jeg er selv blevet vegetar for ca. 8 mdr siden. hvor jeg dog har spist lidt kød i forbindelse med jul og nytår da vi var inviteret ud til nogen som jeg havde lidt svært ved at bede om særbehandling.. men nu her i det nye år er jeg blevet 100% vegetar.
det du kan gøre er at du kan sende mig en besked med din mail, og så kan jeg lige sende dig en super god bog (som PDF fil) der hedder GRØN GLÆDE, som har afsnit med hvordan og hvorledes du skal erstatte kødet, for du skal have protein, fedt og jern..
der forklarer den hvilke grøntsager der indeholder disse ting bedst muligt.
børn kan sagtens klare sig på vegetarkost, hvis man sørger for at de får det protein, det fedt og jern som de har behov for..
her lever jeg som vegetar, men morten og villads spiser kød. fordi jeg har valgt det for mig selv.. når jeg laver mad bliver det vegetarisk. og morten gør det også for mig ind imellem... 
men du skal være sikker på at opgive kødet 100%. og så skal du ydermere også være forberedt på at der er MANGE som vil have svært ved at acceptere dit valg og du skal desuden være klar til at forsvare din holdning...
Noget af det jeg er ved at blive smadder træt af er at folk kommer med de samme dumme spørgsmål.. så der skal du være forberedt på at du ikke kan få alle til at forstå det.. og måske acceptere det.
det er ikke dyrer at blive vegetar. det er heller ikke MEGET billigere hvis du begynder at spise tofu og svampeportein schnitzler osv.. men det kan man sagtens undvære og spise engang imellem.
og så kan du oprette en profil på Vegetarkontakt.dk Der er der mange som er klar til at hjælpe dig hvis du har nogle spørgsmål som du ikke selv kan finde frem til 
og der er MASSER af vegetarmad der smager pisse hamrende godt..
jeg blev BTW. vegetar af samme grunde som dig... og jeg går også og overvejer at droppe mælk og mælkeprodukter.
Anmeld