har være til md-skanning - forstørret nyrebækken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
6 svar
1 synes godt om
10. januar 2014

ano14316

Så har vi idag været til MD-skanning..
skanningsdamen skannede babys nyre mange gange og målte mange gange, og det viser sig så at baby har forstørret nyrebækken, det er dog heldigvis ikke noget alvorligt.. langt de fleste vokser sig fra det, så skal til kontrol i uge 32 og har baby det stadig skal baby skannes efter fødslen og det der stadig der, skal man gå til noget kontrol da risikoen for blærebetændelse er forøget. og det var så det, så det er lige til at leve med, ikke noget der bekymre mig helt vildt.
Selvfølgelig vil man helst have vide at alt er OK, men på den anden side det var det jo med Magnus, og her sidder vi 2 år, 14 x penicillin, 6-8 indlæggelser og 5 operationer senere...

Men det var dejligt at se at baby havde det godt, se det lille hjerte hamre afsted..
Jeg var lidt bekymret inden skanning da jeg ikke mærker meget liv og havde en teori om at jeg havde foranliggende moderkage, og det havde jeg ganske rigtig også, så det var rart at få bekræftet og kunne også bekræfte at det der mærkes som en mærkelig spænding er når baby bokser ind i moderkagen.. hehe..

Og som i nok kan regne ud kender vi ikke kønnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

tweety2060

Håber det har fortaget sig til næste scanning
Kan i holde kønnet hemmeligt til fødslen?

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

tweety2060 skriver:

Håber det har fortaget sig til næste scanning
Kan i holde kønnet hemmeligt til fødslen?

Det håber vi også.. :-D

Ja vi ved det jo ikke så...
Vi vidste det heller ikke med Magnus..

Anmeld

10. januar 2014

lineog4

Jeg gætter dreng  Kun fordi jeg har hørt der er flest drenge der har forstørret nyrebækken 

Og tillykke med en veloverstået MD 

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

lineog4 skriver:

Jeg gætter dreng  Kun fordi jeg har hørt der er flest drenge der har forstørret nyrebækken 

Og tillykke med en veloverstået MD 

hehe... interessant... jeg må sige jeg synes også jeg så noget tap..
men man kan jo ikke være sikker... men har ikke helt så travlt med at købe et lyserødt sæt til hospitalet..

Anmeld

10. januar 2014

Annette A

ano14316 skriver:

hehe... interessant... jeg må sige jeg synes også jeg så noget tap..
men man kan jo ikke være sikker... men har ikke helt så travlt med at købe et lyserødt sæt til hospitalet..

Vi fik samme besked med vores tredie barn og ved næste scanning var det gået i orden som det oftest gør.

Men vi troede derfor også det var en dreng da det høres det oftest er hos drengebørn det forekommer hos og da vi havde to drenge i forvejen var vi meget skråsikre på det blev en dreng igen. Men vi valgte at lade kønnet være en overaskelse alligevel og ja det var altså en pige.

Men ja lad være med at bekymre dig for meget, det er bare dejligt man får de ekstra kontroller og der er styr på det. 

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

Annette A skriver:

Vi fik samme besked med vores tredie barn og ved næste scanning var det gået i orden som det oftest gør.

Men vi troede derfor også det var en dreng da det høres det oftest er hos drengebørn det forekommer hos og da vi havde to drenge i forvejen var vi meget skråsikre på det blev en dreng igen. Men vi valgte at lade kønnet være en overaskelse alligevel og ja det var altså en pige.

Men ja lad være med at bekymre dig for meget, det er bare dejligt man får de ekstra kontroller og der er styr på det. 

Mange tak for din besked det var dejligt at læse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.