shokolade kage bunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Susan1978

når i har lavet dem, har i så brugt opskriften som ligger under opskrifter "den nemme shokoladekage eller hvad den nu hedder?

og når i så har fyldt en skål med bunde og fyld hvad slutter i så af med.. kagebund og så smørcreme på?

jeg synes alle jeres runde kager ser så pænt afsluttet ud..  trækker i MMFén helt ned under bunden på kagen..?

nå det var lige et par spørgsmål.. skal jo snart igang igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

ivfmarie

Da jeg lavede chokobunde til Kitty-kagen snød jeg... Ta da da.. En AMO-blanding! Ud i en stor bradepande, delt i to med sytrå - vupti: to styks lækre chokobunde.

Hvis du laver skål-kagen, så husk at fore den med husholdningsfuílm, så kan nemt slipper.  Du skal slutte af med en bund - ikke med noget klister.. Den skal jo stå på bunden.

Nå kagen har "sat" sig i skålen kan du vende den ud. Smør den op med smørcreme eller lignende - du skal bare smøre den godt ind, det er for at undgå at mmf'en bliver ujævn. Gør dig umagen - det ses TYDELIGT hvis der er rod i overfladen.
Når den er smurt op skal den køle i min. 1 time - så smørcremen bliver helt kold, derfter kan du glatte smørcremens overflade - se forskellen på mine billeder. På det sidste billede er smørcremen glattet.

God fornøjelse!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. juli 2009

Susan1978

okay ivfer..
jeg glattede også smørcremen da den var kold på den store lagkage..  hvilken creme har du brugt her? nutella smør cremen?

Anmeld

30. juli 2009

ivfmarie

Her er brugt smør og flormelis (1:1, jeg brugte 200 gr til denne kage - der var meget der skulle jævnes) med et par skefulde cacaopulver (Nesquick). Som væske er brugt saften fra 1 appelsin.
Jeg rører først en meget tyk glasur af væske og flormelis. Herefter rører jeg blødt smør i. Det er faktsik også en god creme at pynte med - opdagede jeg idag.

Marie

Anmeld

31. juli 2009

linemus

Jeg har brugt "Verdens nemmeste chokoladekage" og "Mud-cake". Den sidste er rigtig lækker, men også tung i det.

Som smørcreme vil jeg næste gange prøve "Ultimate chocolate frosting". Jeg er ikke så meget til smør-smagen, men rigtig meget til chokolade

Nutellasmørcremen giver altså en meget markant smag af nutella i hele kagen - det har jeg prøvet. Så mit bedste bud er bare alm. kakao i.

- Line

Anmeld

31. juli 2009

Kaufie

Humtidum...jeg lavede Verdens nemmeste chokoladekage - af to omgange, da en eller anden havde udeladt mel i den første Ja, det siger lidt om mig som kagebager......

2. omgang gik bedre - blev delt i 3 med sytråd - og står og og "falder sammen" i køleren med skildpadde og hindbær-fyld.

Men hvad så med opsmøringen når kagen ikke er rund, men derimod alm. firkantet lagkage???? Toppen er jeg ikke så bange for - men siderne ligner jo noget, der er løgn - skal man bare fylde op med creme (tror det bliver ultimate chocolate frosting, ellers bliver det vist for smør-agtigt jvf Lines erfaringer) så det bliver lige?

Anmeld

31. juli 2009

linemus

Kaufie skriver:

Humtidum...jeg lavede Verdens nemmeste chokoladekage - af to omgange, da en eller anden havde udeladt mel i den første Ja, det siger lidt om mig som kagebager......

2. omgang gik bedre - blev delt i 3 med sytråd - og står og og "falder sammen" i køleren med skildpadde og hindbær-fyld.

Men hvad så med opsmøringen når kagen ikke er rund, men derimod alm. firkantet lagkage???? Toppen er jeg ikke så bange for - men siderne ligner jo noget, der er løgn - skal man bare fylde op med creme (tror det bliver ultimate chocolate frosting, ellers bliver det vist for smør-agtigt jvf Lines erfaringer) så det bliver lige?

Jeg synes også, det er svært med det smørcreme, når kagen har lodrette sider, men efter jævnføring med ivf, har jeg følgende råd:
Lad smørcremen være rigtig godt blød, når du kommer den på, og smør rigeligt på, så det dækker. Det skal nok sidde fast på siden. Ja, fyld op, fyld op. Og lad den så køle i min. en time, og puds den til, så den bliver fin.

Anmeld

2. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hvis du laver en firkantet kage, og siderne er meget meget ujævne (f.eks. har huller af mere end 1-1½ cm), kan du sagtens skære dem lidt til med en skarp kniv, når kagen er "stivnet" helt. Så skal der heller ikke bruges så meget til at smøre kagen op med. 

Anmeld

2. august 2009

Kaufie

cmks2007 skriver:

Hvis du laver en firkantet kage, og siderne er meget meget ujævne (f.eks. har huller af mere end 1-1½ cm), kan du sagtens skære dem lidt til med en skarp kniv, når kagen er "stivnet" helt. Så skal der heller ikke bruges så meget til at smøre kagen op med. 

Haha - det ser jeg så først nu, hvor kagen er lavet og ½ konsumeret......

Den blev nogenlunde lige i siderne....... smider et par pics i morgen - har et køkken, der ligner.......noget der er løgn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.