Overvejer at blive vegetar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.598 visninger
9 svar
9 synes godt om
13. januar 2014

Muhmi

Jo ældre jeg bliver jo mere kan jeg mærke hvor hyklerisk jeg er for at spise kød jeg ikke kan holde tanken ud omkring hvordan den er blevet slagtet, hvordan den har levet og frygten den må have følt... Anders har ingen problemer med at skulle blive vegetar, han ville faktisk elske det, men hvor nemt er det? Er det bare sådan lige at gøre? Og hvad med ungerne, vil de savne noget?

Er det dyrere at være vegetar end kødspiser?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man virkelig vil få det bedre med sig selv og sin krop af det og det er også virkelig noget jeg gerne vil...

Kom gerne med en masse gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Muhmi skriver:

Jo ældre jeg bliver jo mere kan jeg mærke hvor hyklerisk jeg er for at spise kød jeg ikke kan holde tanken ud omkring hvordan den er blevet slagtet, hvordan den har levet og frygten den må have følt... Anders har ingen problemer med at skulle blive vegetar, han ville faktisk elske det, men hvor nemt er det? Er det bare sådan lige at gøre? Og hvad med ungerne, vil de savne noget?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man virkelig vil få det bedre med sig selv og sin krop af det og det er også virkelig noget jeg gerne vil...

Nu er jeg ikke selv vegatar, og bliver det heller ikke - jeg ELSKER kød :-)

Men der er noget med at du skal være opmærksom på, at kød indeholder noget som vi mennesker har brug for - så hvis du bringer ideen til live, så snak med lægen, måske skal I have noget vitamintilskud?

Jeg vil tro at budgetmæssigt, kan det blive lidt dyrere, da der jo skal flere grøntsager til at mætte - og det kan vel blive dyrere end det man normalt ville have brugt på kød

Anmeld

13. januar 2014

Camilla <3

Jeg har det sidste stykke tid gjort mig de samme tanker som dig. Jeg kan slet ikke klare tanken om, hvor bange dyrene må være, lige inden de bliver slagtet!  Puha .. 

Og alle de dyreværnssager hele tiden, det er ikke længe siden, at jeg hørte om en der havde mishandlet en masse køer. 

Anmeld

13. januar 2014

Kris89

en tanke fra en landmand... forsøg om ikke i kan komme på besøg på et slagteri... dyrene kommer i normale forhold og får så "pludselig" en kugle for panden.. De mærker eller opdager i hvert fald ikke hvad der sker

dyrevelfærd er en farlig diskussion, men husk bare - en landmand tjener ikke penge hvis dyrene ikke har det godt..

det lyder måske kold og kynisk, men med den tanke i mente, hvor mange ville så overveje at eje et landbrug hvor de mishandler dyr?

Nå sidespring

Anmeld

13. januar 2014

Momster89

Jeg har været vegetar i mine yngre dage, men måtte begynde at spise kød igen, da jeg blev syg, da jeg ikke fik hvad jeg skulle bruge.

Som vegetar skal du erstatte det protein du eller ville få fra kød med protein fra bønner og linser bla.

Læs godt op på det før du begynder. Jeg synes ikke det var sådan lige til.

Anmeld

13. januar 2014

Laulund87

Prøv at spørge Christina

Anmeld

13. januar 2014

KatrineS

Hej. Jeg har været vegetar i 12 år. Jeg synes personligt ikke det er besværligt og har ikke manglet noget. Der er dog en god idé at sætte sig lidt ind i ernæring, ikke noget omfattende på videnskabeligt niveau... men det som man som vegetar kan (altså ikke ensbetydende med at du gør) komme i underskud af er Jern, B12 (mest veganere) og D-vitamin.

http://www.vegetarforening.dk/ernaering

Jeg tænker at du roligt kan springe ud i det, det er skønt at flere og flere bliver bevidste om dyrevelfærd i landbruget

Anmeld

13. januar 2014

...,

Jeg har levet som vegetar i 1 år, men må ærligt indrømme at det var mega besværligt! Især når vi skulle på besøg hos andre, mange tar ikke hensyn til det..

Jeg droppede titlen, dog lever jeg meget vegetarisk til dagligt, og vil til hver en tid vælge en vege-bøf frem for kød dyrene skal have det godt, men en gang imellem synes jeg også det er rart med lidt fisk eller en flæskesteg til jul..

For mig fungerer det bedre at leve vegetarisk da jeg synes det smager bedre men samtidig stadig kan spise lidt kød i ny og næ hvis jeg har lyst

Ville dog aldrig vælge kød fra til min mand og kommende børn, de skal selv have lov at vælge

Anmeld

13. januar 2014

modesty

Muhmi skriver:

Det er meget vigtigt at børnene får ordentlig næring via proteiner. Hvis I accepterer at de får kød i institutionen, vil de nok få dækket størstedelen af behovet dér. Ellers er linser, bønner og æg en god kilde til protein. Men det er stadig en anden type protein end kød. Hvad med fisk? De fleste fisk lever jo frit. Der er også protein i fisk. Og hvad med økologiske, fritgående dyr? Det er dyrere, men så kan man måske nøjes med at spise kød et par gange om ugen.

Men i forhold til børnene ville jeg snakke med en fagperson (diætist el. lign.) for at sikre mig at de fik den rette næring.

Anmeld

13. januar 2014

Isabella_mor

jeg er selv blevet vegetar for ca. 8 mdr siden. hvor jeg dog har spist lidt kød i forbindelse med jul og nytår da vi var inviteret ud til nogen som jeg havde lidt svært ved at bede om særbehandling.. men nu her i det nye år er jeg blevet 100% vegetar. 

det du kan gøre er at du kan sende mig en besked med din mail, og så kan jeg lige sende dig en super god bog (som PDF fil) der hedder GRØN GLÆDE, som har afsnit med hvordan og hvorledes du skal erstatte kødet, for du skal have protein, fedt og jern..

der forklarer den hvilke grøntsager der indeholder disse ting bedst muligt.

børn kan sagtens klare sig på vegetarkost, hvis man sørger for at de får det protein, det fedt og jern som de har behov for..

her lever jeg som vegetar, men morten og villads spiser kød. fordi jeg har valgt det for mig selv.. når jeg laver mad bliver det vegetarisk. og morten gør det også for mig ind imellem...

men du skal være sikker på at opgive kødet 100%. og så skal du ydermere også være forberedt på at der er MANGE som vil have svært ved at acceptere dit valg og du skal desuden være klar til at forsvare din holdning...

Noget af det jeg er ved at blive smadder træt af er at folk kommer med de samme dumme spørgsmål.. så der skal du være forberedt på at du ikke kan få alle til at forstå det.. og måske acceptere det.

det er ikke dyrer at blive  vegetar. det er heller ikke MEGET billigere hvis du begynder at spise tofu og svampeportein schnitzler osv.. men det kan man sagtens undvære og spise engang imellem. 

og så kan du oprette en profil på Vegetarkontakt.dk Der er der mange som er klar til at hjælpe dig hvis du har nogle spørgsmål som du ikke selv kan finde frem til

og der er MASSER af vegetarmad der smager pisse hamrende godt..

jeg blev BTW. vegetar af samme grunde som dig... og jeg går også og overvejer at droppe mælk og mælkeprodukter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.