser, 1 spsk. vand, 1 spsk. olie og ca. 400 g. flormelis.

Anmeld

31. juli 2009

mariamiss6

hmmmm.... jeg må vel prøve at lave en hel portion så engang og se om det gør en forskel....

Anmeld

31. juli 2009

linemus

Hm, det lyder mystisk med sådan en tyggegummimasse. Jeg har prøvet at halvere opskriften, og det gik også fint, så det burde det da også for dig. Kan det have fået for lidt/for meget tid i mikroovnen, så skumfiduserne er blevet mærkelige?

Anmeld

31. juli 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Hm, det lyder mystisk med sådan en tyggegummimasse. Jeg har prøvet at halvere opskriften, og det gik også fint, så det burde det da også for dig. Kan det have fået for lidt/for meget tid i mikroovnen, så skumfiduserne er blevet mærkelige?

det med for meget tid er også min tanke, for de ville ikke rigtig flyde sammen selvom jeg rørte som en gal, så de fik liiiiige lidt mere, og så kunne jeg godt se det var lige før olien begyndte..... nåh men nu prøvede jeg den anden opskrift jeg fik, det bliver vidst så en noget større portion, men det fungerede helt fint.........

liiiige indtil jeg stak mine hænder i det ALT for tidligt åbenbart, for hold kæft der var slim over det hele hahahaha, jeg måtte have manden til redning, og efter utallige forsøg med 'mere flormelis skat' så fik han mig alligevel overtalt til bare at vaske det af fingrene...... Suk!!!!

nåh men det lykkedes mig da at få lavet en lille kage mere........ så den får i her... selvom den ligner en børnetegning hehe

Anmeld

1. august 2009

mariamiss6

Og her er så de 2 kager det blev til med MMF omgang nummer 2......
på larven, højere oppe, havde jeg malet frugtfarven direkte på efter jeg havde formet. men på de sidste 2 kager her, har jeg blandet farven i, og vidst også sparet lidt for godt på farven tror jeg hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.