Søvn udfordringer med 2 mdr 7 dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.480 visninger
10 svar
5 synes godt om
11. januar 2014

lau85

Hej

Jeg har brug for gode råd vedr søvn og min datter...

Jeg har de sidste dage kæmpet en kamp med at få min datter til at sove mellem ca kl 22 aften til ca kl 6-8 om morgenen.. Hun virker træt og gaber, men når hun endelig er faldet til ro og evt sover lidt, så går der ikke mere et par minutter, så er hun lysvågen igen... 

Nå hun så endelig falder i søvn om morgen sover hun 5-6 timer i streg..

Jeg synes, at det er hårdt og frusterende ikke få sin nattesøvn og have en datter, som ikke vil sove... det er ikke fordi hun skriger om natten, men hun døjer nogen gange med luft i maven... 

Hun sover fint i løbet af dagen, og virker til at have det godt og er tilfreds.. 

Håber virkeligt at nogle have lidt gode råd, hvornår vi måske kan få vendt hendes rytme, så hun sover de 5-6 timer om natten... 

Fra ar en meget træt og frusterende mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

lycly

Babyer i den alder ændrer søvnmønster konstant. Lur mig om ikke det er helt anderledes om en uge. Glæd dig over at hun i det mindste sover om dagen så du har mulighed for at indhente din søvn. Min søn sov hverken om natten eller om dagen da han var 2 mdr. Men det ændrede sig hele tiden

Anmeld

11. januar 2014

AnthonsMor

lau85 skriver:

Hej

Jeg har de sidste dage kæmpet en kamp med at få min datter til at sove mellem ca kl 22 aften til ca kl 6-8 om morgenen.. Hun virker træt og gaber, men når hun endelig er faldet til ro og evt sover lidt, så går der ikke mere et par minutter, så er hun lysvågen igen... 

Jeg synes, at det er hårdt og frusterende ikke få sin nattesøvn og have en datter, som ikke vil sove... det er ikke fordi hun skriger om natten, men hun døjer nogen gange med luft i maven... 

Hun sover fint i løbet af dagen, og virker til at have det godt og er tilfreds.. 

Håber virkeligt at nogle have lidt gode råd, hvornår vi måske kan få vendt hendes rytme, så hun sover de 5-6 timer om natten... 

Jeg er ked af at sige det..

Men  sådan er det at have spædbørn!

I den alder kan du ikke forvente noget som helst.. Så mit råd til dig er, at hvile når baby sover, også i dagstimerne!

Det er skide hårdt, ikke at få sin søvn, men sådan er det nu engang oftest med små børn i huset.. Min søn er snart 10 måneder og jeg kan nok tælle nætter med en ORDENTLIG søvn på to hænder siden han blev født..  

Anmeld

11. januar 2014

Trekløver(:

lau85 skriver:

Hej

Prøv at giv hende blid massage og dæmp belysningen, så der kun er et natlys tændt. Syng for hende, mens i går rundt med hende svøbt i dynen.

Og ja det er rigtigt at sådan er spædbørn, men man kan godt forsøge om man kan få hende til at sove bedre om natten. Min egen datter har haft en del søvnproblemer og her hjalp zoneterapi. Men hun sov så heller ikke 6 timer i streg.

I kan også give hende et varmt bad inden sengetid, det bliver de fleste babyer trætte af

Men i den alder har de bare ingen rutine, men det bliver BEDRE

Anmeld

11. januar 2014

ano14316

Sådan er det nok bare desværre i perioder med så små børn...

Det er jo ikke så mærkeligt at hun ikke vil sove hvis hun har ondt i maven... Og maveproblemer er værre om aftenen/natten end om dagen.. du kan hjælpe hende ved at bøvse rigtig godt af, både under og efter amning. Massér forsigtigt maven i urets retning og cykle med benene i langsomme seje bevægelser, det kan du også gøre om natten og se om hun kommer af med noget luft...

Sov når hun sover er det bedste råd... Er du helt ude af den, så synes jeg du skal snakke med din sp om dine frustrationer...

Anmeld

11. januar 2014

lineog4

Lyder til hun har byttet om på dag og nat, for 5-6 timer til middag om morgenen er jo en nattesøvn. Mener jeg har læst man skal være helt stille om natten, ikke tænde lys osv - men mon du ikke har prøvet det allerede? Men prøv at Google det med de bytter om på dag og nat - jeg synes jeg kan huske en masse tekst om det fra den gang mine var små.

Min datter har heller aldrig været en super sover hverken nat eller dag og jeg var så stegt - men for jeg selv kunne sove lidt så var amme i sengen, kunne nogen gange lægge hende til kl 23 og vågne kl 4 hvor hun stadig havde brystet i munden og brugte det som sut - men lige meget jeg fik sovet, hun fiK sovet og vi kom væk fra torturtilstanden 

Anmeld

11. januar 2014

TNBC

lau85 skriver:

Hej

Jeg kender nogen der har en gyngestol og den er fantastisk til at få deres søn til sove. han er 6måneder nu og de bruger den hver aften.

Anmeld

12. januar 2014

lau85

Tak for jeres svar....

Jeg er godt opmærksom på, at det ikke er nemt med rytme og spædbørn..

i nat indtil videre har hun sovet fra kl 1 til ca 4.15, hvor hun har sovet i stuen i stedet for hos os i soveværelset, hvor hun kan mærke vores nærvær. Et råd vi fik i går.

håber det blot var et par dage hun havde, og nattesøvnen lidt kommer retur. 

Anmeld

12. januar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
AnthonsMor skriver:

Jeg er ked af at sige det..

Men  sådan er det at have spædbørn!

I den alder kan du ikke forvente noget som helst.. Så mit råd til dig er, at hvile når baby sover, også i dagstimerne!

Det er skide hårdt, ikke at få sin søvn, men sådan er det nu engang oftest med små børn i huset.. Min søn er snart 10 måneder og jeg kan nok tælle nætter med en ORDENTLIG søvn på to hænder siden han blev født..  

�� Min Karla fylder snart 3 og det kan tælles på max to hænder hvor mange gange hun har sovet igennem... Men man vænner sig til det !!

//Mette

Anmeld

12. januar 2014

AnthonsMor

MKBP skriver:

�� Min Karla fylder snart 3 og det kan tælles på max to hænder hvor mange gange hun har sovet igennem... Men man vænner sig til det !!

//Mette

Nemlig!

Jeg er heller ikke utilfreds, jo nogle dage, hvor det har været absolut lort om natten, men det er et spørgsmål om tilvænning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.