3 mdr - kun lur på 30 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.056 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2014

Annemette07

Andre hvis babyer der kun vil sove lure på 30 min? Nogen der har kunne få dem til at sove længere efterfølgende og hvad gjorde i? Han vågner og er sulten hver gang på trods af det ikk er 30-40 min siden han sidst spiste? Det har stået på i snart to måneder så tror ikk længere på det er tigerspring :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

CaWi

Annemette07 skriver:

Andre hvis babyer der kun vil sove lure på 30 min? Nogen der har kunne få dem til at sove længere efterfølgende og hvad gjorde i? Han vågner og er sulten hver gang på trods af det ikk er 30-40 min siden han sidst spiste? Det har stået på i snart to måneder så tror ikk længere på det er tigerspring :-(

Min dreng har fra han blev født, kun sovet lure på 20-40 min.
Det ændrede sig da han kom i dagpleje da han var 9 mdr. Der sov han en formiddagslur på 1/2 time og en middagslur på maks halvanden time.
Idag er han 20 mdr, og han middagslur ligger på 1 time og 45 minutter til lidt over to timer.

Det har været super hårdt at være på barsel med et barn der ikke ville sove ordentligt, men jeg overlevede

Anmeld

10. januar 2014

Chris86

Annemette07 skriver:

Sove baby ude eller inde?
Her har/gør begge vores og sover gerne 3 timer!
Men sover de inde pga virkelig regn og blæst (har ik nogen steder de ka stå i læ), så soves der MEGET kort...

Anmeld

10. januar 2014

Annemette07

CAWI skriver:

Min dreng har fra han blev født, kun sovet lure på 20-40 min.
Det ændrede sig da han kom i dagpleje da han var 9 mdr. Der sov han en formiddagslur på 1/2 time og en middagslur på maks halvanden time.
Idag er han 20 mdr, og han middagslur ligger på 1 time og 45 minutter til lidt over to timer.

Det har været super hårdt at være på barsel med et barn der ikke ville sove ordentligt, men jeg overlevede

Godt at vide du overlevede men ja synes det er super hårdt :-)

Anmeld

10. januar 2014

Annemette07

Chris86 skriver:

Sove baby ude eller inde?
Her har/gør begge vores og sover gerne 3 timer!
Men sover de inde pga virkelig regn og blæst (har ik nogen steder de ka stå i læ), så soves der MEGET kort...

Har prøvet begge dele men det er et fedt om det er det ene eller det andet sted så har valgt han bare skal ud da det jo er det han har bedste af, men han sover lige kort tid :-(

Anmeld

10. januar 2014

Mettefpigen

Jep det samme her (hvis han sov) det ændrede sig da han kom i dp da han var 11 måneder...

Anmeld

10. januar 2014

Holbæktrunten

Annemette07 skriver:

min datter er 3 mdr i morgen - her er det det samme... ca 30 min 3-4 gange i løbet af dagen. dog er hun ikke nødvendigvis sulten, selvom hun er ammebarn, og forøvrigt glad for det meste.

ofte bliver hun lidt sur om aftenen, men når hun så smider sig, sover hun gerne 6 timer før hun vil spise, og sover derefter2-3 timer før det igen er madtid. Herefter vågner hun ofte, indtil der er gået 10-12 timer fra hun blev puttet.

for mig er det dog piece of cake, da den første var kolik barn, og hun sjældent er rigtig ked, og faktisk altid kan trøstes på den ene eller anden måde

Anmeld

10. januar 2014

TNBC

Annemette07 skriver:

Man lader dem sove når de er trætte.

jeg kender en dreng på 6måneder, der heller ikke sover meget. han kan være vågen i mange timer uden at sove og så tager han en lur på mellem 5minutter til 30minutter og så er han frisk igen. det har han altid gjort..

og så har jeg passet et par tvillinger der tog 15minutter en gang imellem og aldrig på samme tid.. pludselig da de var 5-6måneder tog den ene en lur på næsten 3timer.

Det vender sig nok, og der er ikke så meget du kan gøre. du kan jo ikke tvinge ham til at sove, hvis han ikke er træt.

Anmeld

10. januar 2014

lycly

Annemette07 skriver:

Sådan sov min søn indtil han blev 8 mdr Han vågner stadig efter 30 min men nu kan jeg få ham til at sove videre ved at give ham sutten eller lidt vand og så sidde hos ham. Så sover han videre. Men det virkede ikke før for nogle uger siden

Anmeld

10. januar 2014

Bell'star

Annemette07 skriver:

Min søn gjorde nøjagtig det samme, med mindre man gik med ham i barnevognen - så sov han som en sten... lige indtil den stod stille..
- men begyndte at gå en kort tur, til han var faldet i søvn, og stillede ham så og når han vågnede efter kort tid, kørte jeg videre indtil han sov igen osv indtil han havde "sovet"/ligget i barnevognen minimum 1,5 time.

Og lige pludselig en dag, så sov han bare fra han blev stillet og så 1,5 time frem..
Han er nu 4,5mdr og sover minimum 1,5times lur ad gangen, ofte helt op til 2 timer ad gangen.

- det har krævet MANGE gåture, både korte og lange, men det er guld værd nu, både for ham og mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.