Det gode ved store aldersforskelle mellem søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
8 svar
10 synes godt om
11. januar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har brug for at vide hvad det gode og positive er ved jer der har 4 år og mere mellem jeres nr 1 og nr 2 er? 

Jeg er nok nødt til at forberede mig på at der bliver mere end de 3 år jeg altid har ønsket mig mellem mine børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her syntes jeg kun at der har været fordele indtil vidre! 

Thea er fra sep 2008 og alberte er fra juli 2012. 

Thea har på ingen måder været misundelig over alberte, og da jeg var gravid ku vi forklare hende mange ting.

Thea elsker alberte overalt på jorden, og elsker at lege med hende. Der er ingen der ka få alberte til at grine, som thea!!

Alberte er en lille robust tumling, der elsker at lege vildt med thea, og hun elsker bare at sidde i sofaen med thea og gi hende knus og putte. 

Så ingen ulemper herfra! Vh stine

Anmeld

11. januar 2014

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har brug for at vide hvad det gode og positive er ved jer der har 4 år og mere mellem jeres nr 1 og nr 2 er? 

Jeg er nok nødt til at forberede mig på at der bliver mere end de 3 år jeg altid har ønsket mig mellem mine børn. 

den store er mere selvstændig
men står sandsyndligvis ikke med to blebørn

Anmeld

11. januar 2014

Lykke:)

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har en storesøster på 28, (jeg er selv 20) og vi har først efter jeg er blevet voksen fået rigtig rigtig meget glæde af hinanden da vi var mindre tror jeg mere hun så mig som en ret lille irriterende en men som store er det skønt! Hun har det mere livserfaring som gør, at det er dejligt at have hende at tale med.

Derudover har jeg en lillesøster på 8, så der er 12 år imellem os, lige pt har vi ikke så meget glæde af hinanden men det håber jeg vi får senere hen!

Mine trillingebrødre har jeg haft KLART mest glæde af da vi altid har haft legekammerater i hinanden

Anmeld

11. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min datter er hhv. 4 og 5 år ældre end sine små brødre, så jeg har oplevet både "stor" og meget lille aldersforskel - der er kun 14 mdr. mellem de to yngste. Jeg kan ikke anbefale det ene frem for det andet, da der har været positivt og negativt ved begge "modeller" - men: Vores datter var ellevild med sine små brødre og er stadig meget stolt af dem begge. Hun er 20 år nu, og hun passer stadig på dem, tager ansvar for, at de køber gaver sammen, har dem på besøg i sin lejlighed, forkæler dem og praler af dem. Hun kan tale med dem på deres præmisser og give gode råd uden at være en irriterende voksen. Jeg er helt tryg ved tanken om, at hun altid vil være den, der holder sammen på søskendeflokken. 

Anmeld

11. januar 2014

Lene Unik

Der er 3 år imellem de to ældste og fra nr. 2 til nr. 3 er der 4 år. Det har fungeret rigtig godt her. Specielt var det dejligt da vi fik nr. 3 at de to andre var så store, han er født for tidligt og krævede lidt ekstra, så det passede med at en kunne tage sig af baby og en kunne tage sig af de to store. Det er ikke sådan at de har leget meget sammen, men de er også meget forskellige mine 3 børn, så hvis der havde været kortere tid imellem, er jeg ikke sikker på at det havde været anderledes. Nu hvor de er store (11, 15 og 18 år) har de glæde af hinanden.

Anmeld

11. januar 2014

Rockertand

Omsorgsgiver skriver:

At den ældste forstår det hele.
At den ældste kan være med til at passe den lille ny, hvor man ikke kun gør det, fordi man er bange for jalouxi, men fordi den ældste rent faktisk kan udføre nogle meningsfulde opgaver.
At den ældste kan fortælle dig, hvordan situationen opleves - og du kan forklare tilbage igen og blive forstået.
Du har kun 2 hænder, det har et ældre barn forståelse for.
Der er rigtig mange fordele - og mine 2 ældste leger altså fantastisk sammen, selvom der er knap 4 år imellem, der har det været meget mere hektisk og præget af dårlig samvittighed med de 2 yngste, hvor der kun er 2 år imellem.
Det ideelle ville være 3 år for mig at se

Anmeld

12. januar 2014

Fine_007

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har tre søskender - min mor fik mig som 23 årig (jeg er den ældste) og min yngste bror som 39 årig, altså 16 år senere

Jeg kan skrive under på, at ens søskende får man undelig meget glæde af uanset alder! Én af fordelene ved at have en 11 årig lillebror, når man selv er 28, er bla, at min søn har verdens bedste og mest opmærksomme onkel

Held og lykke med pb2

Anmeld

12. januar 2014

Mum33

Vi har 4 år og 2 mdr mellem vores. Super dejligt. Storebror forstod - og var med i graviditeten. Han forstod at gøre mange ting selv og kunne godt vente når den lille krævede sin opmærksomhed. Nu er de 1 og 5 og de er ved at få så meget glæde af hinanden. Den store er så god til at lege med den lille, så kun  For god tid mellem søskende herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.