(februar) Jeres barn's søvn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. juli 2009

Mira0911

Hvordan sover jeres barn om natten?
JM sover ikke natten igennem mere... Jeg er oppe hver nat mellem 2 og 3 for at give hende noget at spise og skifte hende...
Den rytme startede hun på ca 14 dage siden...

Hvordan sover jeres om natten??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

Henni

Kristopher sover hele natten
han kommer i seng mellem kl 19 og kl 20.30 og vågner færst kl 5 hvor han lige skal have 100 ml så sover han til kl 8-9 stykker. jeg har det bestemt nemt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. juli 2009

morpåthurø

Ja jeg er vist også heldig.
Gustav sover fra ml. kl. 20- 0g 21 og til kl. ca 7 om morgenen. Men han får også grød en times tid før sengetid og så mælk til at sove på så han har nok fået lagt en god bund...
Det er da træls for dig at skulle op om natten, specielt hvis han tidligere har sovet iggenm. >Jeg ville nok droppe bleskiftet hvis han ik har skidt, så vågner han måsje ikke så meget og finder ud af at det er kedeligt om natten fordi der ikke sker noget...
Håber snart det går over.
Louise

Anmeld

31. juli 2009

Muffinmus

Tor er også begyndt at vågne mere nu, det gør de tit når de har ramt et tigerspring desværre...
Men hun er begyndt at komme tidligere i seng fordi jeg fik spat af at hun først ville sove kl 22-23, så vi gik i gang med projekt "sov i egen seng TIDLIGT"...
Og det er gået ok faktisk, hun brokker sig en del i starten man falder da i søvn til sidst

Anmeld

31. juli 2009

Juniors mor

Magnus sover fra ca 20 til mellem 6 og 7. Han bliver ammet når jeg går i seng ved 23 tiden og vågner ca kl 3 og skal have en tår mere. Han sover ret roligt om natten (modsat hans søster i den alder...!!!) og skal ikke hele tiden have sutten. Om et par uger er planen, at han ikke skal have mad om natten mere - det går der nok lige et par dage inden han accepterer....
I løbet af dagen sover han ca 2x2 timer

Anmeld

31. juli 2009

Moar'en

Viktor falder i søvn mellem 19 - 20, han vågner så igen mellem 2-4 og skal spise, sover så til mellem 7 - 8.30. Viktor sov i en maget kort periode igennem (kun 14 dage) og herefter har han ikke kunne spise nok om aftenen til at blive mæt til hele natten.

Anmeld

1. august 2009

MoarViborg

Maya sover fra kl. 22.00 - hun har hidtil sovet ret godt om natten, men nu er hun også begyndt at vågne flere gange for at spise! Vi er derfor så småt begyndt på grød (Hun blev 4 måneder d. 22)..

Et andet spørgsmål; Jeg ammer hende i søvn hver aften - det er umuligt bare at lægge hende ind så hun selv falder i søvn!Jeg har nogle veninder som kan gøre det dette medderes børn, og jeg ville sådan ønske at det også kunne lade sig gør her, men hun sover kun hvis jeg ammer hende i søvn, eller hvis vi går rundt med hende et kvarters tid  Kan det være fordi hun ikke bruger sut, at hun ikke vil ligge derinde og falde i søvn selv?

Anmeld

1. august 2009

Muffinmus

Trineviborg skriver:

Maya sover fra kl. 22.00 - hun har hidtil sovet ret godt om natten, men nu er hun også begyndt at vågne flere gange for at spise! Vi er derfor så småt begyndt på grød (Hun blev 4 måneder d. 22)..

Et andet spørgsmål; Jeg ammer hende i søvn hver aften - det er umuligt bare at lægge hende ind så hun selv falder i søvn!Jeg har nogle veninder som kan gøre det dette medderes børn, og jeg ville sådan ønske at det også kunne lade sig gør her, men hun sover kun hvis jeg ammer hende i søvn, eller hvis vi går rundt med hende et kvarters tid  Kan det være fordi hun ikke bruger sut, at hun ikke vil ligge derinde og falde i søvn selv?

Hmm.
Måske
Tro brug er jo heller ikke sut og hun var et bøvlehoved.
Men gad ikke det fis, så derfor bliver hun nu puttet i egen seng med dynen opp ved hovedet til at putte i + frøbamsen. Så kan hun ellers ligge der og pive mens jeg enter holder hendes hånd eller har en hånd hvilende på skulderen.Så spiller hende ko en lille melodi og den ved hun betyder sove....
I starten gik det ikke ret godt og hun vækkede storebror, men nu tror jeg hun er ved at fatte ideen og nu tager det kun mellem 10-30 minutter at putte hende, uden bryst og uden sut og uden at gå med hende eller svinge hende i armene

Anmeld

1. august 2009

MoarViborg

MariaE skriver:

Hmm.
Måske
Tro brug er jo heller ikke sut og hun var et bøvlehoved.
Men gad ikke det fis, så derfor bliver hun nu puttet i egen seng med dynen opp ved hovedet til at putte i + frøbamsen. Så kan hun ellers ligge der og pive mens jeg enter holder hendes hånd eller har en hånd hvilende på skulderen.Så spiller hende ko en lille melodi og den ved hun betyder sove....
I starten gik det ikke ret godt og hun vækkede storebror, men nu tror jeg hun er ved at fatte ideen og nu tager det kun mellem 10-30 minutter at putte hende, uden bryst og uden sut og uden at gå med hende eller svinge hende i armene

Hun bliver bare SINDSSYG når vi forsøger at lade hende ligge selv -hun skriger og skråler og bliver helt svedig, indtil vi tager hende op igen! Kan da godt være jeg "bare" må have is i maven et par aftener i træk!

Bare så underligt for hun er ellers en dejlig glad pige, men ligge for sig selv om aftenen vil hun bare ikke! tsk!

Anmeld

1. august 2009

Juniors mor

Trineviborg skriver:

Hun bliver bare SINDSSYG når vi forsøger at lade hende ligge selv -hun skriger og skråler og bliver helt svedig, indtil vi tager hende op igen! Kan da godt være jeg "bare" må have is i maven et par aftener i træk!

Bare så underligt for hun er ellers en dejlig glad pige, men ligge for sig selv om aftenen vil hun bare ikke! tsk!

Jeg tror - som MariaE også indirekte skriver - at det bare er en periode, at de er kede af det, når de bliver lagt i deres egen seng for at sove. De skal først lære, at det er dejligt at komme i seng, og det er dejligt at sove - og at mor og far altid er der, hvis det bliver nødvendigt, og det er os som forældre, der skal lære dem det. Nogle børn har sværere ved det end andre.
Magnus kan vi bare ligge i vuggen, så falder han i søvn - der har aldrig været problemer med ham, men det var der tilgengæld med hans storesøster.
Det tog os ca 14 dage at få hende til at blive glad for sin seng og for at blive lagt i seng. Vi tog kampen da hun var 5 måneder, og der har ikke været problemer siden. Vi indførte et fast putteritual der hed: ren ble og nattøj på, amning, to sange i sofaen. Herefter blev hun lagt i vuggen - blev ked af det og vi trøstede og lagde hende ned i vuggen igen, og fortsatte sådan indtil hun sov. Vi hentede inspiration fra www.sovecoach.dk - måske du også kan bruge den side til noget.
Held og lykke med det :-)
-Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.