Deleordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
16 svar
11 synes godt om
12. januar 2014

Ida b

Vil gerne høre dem som har skilsmissebørn, hvordan i har lavet jeres dele-ordning med faderen? Og ved i hvad statsamtet anbefaler og mener faderen er berettiget til? 

Min søn er 3 år, og faderen har ham hver anden weekend fredag til søndag aften. I lige uger onsdag og torsdag ulige uger tirsdag.

Jeg er ikke helt glad for aftalen, og vil gerne have den ændret til hveranden weekend fredag til mandag og kun en fast ugedag, da det også ville fungere bedre for vores søn. Men min ex nægter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Newsence

Ja det er svært at svare på hvad der er bedst. Hvorfor vil du gerne minske farens samvær? Du skal påvise det er bedst for barnet ellers ændre de det ikke. Udtagelser fra inst og ligne.

Er personligt tilhænger af 7/7 og har det selv og det fungere perfekt men børn og forældre er forskellige

Anmeld

12. januar 2014

Ida b

Problemet er at vi har vidt forskelligt syn på opdragelse, spisevaner, sengetider alt faktisk. Hvilket gør det svært for vores søn hele tiden at omstille sig. Mener at børn har brug for en base.

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

Altså i følge amtet så har faderen ligeså meget ret til barnet som du har, dvs i princippet har han ret til en 7/7 ordning.. men hvis I ikke kan finde ud af det, vil jeg råde Jer til at gå til amtet og få hjælp denne vej igennem

Anmeld

12. januar 2014

LinLin

Min ældste, som er 7 år, havde indtil for to år siden hveranden weekend fra fredag eftermiddag til mandag morgen hos sin far. Han afleverede så i dp/bhv om mandagen... Derudover havde han ham hver onsdag morgen/eftermiddag til torsdag morgen.
Vi boede meget tæt på hinanden (6 huse) og det ændrede sig da vi flyttede til en anden by (20 km væk ca)

Nu går David i skole og er hos sin far (/farmor) hveranden fredag fra middag hvor han får fri til søndag aften.

Jeg syntes det fungerede fint med den ugentlige hverdag også fordi vi boede så tæt på hinanden og hvis ikke vi var flyttet havde vi måske haft samme ordning (måske fordi der lige er nogle andre ting der spiller ind også mht samvær med far )

Anmeld

12. januar 2014

LinLin

Altså i følge amtet så har faderen ligeså meget ret til barnet som du har, dvs i princippet har han ret til en 7/7 ordning.. men hvis I ikke kan finde ud af det, vil jeg råde Jer til at gå til amtet og få hjælp denne vej igennem

Men så vidt jeg ved er det ikke det statsforvaltningen anbefaler

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

LinLin skriver:

Men så vidt jeg ved er det ikke det statsforvaltningen anbefaler

Det kan sagtens være at de anbefaler noget andet end en 7/7 ordning, men derfor har faderen stadig ligeås meget ret til barnet som moderen har, og hvis man ikke kan finde ud af det sammen, så forslår jeg blot at man går til amtet for at finde ud af det.

Anmeld

12. januar 2014

Carina:-)

Mor Christa skriver:

Det kan sagtens være at de anbefaler noget andet end en 7/7 ordning, men derfor har faderen stadig ligeås meget ret til barnet som moderen har, og hvis man ikke kan finde ud af det sammen, så forslår jeg blot at man går til amtet for at finde ud af det.

Den eneste der har ret til noget er barnet.

Og det har ret til tryghed og en base og det ved man kan være vanskeligt med en 7/7 ordning-der for at statsamtet ikke anbefaler det .

Anmeld

12. januar 2014

LinLin

Barnet har lige meget ret til at se begge forældre... Ja... Mor og far skal lave den ordning der er bedst for barnet - ikke for dem!

Jeg ville aldrig have det med mine egne - så hellere være den der har dem mindst! Er overbevist om at man har brug for et sted der er ens base.

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

LinLin skriver:

Barnet har lige meget ret til at se begge forældre... Ja... Mor og far skal lave den ordning der er bedst for barnet - ikke for dem!

Jeg ville aldrig have det med mine egne - så hellere være den der har dem mindst! Er overbevist om at man har brug for et sted der er ens base.

Jeg har heller aldrig nogensinde påstået at jeg er for denne ordning TS spurgte blot hvad amtet sagde og mente i forbindelse med sådan nogle tilfælde.

Jeg kan sagtens se at et barn på 3 har brug for en base mere end at bo 7 dage her og 7 dage dér. Jeg sagde blot at begge forældre har lige meget ret til at se barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.