melde barnets fødsel til kirken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. januar 2014

lille fnug

Ja skal man stadig det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

blomst84

Det sker automatisk når du har født :-)

Anmeld

12. januar 2014

lille fnug

blomst84 skriver:

Det sker automatisk når du har født :-)

Okay tak. Det mente jeg også de sagde på hospitalet, men sad lige og læste i politikens babybog og der stod man selv skulle gøre det. Men der sker jo også hele tiden ændringer, som de ikke kan rette hele tiden.

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

What? Sker det automatisk? :O Min JM sagde at jeg skulle melde lillesøsters ankomst til kirken når hun kommer ud til maj!? :O

Anmeld

12. januar 2014

SomViSerDet

Det sygehus du føder på, registrerer fødslen. 

Et stykke tid efter fødslen modtager du info fra dit lokale sognekontor, hvor du selv skal melde om barnet skal døbes eller navngives. 

Anmeld

12. januar 2014

Møn-Mor

Det jeg har skulle melde/aflevere til sognet var omsorgs- og ansvarserklæringen (er ikke gift kun samboende med min kæreste), det er den erklæring, hvor min kæreste vedkender sig faderskabet og at vi samme vil varetage forældremyndigheden.

Anmeld

12. januar 2014

Clisolka

Møn-Mor skriver:

Det jeg har skulle melde/aflevere til sognet var omsorgs- og ansvarserklæringen (er ikke gift kun samboende med min kæreste), det er den erklæring, hvor min kæreste vedkender sig faderskabet og at vi samme vil varetage forældremyndigheden.

Det er også det jeg har gjort - begge gange 

Til TS: fødslen registreres automatisk på sygehuset, men bagefter skal der indsendes en omsorgs- og ansvarserklæring 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.