Jer med børn med lille aldersforskel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
8 svar
2 synes godt om
13. januar 2014

lycly

..hvordan gjorde I mht af indkøring af den mindste i dagpleje/vuggestue? Og her tænker jeg på jer hvor storebror/søster går samme sted.

Vi er måske så heldige at få plads til Markus hos Julias dagplejemor som vi eeeelsker. Markus skal så starte slut januar og Julia skal først i børnehave til maj.
Hvordan gør man lige med indkøringen, bliver den store ikke forvirret over at man er der med den lille og tager den lille med hjem igen? Bør man så også tage den store med?
Hvordan gjorde I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LuLy skriver:

..hvordan gjorde I mht af indkøring af den mindste i dagpleje/vuggestue? Og her tænker jeg på jer hvor storebror/søster går samme sted.

Vi er måske så heldige at få plads til Markus hos Julias dagplejemor som vi eeeelsker. Markus skal så starte slut januar og Julia skal først i børnehave til maj.
Hvordan gør man lige med indkøringen, bliver den store ikke forvirret over at man er der med den lille og tager den lille med hjem igen? Bør man så også tage den store med?
Hvordan gjorde I?

Har ikke prøvet det, men tror jeg ville tage den store med hjem. Kunne forstille mig at det ikke er særlig sjovt at blive efterladt og Mor kun tager lillebror med hjem.

Anmeld

13. januar 2014

december-babyen

Vi har lige været den samme rumle igennem med vores pseudo tvillinger med kun 11 mdr. imellem og her valgte vi konsekvent at tage den store med hjem hver gang den lille havde været på besøg/været nogle timer i dagplejen.
Ellers ville han blive dybt ulykkelig og ville ikke kunne forstå at mor/far kun tager den lille med hjem.

Anmeld

13. januar 2014

TNBC

LuLy skriver:

Hvordan gjorde I?

nu ved jeg ikke hvornår I tager der ned med Markus, men hvad med at gøre det ikke længe før I skulle hente Julia så hun stadigvæk får lov til at være i dagpleje som hun plejer, og du ikke står med to trætte børn der skal sove.

Anmeld

13. januar 2014

december-babyen

Vores dagpleje foretrak at den lille kom og var med om formiddagen så vi ikke rendte ind i uroligheder ved afhentning af de andre børn.
det giver mening synes jeg.
det er en hård tid med indkøring og 2 små der skal ud og sove herhjemme men man vænner sig til meget og det er ikke værrer end i weekenderne.

Anmeld

13. januar 2014

TNBC

december-babyen skriver:

Vores dagpleje foretrak at den lille kom og var med om formiddagen så vi ikke rendte ind i uroligheder ved afhentning af de andre børn.
det giver mening synes jeg.
det er en hård tid med indkøring og 2 små der skal ud og sove herhjemme men man vænner sig til meget og det er ikke værrer end i weekenderne.

Det giver mening.. bestemt..
men det må man snakke med dagplejeren om. jeg tænker bare hvis man bruger mere end et par uger at køre den lille ind, kommer den store jo ikke til at være i dagpleje ret meget.

Anmeld

13. januar 2014

Kløver

Vi har 14 mdr imellem, og vi lavede en lidt kortere indkøring, hvor vi vist første da hentede lige inden middag, 2 dag hentede mens hun sov og lod storebror blive, og trappede op på den måde

Anmeld

13. januar 2014

MorDk

Vi har 2 år imellem. Og da lillesøster skulle starte i VS (indkøres) der tog vi ikke storebror med hjem. Havde ikke nogle problemer. Han har børnehave i den ene ende af huset og der er vuggestue i den anden ende. Men vi skjulte os ikke. Han kom og hilste og vi fortalte at vi hentede ham senere. Det havde han det fint med. Tror at hvis man selv udviser en ro og det her vi gør er helt ok. Så smitter det af. Nogle dage holdt storebror fri.

Anmeld

13. januar 2014

StineL

LuLy skriver:

Hvordan gjorde I?

Der er 21 måneder imellem vores børn. Da jeg kørte Alexander ind i vuggestue, tog jeg Isabella med hjem, når vi gik. Til gengæld tog det kun en uge at køre ham ind, da storesøster var på stuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.