Ikke flere su klip hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.947 visninger
8 svar
1 synes godt om
11. januar 2014

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Jeg har haft et liv med en del forkerte studievalg af flere grunde.. Det man kalder en afhopper.. 
Det har så gjort at når jeg nu så endelig har fundet mig selv og det rigtige studie ikke har nok su klip.. Jeg har til et års studie og kan det sidste år låne 12 klip (slutlåns klip).. men vil mangle til hele det andet år.. 
Nogen der har stået i samme situation? El kender andre der har? 
For tænker ikke man kan få noget fra kommunen mens man læser el kan man? 

Hjælp er total i vildrede.. 

Hilsen 
den forvirrede.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

esioul

Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg har haft et liv med en del forkerte studievalg af flere grunde.. Det man kalder en afhopper.. 
Det har så gjort at når jeg nu så endelig har fundet mig selv og det rigtige studie ikke har nok su klip.. Jeg har til et års studie og kan det sidste år låne 12 klip (slutlåns klip).. men vil mangle til hele det andet år.. 

Hilsen 
den forvirrede.. 

En fra min klasse har samme problem. Det er "desværre" for egen regning for hende.

Anmeld

11. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Hejsa, 

Hilsen 
den forvirrede.. 

Jeg var for langsom fordi jeg nød lidt for meget at have fået barn og "glemte" specialet. Så jeg havde er år uden SU, og nej man kan ikke få noget andet når man er under uddannelse. Jeg levede af børnepenge og en morfar der en gang imellem stak mig lidt penge - hvordan jeg klarede det forstår jeg ikke nu for jeg betalte vuggestue som den gang var 2600 om måneden og så betalte min mand alt andet. Havde et år uden andet end lige at kunne betale vuggestue og ikke en krone til mig selv overhovedet. Tøj til min datter var kun genbrugs, arve og hvad jeg kunne sy om eller havde af stof.

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg var for langsom fordi jeg nød lidt for meget at have fået barn og "glemte" specialet. Så jeg havde er år uden SU, og nej man kan ikke få noget andet når man er under uddannelse. Jeg levede af børnepenge og en morfar der en gang imellem stak mig lidt penge - hvordan jeg klarede det forstår jeg ikke nu for jeg betalte vuggestue som den gang var 2600 om måneden og så betalte min mand alt andet. Havde et år uden andet end lige at kunne betale vuggestue og ikke en krone til mig selv overhovedet. Tøj til min datter var kun genbrugs, arve og hvad jeg kunne sy om eller havde af stof.

Det lyder godt nok stramt.. Men ja nok ingen vej uden om.. Min mand er også under uddannelse og vil også være det i dette tidsrum.. Men jeg må leve efter mottoet hvor der er vilje er der vej, og min søn må lærer at elske rugbrød Hvis andre kan, kan jeg også.. Skriver det nok mere til mig selv end til dig Tak for svar

Anmeld

11. januar 2014

lineog4

Det lyder godt nok stramt.. Men ja nok ingen vej uden om.. Min mand er også under uddannelse og vil også være det i dette tidsrum.. Men jeg må leve efter mottoet hvor der er vilje er der vej, og min søn må lærer at elske rugbrød Hvis andre kan, kan jeg også.. Skriver det nok mere til mig selv end til dig Tak for svar

Når jeg ser på det nu må det have været stramt og kan faktisk ikke forstå hvordan jeg havde råd til vuggestuen? Men da jeg stod i det virkede det okay - blev også tynd i den periode  Og tog ikke meget på i graviditet.

og følte mig som en dronning da jeg endelig blev færdig og fik dagpenge

Anmeld

11. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Når jeg ser på det nu må det have været stramt og kan faktisk ikke forstå hvordan jeg havde råd til vuggestuen? Men da jeg stod i det virkede det okay - blev også tynd i den periode  Og tog ikke meget på i graviditet.

og følte mig som en dronning da jeg endelig blev færdig og fik dagpenge

Haha  
Håber også jeg kommer til den dag hvor dronningetitlen bliver tildelt mig  
men ja man ser nok ikke hvor svært det er når man er i det, for så skal man jo klare det.. 

Anmeld

11. januar 2014

aarhusmor

I sjældne tilfælde kan man få forlænget sin SU, hvis man f.eks. pga. sygdom ikke har kunnet arbejde med en tidligere uddannelse eller kunnet gøre den færdig. Jeg har selv fået forlænget i 12 mdr.

Du kan tale med din studievejleder om den mulighed.

Alternativt kan du tilmelde dig en ungdomsuddannelse og her kan du sagtens få SU. Spørgsmålet er så om man kan være tilmeldt en videregående ved siden af.

Hvis ikke kan man måske hvis det er en deltiduddannelse.

Anmeld

13. januar 2014

Malonde1985

Gud nej det lyder godt nok kringlet med den SU  Jeg er selv igang med en videregående udd. og håber da - ud fra dette indlæg - ikke at jeg kommer i en situation hvor man ingen SU kan få 

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Malonde1985 skriver:

Gud nej det lyder godt nok kringlet med den SU  Jeg er selv igang med en videregående udd. og håber da - ud fra dette indlæg - ikke at jeg kommer i en situation hvor man ingen SU kan få 

Du har 72 klip, så hvis det er første gang du er på en videregående udd så burde du ikke have noget at bekymre dig omkring..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.