opkast efter amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.228 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. januar 2014

lille fnug

Min lille prinsesse er nu 14 dage gammel. Fredag nat og lørdag nat samt i eftermiddags kastede hun op efter amning. Det var ikke kun gylp, men en del mælke agtig opkast.

Jeg prøver at få hende til at bøvse efter amningen, det er sjældent det lykkedes, hun falder som regel i søvn i stedet. Så går der måske en halv time og så kaster hun op.

Hvorfor? Gode råd søges!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det lyder meget som min den første. Her hjalp det at bøvse mit i maden og så stoppe amningen inden hun faldt i søvn, så hun kunne bøvse af.

Tag en snak med din sp det kan være hun har nogle fif.

Anmeld

12. januar 2014

C8

Min lille prinsesse er nu 14 dage gammel. Fredag nat og lørdag nat samt i eftermiddags kastede hun op efter amning. Det var ikke kun gylp, men en del mælke agtig opkast.

Jeg prøver at få hende til at bøvse efter amningen, det er sjældent det lykkedes, hun falder som regel i søvn i stedet. Så går der måske en halv time og så kaster hun op.

Hvorfor? Gode råd søges!

man skal bøvse babyer af, da det ender med opkast. Uanset hvor længe det tager så skal man

bøvs af 2-3 gange under måltidet.

Anmeld

12. januar 2014

Pige2009

C8 skriver:

man skal bøvse babyer af, da det ender med opkast. Uanset hvor længe det tager så skal man

bøvs af 2-3 gange under måltidet.

Ja, helt enig. Jeg tog også min datter fra, så hun kunne bøvse midt i måltidet, for ellers gylpede hun også det hele op!

Anmeld

12. januar 2014

C8

Baagøe skriver:

Ja, helt enig. Jeg tog også min datter fra, så hun kunne bøvse midt i måltidet, for ellers gylpede hun også det hele op!

Det var godt Det ser også voldsomt ud når det kommer ud i en kæmpe stråle.
Vi har et gylpe barn og da han var de 14 dage kastede han også op og da vi begyndte at bøvse ham
af de 3 gange var der ingenting Ved ikke om du er første gangs forældre men man ved ikke hvad man præcis skal gøre i nogen situationer og der er det dejligt, at have en profil herinde

Anmeld

12. januar 2014

ano14316

lille fnug skriver:

Hvorfor? Gode råd søges!

Som de andre skriver så bøvs af under vejs..

Det er sådan en lidt overset ting fra sp'ernes og sygeplejerskerne på barselsgangen side at rådgive om vigtigheden af at bøvse af...
Jeg lærte først at gøre det ordentligt da Magnus var 3 mdr og var så flov over det...

Anmeld

13. januar 2014

Clisolka

lille fnug skriver:

Hvorfor? Gode råd søges!

Som de andre skriver, så sørg for at bøvse hende godt af  Det afhjælper både meget gylp og opkast 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.